Linde

Nowa koncepcja pojazdu „XchangE”

84 Międzynarodowe targi motoryzacyjne w Genewie
Linde Material Handling wspiera projekt autonomicznych samochodów nowej koncepcji „XchangE” szwajcarskiego Rinspeed AG.
 
Jednym z najważniejszych obiektów na tegorocznych targach motoryzacyjnych w Genewie był całkowicie elektryczny sedan „XchangE”. Frank M. Rinderknecht – szef Rinspeed, prezentując zaprojektowany przez jego firmę pojazd, ogłosił początek ery samoprowadzących się samochodów. Na targach została też sformułowana odpowiedź na kluczowe pytanie: Czym zajmować się będzie kierowca podczas długiej podróży, gdy pojazd sterowany jest automatycznie i porusza się po autostradzie z prędkością 140 km/h? Linde Material Handling Connectivity Solution zapewnia, że kierowca będzie mógł zrelaksować się i odpoczywać, w tym czasie bowiem jednostka centralna zbierze i przetransmituje wszystkie dane techniczne wymagane do monitorowania autonomicznej jazdy „XchangE”. Wraz z Deutsche Telekom, Linde Material Handling zaprezentowało dodatkowe korzyści płynące z połączenia pojazdu z systemem informatycznym. „MicroMAX” – samochód wyposażony w elektryczny napęd zaprojektowany przez Linde Material Handling –  pracuje w tym roku jako pojazd serwisowy Linde po to, by sprawdzić możliwości kombinacji Linde Connect i aplikacji Deutsche Telekom Arrival Contro.
 
Wraz z jednostką zbierającą i przesyłającą dane zawartą w „XchangE”, Linde Material Handling zaprezentowało funkcjonalności i wydajność pakietu połączonych produktów. Powyższa kombinacja rozwiązań stosowana jest zarówno w całej spółce, jak i w zewnętrznych wózkach przemysłowych. Podnosi ona efektywność pracy poprzez usprawnienie konserwacji, a także kontrolę indywidualnych części wyposażenia w całej flocie pojazdów. 
 
Ponadto „Xchange”, dzięki połączeniu z technologią Linde, posiada inteligentny dostęp do sterowania za pomocą technologii RFID. „Przesyłanie danych z pojazdów ma największe znaczenie w kontekście bezpieczeństwa, zaś w procesie przepływu materiałów priorytetami są: efektywne 
planowanie i optymalizacja kosztów. Paradoksalnie, techniczne wymagania obu czynników są bardzo zbliżone. Niepoliczalne pojazdy i wartości z czujników muszą być zbierane, przechowywane i przesyłane na serwery poprzez komunikację mobilną lub inne środki” - wyjaśnia Maik Manthey, Vice-Prezes działu Linde New Business & Products. „Następnie system kontroli wózków widłowych, system zarządzania flotą lub system operacyjny może uzyskać te dane i je przetworzyć, tak jak dzieje się to w „Xchange”.
 
Na targach została też sformułowana odpowiedź na kluczowe pytanie: Czym zajmować się będzie kierowca podczas długiej podróży, gdy pojazd sterowany jest automatycznie i porusza się po autostradzie z prędkością 140 km/h? Linde Material Handling Connectivity Solution zapewnia, że kierowca będzie mógł zrelaksować się i odpoczywać, w tym czasie bowiem jednostka centralna zbierze i przetransmituje wszystkie dane techniczne wymagane do monitorowania autonomicznej jazdy „XchangE”.
Kombinacja rozwiązań Linde Connect i aplikacji Deutsche Telekom Arrival Control w „microMAX”, a więc w pojeździe serwisowym, wypełnia lukę pomiędzy wizją „Xchange” a automatycznym procesem, osiągalnym poprzez połączenie IT i maszyn. Aplikacja Arrival Control jest rozwiązaniem biznesowym dla firm serwisowych oraz logistycznych, umożliwiającym użytkownikom śledzenie aktualnej pozycji i estymację czasu poprzez m.in. rozliczanie co do minuty przybycia osoby lub przesyłki oraz przesłanie danych przez SMS, email lub Internet. Deutsche Telekom i Linde Material Handling podpisały porozumienie w sprawie współpracy dotyczącej przetestowania funkcjonalności aplikacji Arrival Control jako rozszerzenia usług działu serwisu klienta. Automatyzacja procesu obejmuje zbieranie i przekazywanie kodów błędu pojazdu, zamawianie części zamiennych oraz organizację pracy techników serwisu, a także ciągłe informowanie klienta (Arrival Control) o statusie procesu obsługi. Dzięki temu można osiągnąć znaczącą oszczędność czasu i wysoki stopień transparentności. Ponadto czas przestoju pojazdów zostaje zminimalizowany, zaś czas serwisu skraca się znacząco m.in. dzięki wykluczeniu zbędnej w tym przypadku diagnozy telefonicznej. Dzięki zastosowaniu powyżej opisanych nowoczesnych technologii uzyskuje się większą efektywność ekonomiczną przy jednoczesnej dbałości o środowisko.