Linde

30 lat rozwijającego się partnerstwa Linde MH i Porsche Engineering

Design wizualizuje tożsamość marki Linde
Aktualna koncepcja Linde bezbłędnie bazuje na koncepcji z branży motoryzacyjnej.

W Linde Material Handling (MH) design wózka rozwijał się przez długi okres, aby w końcu stać się kluczowym elementem marki. Już w roku 1985 dzięki ciekawej koncepcji wózków diesel z serii 351 marka zyskała uznanie iD Design Award. Jak dotąd prawie dwadzieścia dodatkowych nagród zostało przyznanych za różne modele wózków. Wizerunek wózków Linde od wielu już lat definiowany jest przez określone czynniki, takie jak rewolucyjne koncepcje techniczne wózków, korzyści klienta oraz współpraca z Porsche Engineering,
która w tym roku obchodzi trzydziestolecie.

Wspomniana współpraca z jednym z najbardziej prestiżowych dostawców usług projektowych obejmuje cały proces powstawania - od fazy koncepcji do fazy rozwoju, przez okres projektowania, aż do zakończenia i optymalizacji produkcji. Dla największego w Europie producenta wózków nie ma miejsca w projekcie na elementy, które nie przynoszą znaczących korzyści lub  nie wpływają na jego zewnętrzny wygląd. „Wyznajemy filozofię ‘forma definiuje funkcję’. Design wózka powinien wizualizować techniczne i ergonomiczne walory przemysłowych wózków Linde i sprawiać, by ożywały”, mówi Ralf Dingeldein, Wiceprezes New Trucks w Linde Material Handling. „Operator i jego miejsce pracy są głównym obszarem, na którym koncentruje się niniejszy proces. Operator powinien czuć się komfortowo, mieć optymalną widoczność otoczenia i intuicyjne funkcje sterowania, a także możliwość łatwego wchodzenia i wychodzenia”.

Wyznajemy filozofię ‘forma definiuje funkcję’. Design wózka powinien wizualizować techniczne
i ergonomiczne walory przemysłowych wózków Linde i sprawiać, by ożywały.

Każdy produkt poprzez swój indywidualny design, stanowi wizualny przekaz. Odnosi się to do wózka widłowego w taki sam sposób, jak do samochodów sportowych. „Dla przykładu, dynamiczna, niska sylwetka wózka z długim rozstawem osi i charakterystycznym tyłem wskazuje na komfort i wydajność, a to oznacza, że operator nie tylko siedzi w wózku, ale jest bezpieczny wewnątrz niego”, zaznacza Dingeldein. Zewnętrzny i wewnętrzny wygląd przemysłowych wózków Linde przez lata podlegał zauważalnemu procesowi ewolucji. Kształty i kontury wózków diesel i LPG z serii 39x można było uznać za delikatne aż do 2002 roku, kiedy to nabrały ostrości. Ten charakterystyczny design zastosowano we wszystkich produkowanych przemysłowych wózkach - od ciężkich wózków Linde H100 – 180 do wózków reach truck Linde R14x, oraz od wózków paletowych Linde T20 SP do nowych wózków Linde K dedykowanych do pracy w wąskich korytarzach roboczych. Wszystkie te wózki posiadają wyróżniający je kształt V ze spadzistym tyłem. Od momentu wprowadzenia elektrycznych wózków widłowych Linde E20 – E50, szary element z boku wózka wraz z logiem Linde stał się kolejną typową cechą charakterystyczną dla Linde, ułatwiającą rozpoznanie marki. Umożliwia to odczytanie białego napisu z odległego dystansu, nawet gdy zostały zastosowane jasne kolory wózka. Jednocześnie, przyciąga to uwagę na punkt  wejścia i skutecznie równoważy ogólne proporcje wózka. Aktualna koncepcja Linde bezbłędnie bazuje na koncepcji z branży motoryzacyjnej.

Na początku każdego procesu projektowania powstają dwuwymiarowe szkice obrazujące koncepcję nowego pojazdu.

Na samym początku procesu projektowania zawsze trwa burza mózgów nad dwuwymiarowymi szkicami. Jest to bardzo intensywny okres współpracy inżynierów z projektantami, podczas którego design wózka rozwija się i staje się bardziej szczegółowy - ostatecznie skutkuje to powstaniem modelu w skali 1:1. Etapy rozwoju, techniczna wykonalność i wpływ tych czynników na projekt są testowane na bieżąco za pomocą prototypów, ze szczególnym naciskiem na spójność ogólnej koncepcji modelu lub prototypu. W ostatniej fazie zoptymalizowana koncepcja jest skanowana i przygotowywana
w formie dwuwymiarowych danych na komputerze w celu wytworzenia dalszych narzędzi.