Linde

Uniwersalne rozwiązanie

Nowy paletowy wózek stertujący od Linde MH - Uniwersalne rozwiązanie dla magazynów


Wózki dostępne są w wersji ze składaną platformą lub bez platformy z obsługą pieszą. Wózki występują w modelach L14 - L20 i charakteryzują się wysokościami podnoszenia do 5,3 m oraz wieloma innymi unikalnymi cechami.

  Paletowe wózki stertujące L14 - L20 mają udźwigi od 1,4 t do 2,0 t i są wyjątkowo uniwersalne, dzięki czemu doskonale sprawdzą się w aplikacjach magazynowych. Wózki zostały zaprojektowane w dwóch wersjach: ze składaną platformą lub bez platformy z przystosowaniem do pieszej obsługi. Wysokości podnoszenia wózków sięgają nawet 5,3 m. Ponadto, wózki w standardzie wyposażone są w urządzenie do pomiaru wagi ładunków, pokrywę baterii nieograniczającą widoczności oraz przeróżne warianty masztów. Wózki posiadają też opcję zwiększenia prędkości podnoszenia nawet o 33%. Do jednej z unikalnych cech tego modelu należy składana platforma. Jest ona w pełni amortyzowana i wraz z główką sterującą i składanymi osłonami bocznymi tworzy konstrukcyjną jedność odizolowaną od chassis. A to znaczy, że wszystkie wstrząsy, wynikające z jazdy po nierównej nawierzchni, są w pełni izolowane od operatora.
Pieszo prowadzone modele paletowych wózków stertujących od Linde L14 - L20, a także modele z amortyzowaną i składaną platformą (L14AP - L20 AP), są wyposażone w mocne, bezobsługowe elektryczne silniki napędowe AC o mocy 2,3 kW, które umożliwiają jazdę wózkiem z prędkością 6 km/h. Dodatkowo, wózki wyposażono w system Linde Curve Assist, który redukuje prędkość jazdy wózka podczas pokonywania zakrętów (prędkość jest dostosowywana do kąta skrętu). Dzięki zastosowaniu powyższego systemu redukujemy możliwość wystąpienia niebezpiecznych sytuacji związanych z manewrowaniem wózkiem. Wbudowane urządzenie ważące działa do podnoszenia na wysokość 1,5 m. Urządzenie waży ładunki na widłach z dokładnością +/- 50 kg, a zmierzone wartości pokazują się na wyświetlaczu.
W celu całkowitej ochrony operatora należy pamiętać o zachowaniu odpowiedniego dystansu między operatorem a maszyną. W przypadku paletowego wózka stertującego z modeli L14 - L20 odpowiednia odległość operatora od wózka jest zapewniona przez funkcję „Safety Speed”, która powoduje redukcje prędkości w zależności od kąta pochylenia dyszla.
W celu całkowitej ochrony operatora należy pamiętać o zachowaniu odpowiedniego dystansu między operatorem a maszyną. W przypadku paletowego wózka stertującego z modeli L14 - L20 odpowiednia odległość operatora od wózka jest zapewniona przez funkcję "Safety Speed", która powoduje redukcje prędkości w zależności od kąta pochylenia dyszla.
Doskonała widoczność, wytrzymałe materiały, różne opcje
Prezentowane rozwiązanie oznacza lepszą widoczność palety i ładunku, pewniejszego i bezpieczniejszego operatora, a także możliwość manewrowania wózkiem w bardzo wąskich korytarzach. Dzięki pokrywie baterii umiejscowionej z przodu wózka operatorzy zyskują najlepszą możliwą widoczność. Przy opuszczonych widłach operator widzi ich końcówki, dzięki czemu może bezpiecznie manewrować na zakrętach i omijać przeszkody.
Funkcja wideł „Soft Landing” to kolejny standardowy element wyposażenia i zabezpieczenia. Powyższa funkcja spowalnia widły w krańcowych momentach opuszczania, dzięki czemu niemożliwe jest gwałtowne odstawianie ładunków, a podłoga w magazynie nie niszczy się tak szybko.
Jak wiadomo, paletowe wózki sterujące mają charakter wielozadaniowy. Aby spełnić wymagania najróżniejszych aplikacji, klienci mogą skorzystać z naszej bogatej oferty masztów, w skład której wchodzi 26 masztów w modelach Standard, Duplex i Triplex. Opcjonalnie w przypadku aplikacji, które wymagają dużych wysokości podnoszenia, klienci mogą skorzystać z opcji „Lift Speed Booster”, dzięki której standardowa prędkość podnoszenia (0,3 m/s) wzrasta o 33%. Jeśli aplikacja klienta obejmuje przejazdy przez rampy i mosty przeładunkowe, wózki można wyposażyć w funkcję podnoszenia wstępnego.
Aktywna waga w nowych paletowych wózkach stertujących z serii L14-L20 waży ładunek z dokładnością do +/- 50 kg, a zmierzone wartości wskazuje na wyświetlaczu.
Ergonomiczna obsługa i niezawodne hamowanie
Główka sterująca, składane boczne osłony oraz w pełni amortyzowana platforma operatora w wersjach AP tworzą integralną strukturę, która jest odizolowana od chassis za pomocą gumowo-metalowych wsporników łożysk. Jest to unikalne rozwiązanie na rynku, które zwiększa komfort pracy operatora i efektywnie izoluje go od wibracji i wstrząsów. Taka forma zabezpieczenia jest konieczna ze względu na prędkość przyspieszenia z rzędu 0,68 m/s2. W rezultacie operator może skupić się na wykonywanym zadaniu i nie jest narażony na zaburzenia układu mięśniowo-szkieletowego. Dodatkowo przeprowadzono ekspertyzę dyszla i główki sterującej. Wszystkie elementy sterujące są podwójne, co umożliwia obsługę wózka zarówno lewą, jak i prawą ręką. Główka sterująca standardowo została zaprojektowana tak, aby chronić dłonie operatora.
W celu całkowitej ochrony stóp i nóg operatora należy pamiętać o zachowaniu odpowiedniego dystansu między operatorem a maszyną. W przypadku paletowego wózka stertującego z modeli L14 - L20 odpowiednia odległość operatora od wózka jest zapewniona przez funkcję „Safety Speed”: funkcja powoduje redukcję prędkości w zależności od kąta pochylenia dyszla. Gdy dyszel znajdzie się w pozycji całkowicie do góry lub całkowicie do dołu, wózek zatrzymuje się. To samo dzieje się, gdy operator zwolni przycisk lub zmieni kierunek jazdy. W takich sytuacjach oraz podczas pokonywania pochyłości, wózek hamuje automatycznie i zapobiega kręceniu się kół wstecz. W sytuacjach szczególnych, np. w wąskich obszarach załadunkowych, które wymuszają operowanie dyszlem w pozycji pionowej, operator może skorzystać z przycisku „żółwiej prędkości”, który umożliwia wolne i precyzyjne manewrowanie maszyną.
Wszystkie kluczowe informacje o parametrach pracy wózka, jak np. ciężar ładunku, kody błędów, motogodziny czy odstępy międzyserwisowe, są wyświetlane na dużym, kolorowym wyświetlaczu. Ponadto, przy korzystaniu z wbudowanego prostownika, wyświetlana jest również informacja o procesie ładowania.
Możliwe są dwie różne opcje wymiany baterii. Poza standardową wymianą pionową, opcjonalnie dostępna jest boczna wymiana baterii. W tym celu przedział bateryjny wyposażany jest w kanały rolkowe i dźwignię ułatwiającą wysunięcie baterii na stół bateryjny. Również w tym wypadku dostęp do baterii jest wyjątkowo łatwy – wystarczy zdjąć pokrywę silnika.