Linde

Nowe ciężkie wózki widłowe z napędem elektrycznym

Linde Material Handling wprowadziło na rynek elektryczne wózki widłowe o udźwigu 6-8 ton
Na przestrzeni ostatnich trzech lat Linde Material Handling (MH) stopniowo modernizowało elektryczne wózki widłowe z przeciwwagą, zastępując dotychczasowe modele mocniejszymi, bardziej wydajnymi i bardziej ergonomicznymi odpowiednikami. W tej chwili, jako lider na europejskim rynku, poszerzamy bazę produktów z tego segmentu. Na nową serię Linde E60-E80 składają się 4 modele wózków z udźwigiem 6-8 ton, w tym jeden model o udźwigu 8 ton i 900 mm środku ciężkości. Nowa seria została zaprezentowana po raz pierwszy na kilkutygodniowym spotkaniu dla klientów "World of Material Handling" w Mainz w Niemczech.
Dla wielu firm obsługujących ładunki, szczególnie w przypadku branży spożywczej, wózki elektryczne stały się idealnym rozwiązaniem, ponieważ ich praca jest cicha, a same wózki nie emitują szkodliwych gazów. Jednocześnie w tej dziedzinie przemysłu odnotowaliśmy potrzebę stosowania wózków o wyższych udźwigach z możliwością obsługi większych ładunków i z większą wydajnością. Dzięki nowej serii elektrycznych wózków widłowych Linde MH może sprostać bieżącym wymaganiom rynku.
Poszerzamy gamę produktów: nowa seria Linde E60-E80 składa się teraz z 4 modeli wózków z udźwigiem  6-8 ton, spośród których jeden model posiada udźwig 8 ton i 900 mm środku ciężkości. Nowa seria została zaprezentowana po raz pierwszy na kilkutygodniowym spotkaniu dla klientów "World of Material Handling" w Mainz w Niemczech.
Napęd elektryczny
Aby umożliwić szybki i bezpieczny transport ładunków ważących 8 ton oraz podnoszenie tych ładunków na maksymalną możliwą wysokość, wózki 80V zostały wyposażone w mocny, zabudowany napęd składający się z dwóch 11-kW trójfazowych silników jazdy AC. Bezobsługowe wielotarczowe hamulce w kąpieli olejowej i współpracujące z nimi moduły także składają się na specyficzne cechy wózka. Dwa niezwykle cicho pracujące, 21-kW trójfazowe silniki podnoszenia w technologii AC umożliwiają podnoszenie masztu z prędkością 0,46 m/s oraz opuszczanie z prędkością 0,56 m/s. Co więcej, dzięki napędowi na oś przednią z dwoma silnikami jazdy manewrowanie wózkiem jest wyjątkowo łatwe, a promień skrętu wynosi zaledwie 3 m. Dzięki możliwości wybrania trybu jazdy, w zależności od tego, czy klientowi zależy na wydajnej czy oszczędnej pod względem zużycia energii obsłudze wózka, praca jest maksymalnie ekonomiczna.
Ergonomia, która się opłaca
Operatorzy wózków mogą czuć się bezpiecznie za sterami wózków E60-E80. Kabina operatora wraz z chassis tworzy kompletną, zabudowaną, wytrzymałą jednostkę, która z kolei zapewnia operatorowi komfortową przestrzeń pracy. Jednocześnie, design wózka gwarantuje operatorowi doskonałą widoczność z przodu, a także bezpieczną obsługę ładunków. Przestronna kabina, identyczna jak w pozostałych wózkach z pokrewnych serii wyposażonych jednak w silniki spalinowe. Kabina posiada obszerniejszą przestrzeń na nogi i hydraulicznie amortyzowany fotel operatora ze sprężynami (w standardzie) i z szerokim zakresem regulacji. Istnieje możliwość zmiany fotela na superkomfortowy fotel z podgrzewaniem siedziska i przedłużeniem podparcia. Prędkość jazdy i podnoszenia jest precyzyjnie kontrolowana dzięki zastosowaniu czułego dwupedałowego systemu jazdy i Linde Load Control - te ergonomiczne elementy są stosowane we wszystkich modelach wózków Linde. System wspomagania Linde Curve Assist jest także dostępny jako element standardowego wyposażenia. Wspomniany system redukuje prędkość wózka podczas pokonywania zakrętów zależnie od kąta skrętu. Kolejną ważną cechą wózków jest automatyczny hamulec postojowy, który można ustawić tak, aby załączał się w określonych momentach i podczas postoju wózka. Dzięki temu wózek nie stoczy się niekontrolowanie, a sam hamulec można dezaktywować poprzez ponowne wciśnięcie pedału przyspieszenia. Na wyświetlaczu w wózku znajduje się informacja o pozostałym czasie pracy na baterii (z dokładnością co do minuty). W ten sposób operatorzy mogą zaplanować czas wymiany baterii lub ładowania oraz uniknąć całkowitego rozładowania lub zniszczenia baterii. Wyświetlenie tej informacji jest możliwe dzięki zastosowaniu wielofunkcyjnego wskaźnika. Co więcej, dzięki aktywnej wentylacji, która odpowiada za odprowadzanie gazów z baterii, wózek można ładować nawet z zamkniętymi drzwiami, a to oznacza, że do celów ładowania baterii potrzeba mniej miejsca. Szerokie schodki dostępu są łatwo zauważalne i w połączeniu z uchwytem dostępu i pokrywą baterii ułatwiają wchodzenie i wychodzenie z kabiny. Sprawdzony już system BlueSpot ostrzega osoby pozostające w otoczeniu wózka o nadjeżdżającym pojeździe i jest dostępny w ramach opcjonalnego wyposażenia