Linde

Kamień milowy w produkcji

750,000 wózek wyprodukowany w głównej fabryce w Aschaffenburgu w Niemczech
W 1959 powstał pierwszy wózek widłowy skonstruowany przez fabrykę Linde Material Handling (MH) w Aschaffenburgu. W dniu 29 sierpnia 2014, a więc 55 lat później, firma Linde, która obecnie jest już uznawana za wiodącego producenta wózków widłowych, świętuje szczególną rocznicę – wyprodukowanie 750 000. wózka, którym jest elektryczny wózek widłowy z przeciwwagą o udźwigu pięciu ton. Przyszłym właścicielem wózka jest grupa BMW. Wózek jest wyposażony w kabinę z systemem ogrzewania, funkcję BlueSpot i ramiona wideł o długości 2,3 m, które posłużą do załadunku i rozładunku ciężarówek w fabryce BMW w Wackersdorf (Górny Palatynat).
Pierwszym wyprodukowanym wózkiem w fabryce w Aschaffenburgu był Hubtrac. Liczba wyprodukowanych modeli wózka była niewielka i sięgała około kilkuset na przestrzeni pierwszych kilku lat. Warto dodać, że około 20% wyprodukowanych wózków zostało sprzedanych na terenie Niemiec. Jednak z czasem zapotrzebowanie na ten wózek wzrosło. Modele wózka, w wersjach z napędem Diesel i udźwigiem 2 – 2,5 t, stały się niezwykle popularne ze względu na precyzyjnie działającą, wydajną hydrostatyczną przekładnię, dwupedałowy system sterowania jazdą oraz główne joysticki sterujące.
Pomiędzy pierwszym wyprodukowanym wózkiem od Linde (Hubtrac) a 750,000 - Christophe Lautray, Chief Sales Officer  w Linde MH, przekazuje symboliczny klucz Robertowi Limmer przedstawicilowi BMW Group. Na zdjęciu (od lewej): Roland Hartwig, Vice President Operations Aschaffenburg, Sabine Neuß (COO Linde MH) i Christophe Lautray (CSO Linde MH), Robert Limmer i Thomas Kufner (BMW Group) oraz Theodor Maurer, CEO Linde MH.
W 1970 roku zarząd zdecydował o całkowitym zakończeniu produkcji traktorów (pierwotnie Linde MH na tym skupiało swoją ofertę). Już wtedy Linde MH produkowało ponad 2000 wózków widłowych rocznie. Liczba produkowanych wózków znacząco wzrosła na początku 1970 roku, gdy rozpoczęto produkcję elektrycznych wózków widłowych z przeciwwagą. W 1982 roku oferta wózków z napędem Diesel poszerzyła się o cztery nowe serie, w których znajdowały się m.in. modele o udźwigach od 1,2 do 7 t. W wózkach z napędem elektrycznym udźwig wynosił od 1,2 do 3 t.
Od 1985 roku wózki spalinowe z serii 351 zadecydowały o ogólnym sukcesie firmy, dołączając tym samym do klasy premium pojazdów od 2 do 3,5 t. Do 2001 roku w Aschaffenburgu zostało zmontowanych 100 000 egzemplarzy tego modelu. Za to osiągnięcie firma Linde MH otrzymała wyróżnienie „Najczęściej produkowany wózek Europy", umacniając tym samym pozycję lidera w zakresie wózków widłowych napędzanych silnikiem spalinowym w tym regionie świata. Następna generacja wózków widłowych – Diesel 39x i wózków LPG rozpoczętych w 2002 roku zapewnia kontynuację tego sukcesu.
Równolegle do tych wydarzeń proporcja pomiędzy wózkami wyprodukowanymi w Aschaffenburgu uwydatnia rosnące zainteresowanie pojazdami elektrycznymi. Pomimo początkowej większej popularności wózków z wewnętrznym silnikiem spalinowym utrzymującej się długi czas, w ostatniej dekadzie sytuacja uległa zmianie i obecnie liczba wózków z napędem spalinowym i elektrycznym jest mniej więcej jednakowa.” Dane liczbowe dotyczące produkcji świadczą o tym, że w tym segmencie Linde MH stał się liderem na rynku w Europie" – wyjaśnia podczas ceremonii Sabine Neuss, Chief Operating Officer (COO) w Linde MH. "Inwestycje o wartości około 60 mln euro pozwolą nam na zrównoważone rozszerzenie naszych możliwości produkcyjnych w Aschaffenburg do roku 2021, a jednocześnie zoptymalizuje nasze procesy".
Sabine Neuß, Chief Operations Officer (COO) w Linde Material Handling ogłosiła, w nadchodzących latach firma zainwestuje pokaźne środki pieniężne na rozwój produkcji w Aschaffenburgu.
„Rocznicowy wózek” z udźwigiem 5 t reprezentuje aktualny model Linde MH wyposażony w napęd elektryczny. Model ten używany jest nie tylko w przemyśle motoryzacyjnym, ma bowiem zastosowanie także w przemyśle spożywczym, chemicznym, a także w handlu materiałami budowlanymi. Jego cechy szczególne to dwusilnikowy napęd na przednie koła, wielofunkcyjna oś kierownicy, kompaktowa oś napędowa z zintegrowanymi modułami zasilania oddzielanymi za pomocą ramion sprężynowych, kontrola trakcji w wyposażeniu standardowym a także automatyczny hamulec ręczny. Trzy różne moduły wyjściowe oraz opcjonalna ładowarka pokładowa o wysokiej częstotliwości sprawiają, że wózki są wydajne, ekonomiczne i wygodne. BMW Group jest długoletnim klientem Linde MH i jej partnera dystrybucyjnego, Gruma Fördertechnik GmbH.