Linde

Linde na 83 Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie

Pojazd „microMAX” napędzany przez Linde Material Handling
Pod hasłem “Mój, twój, nasz samochód!”, motoryzacyjny „think-tank” (z ang. „zbiornik myśli”) Rinspeed, prowadzony przez swojego szwajcarskiego założyciela, Franka M. Rinderknechta, na tegorocznym pokazie motoryzacyjnym odsłonił „microMAX” – całkowicie nowy rodzaj pojazdu z innowacyjną koncepcją pionowego siedzenia, które ma na celu połączenie prywatnego i publicznego wykorzystania na krótkich dystansach. Pojazd wyposażony jest w Eco-KitM od Linde Material Handling, wiodącego w Europie producenta przeciwwagowych wózków elektrycznych.
„microMAX” – całkowicie nowy rodzaj pojazdu z innowacyjną koncepcją pionowego siedzenia, które ma na celu połączenie prywatnego i publicznego wykorzystania na krótkich dystansach.
Eco-Kit M jest odpowiedzialny za napędzanie pojazdu „microMAX”, który jest pojazdem w pełni elektrycznym. Eco-Kit M jest jednym z trzech gotowych jednostek napędowych, które dostarczają 12 (S), 32 (M) i 50 (L) kilowatowych napędów, pozwalając, aby mobilne i stacjonarne aplikacje były alternatywnie konwertowane na energię elektryczną. Firma po raz pierwszy przedstawiła urządzenie na targach Automechanika 2012.
Asynchroniczny silnik z momentem obrotowym 130 Nm stanowi serce jednostki napędowej. Jego mózgiem jest regulator LINC1, który wykorzystuje dwa systemy magistrali CAN do konwersji sygnału przyspieszenia aktualizując parametry  falownika do wymaganej prędkości obrotowej. Sterownik monitoruje także system zarządzania baterią i przesyła parametry trakcji i baterii na wyświetlacz kierowcy. Oprogramowanie umożliwia napędowi optymalne przystosowanie do specyfi ki pojazdów „microMAX”. Wszystkie elementy, łącznie z modułem sterującym, modułem mocy, konwerterem DC i peryferyjnymi komponentami, które dopełniają system, są również wykorzystywane w wózku elektrycznym Linde E35 i zostały wypróbowane i sprawdzone w tysiącach aplikacji w  codziennym użyciu.
Po elektrycznym Karabag 500E na bazie Fiata 500 czas na microMAX!
Frank M. Rinderknecht o Linde
„Pod etykietą eMotion, zbieramy całą wiedzę zdobytą od czterech dekad rozwoju elektrycznych systemów napędowych pojazdów przemysłowych, sprawdzonej wiedzy systemów ES&D i naszych wypróbowanych i sprawdzonych komponentów wózków z produkcji seryjnej. Oferujemy taki pakiet nowym grupom klientów jako rozwiązanie systemowe dla szerokiego zakresu zastosowań." wyjaśnia Theodor Maurer, Prezes Zarządu w Linde Material Handling GmbH, w ramach logiki nowej oferty. Maik Manthey, Dyrektor działu New Business & Products dodaje "Wkład, który mamy w koncepcie 'microMAX' jest doskonałym przykładem tego, co może osiągnąć ES&D, i pokazuje po raz kolejny, że skuteczne, wydajne i jednocześnie korzystne kosztowo elektryczne systemy napędowe nie są już tylko wizją przyszłości".
Mózgiem jest regulator LINC1, który wykorzystuje dwa systemy magistrali CAN do konwersji sygnału przyspieszenia aktualizując parametry  falownika do wymaganej prędkości obrotowej. Sterownik monitoruje także system zarządzania baterią i przesyła parametry trakcji i baterii na wyświetlacz kierowcy.
„Pod etykietą eMotion, zbieramy całą wiedzę zdobytą od czterech dekad rozwoju elektrycznych systemów napędowych pojazdów przemysłowych, sprawdzonej wiedzy systemów ES&D i naszych wypróbowanych i sprawdzonych komponentów wózków z produkcji seryjnej. Oferujemy taki pakiet nowym grupom klientów jako rozwiązanie systemowe dla szerokiego zakresu zastosowań." wyjaśnia Theodor Maurer, Prezes Zarządu w Linde Material Handling GmbH, w ramach logiki nowej oferty. Maik Manthey, Dyrektor działu New Business & Products dodaje "Wkład, który mamy w koncepcie 'microMAX' jest doskonałym przykładem tego, co może osiągnąć ES&D, i pokazuje po raz kolejny, że skuteczne, wydajne i jednocześnie korzystne kosztowo elektryczne systemy napędowe nie są już tylko wizją przyszłości".
Linde Material Handling odniosło już pewien sukces komercyjny z elektrycznymi pojazdami drogowo-szynowymi ROTRAC E2 i E4, które są wynikiem współpracy ze specjalistą w produkcji elektrycznych lokomotyw manewrowych Zwiehoff, firmą mieszczącą się w Rosenheim, Niemcy; owe pojazdy są teraz używane w stacjach załadunkowych oraz warsztatach naprawczych od Paderborn w Niemczech, aż do Kazachstanu. Nowy samochód elektryczny 500E, na podstawie Fiata 500, pochodzący od producenta Karabag w Hamburgu, Niemcy, również zasługuje na wzmiankę; pełny miesięczny koszt pojazdu jest o ponad 50 Euro niższy niż koszt pojazdów seryjnych z silnikiem benzynowym. Jednak nowy, kompaktowy, miejski pojazd, który Linde Material Handling będzie prezentowało na takich wydarzeniach jak MobiliTec 2013 w Hanowerze, Niemcy, również stanowi rynkową obietnicę. We wszystkich wspomnianych przykładach, kluczowe komponenty systemu napędowego zostały zaczerpnięte z seryjnej produkcji wózków elektrycznych Linde.
  Więcej informacji na temat e-Motion www.linde-mh-emotion.com
"microMax" to w pełni elektryczny pojazd  napędzany przez jednostkę napędową od Linde Material Handling.