- 0 - 1 400 (kg)
- 0 - 4 266 (mm)
Wózki podnośnikowe i podwójnego składowania D12 – D14
Bezpieczny wzrost wydajności
Podwójna wydajność
Elektryczne wózki podwójnego składowania z serii D12 – D14 to elastyczne i wszechstronne urządzenia, które mogą transportować dwie palety jednocześnie. Maszyny obsługują ładunki o wadze do 1400 kilogramów i podnoszą je na wysokość 4,2 metra. Produktywność podczas załadunku i rozładunku oraz dłuższego transportu osiąga wyjątkowo wysoki poziom. Kompleksowy pakiet bezpieczeństwa zapewnia wszechstronną ochronę operatora. Dzięki długiemu dyszlowi operator porusza się w bezpiecznej odległości od maszyny. Funkcja żółwiej prędkości spowalnia maszynę i sprawia, że trudne manewry w wąskich korytarzach są łatwiejsze i bezpieczniejsze. Dzięki systemowi Linde OptiLift® operatorzy mogą precyzyjnie podnosić i opuszczać ładunek. Dobra widoczność przez maszt umożliwia załadunek i rozładunek z milimetrową precyzją, nawet na wysokich regałach, zapewniając w ten sposób bezpieczną obsługę ładunku. Napędzane wydajnymi silnikami o mocy 1,5 kW wózki podwójnego składowania osiągają maksymalną prędkość do 6 km/h, a szybkie tempo ich pracy zwiększa wydajność przeładunkową.
Właściwości
Bezpieczeństwo
Wózki podwójnego składowania z serii D12 – D14 firmy Linde zaprojektowano tak, aby chronić operatora podczas pracy. Długi, nisko osadzony dyszel automatycznie sprawia, że operator porusza się w bezpiecznej odległości od wózka. Jeśli operator puści dyszel, ten powraca delikatnie do pozycji pionowej, co zapobiega uszkodzeniu pokrywy silnika. Podczas załadunku i rozładunku ma miejsce automatyczne, optymalne pozycjonowanie palet, co minimalizuje ryzyko wypadków. Aby zapewnić dodatkowe bezpieczeństwo, wózek dostosowuje prędkość podczas pokonywania zakrętów oraz zmniejsza ją od wysokości podnoszenia 1,5 metra. Kiedy operator puści manetki jazdy, wózek automatycznie zacznie zwalniać aż do całkowitego zatrzymania. Ponadto przycisk zatrzymania awaryjnego natychmiast uruchamia zależny od obciążenia hamulec elektromagnetyczny. Dodatkowe bezpieczeństwo zapewnia też dobra widoczność na ładunek.
- Długi, nisko osadzony dyszel chroni operatora przed obrażeniami
- Hamulec elektromagnetyczny zależny od obciążenia
- Automatyczna redukcja prędkości na zakrętach
- Automatyczne hamowanie po zwolnieniu manetek jazdy
Ergonomia
W elektrycznych wózkach podnośnikowych D12 – D14 operator może wygodnie obsługiwać funkcje jazdy i podnoszenia jedną ręką bez konieczności puszczania dyszla. Rozwiązanie to umożliwia dokładną i wygodną obsługę ładunku. Aby bez wysiłku opanować szczególnie trudne manewry kierowania, operator może włączyć funkcję żółwiej prędkości i jednocześnie zwolnić hamulec.
- Obsługa głowicy dyszla jedną ręką
- Funkcja żółwiej prędkości do wykonywania precyzyjnych manewrów
Obsługa
Operator obsługuje wszystkie funkcje jazdy i podnoszenia intuicyjnie przy użyciu jednej ręki. System Linde OptiLift® umożliwia podnoszenie i opuszczanie ładunku z milimetrową precyzją, zwiększając w ten sposób tempo pracy i dokładność obsługi. Dzięki opcji unoszenia głównego i wstępnego wózki podwójnego składowania D12 – D14 mogą transportować jednocześnie dwie palety o maksymalnej masie 1000 kilogramów każda. Zapewnia to większą wydajność podczas transportu. Wraz z silnikiem prądu przemiennego o mocy 1,5 kW wózek przyspiesza do prędkości 6 km/h nawet z dwoma paletami. Prędkość jest automatycznie redukowana na zakrętach i od wysokości podnoszenia 1,5 metra.
- Bezpieczna i precyzyjna obsługa ładunków z systemem Linde OptiLift®
- Intuicyjna obsługa wszystkich funkcji związanych z jazdą i podnoszeniem
- Wydajny silnik o mocy 1,5 kW
- Funkcja podwójnego składowania umożliwia jednoczesny transport dwóch palet o masie 1000 kg każda
Serwis
Wielofunkcyjny wyświetlacz wózka D12 – D14 prezentuje operatorowi wszystkie ważne informacje. Bezobsługowe silniki prądu przemiennego zapewniają dużą dyspozycyjność maszyny. Wszystkie istotne podzespoły są łatwo dostępne. W przypadku naprawy technicy serwisowi mogą odczytać i sprawdzić dane systemowe na notebooku za pośrednictwem połączenia z magistralą CAN.
- Wielofunkcyjny wyświetlacz ze wszystkimi ważnymi informacjami
- Bezobsługowy silnik prądu przemiennego
- Złącze magistrali CAN do łatwej i szybkiej diagnostyki
- Dobry dostęp do wszystkich podzespołów
Dane techniczne
Model | Udźwig / Ładunek | Wysokość podnoszenia | Prędkość jazdy, z/ bez ładunku | Promień skrętu | Napięcie baterii / nominalna pojemność (5h) |
---|---|---|---|---|---|
D12 | 1,2 (t) | 4266 (mm) | 6 / 6 km/h | 1827 (1940) (mm) | 24 / 375 (V)/(Ah) o. kWh |
D14 | 1,4 (t) | 4266 (mm) | 6 / 6 km/h | 1827 (1940) (mm) | 24 / 375 (V)/(Ah) o. kWh |
Wyposażenie specjalne
-
Krata ochronna ładunku
-
Funkcja Soft Landing
-
Zestaw podkładek
-
Wersja przeznaczona do chłodni
-
Mobilny lub stały stojak na baterię umożliwiający boczną wymianę baterii
-
Funkcja ultraszybkiego podnoszenia
-
Osłona masztu
-
Proporcjonalna prędkość jazdy
Krata ochronna ładunku
Krata ochronna ładunku o wysokości 1000 mm pomaga zabezpieczyć ładunek, tak by po podniesieniu nie przesuwał się do tyłu i nie zagrażał operatorowi.
Funkcja Soft Landing
Funkcja ta zapobiega gwałtownemu odkładaniu ładunku i wynikającym z tego uszkodzeniom. Prędkość opuszczania jest redukowana przed osiągnięciem podłoża, co pozwala na delikatnie odłożenie ładunku.
Zestaw podkładek
Do tego zestawu, oprócz obrotowej podkładki z klamrą, należy również dodatkowa półka z przodu.
Wersja przeznaczona do chłodni
Wersja przeznaczona do chłodni zapewnia pełną gotowość i wydajność wózka podnośnikowego nawet w temperaturach do –35°C.
Mobilny lub stały stojak na baterię umożliwiający boczną wymianę baterii
Funkcja wysuwania baterii w połączeniu ze stojakiem idealnie sprawdza się w aplikacjach wymagających częstej wymiany baterii.
Funkcja ultraszybkiego podnoszenia
Dzięki tej nowej opcji prędkość podnoszenia można zwiększyć nawet o 33 procent (z 30 cm/s do 40 cm/s).
Osłona masztu
Osłona masztu wykonana z drucianej siatki lub poliwęglanu chroni maszt przed uszkodzeniem.
Proporcjonalna prędkość jazdy
Automatyczne przyspieszanie i hamowanie: prędkość jazdy jest dostosowywana w zależności od pozycji dyszla – im bliżej pionu, tym wolniejsza jazda.