Linde

Widoczność przy dużych ładunkach

Unoszona  kabina - najnowsze rozwiązanie od Linde Material Handling zwiększające bezpieczeństwo pracy

Im większe i cięższe ładunki, tym więcej wymaga się od operatorów wózków widłowych. Jeśli widoczność w kierunku jazdy jest ograniczona, operatorzy muszą radzić sobie poprzez jazdę tyłem. Tak niekorzystna pozycja jazdy negatywnie wpływa na zdrowie operatorów, a także na wydajność ich pracy. Powyższe spostrzeżenia przyczyniły się do opracowania przez Linde Material Handling nowego rozwiązania. Od teraz wiodący producent wózków przemysłowych oferuje unoszoną kabinę jako opcję dla ciężkich wózków widłowych o udźwigach 10-18 t. Wózki z tą opcją wyposażone są w przycisk, który umożliwia płynne uniesienie kabiny na wysokość 5,5 m w zaledwie dziesięć sekund. Kiedy kabina jest uniesiona, operator wózka ma doskonałą widoczność na ładunek i może bezproblemowo kierować wózkiem jadąc do przodu. Unoszona kabina to ogromna korzyść, zwłaszcza w przypadku składowania i pobierania ciężkich ładunków lub umieszczania ich w małych dokach załadowczych, np. przez drzwi do luk bagażowych w samolotach.

Nowa unoszona kabina jest dostępna jako opcja dla wózków widłowych od Linde Material Handling o udźwigach od 10 do 18 t. Kabinę można unieść na maksymalną wysokość 5,5 m w mniej niż dziesięć sekund. Kiedy kabina jest uniesiona, operator wózka ma doskonałą widoczność na ładunek i może bezproblemowo kierować wózkiem jadąc do przodu. Unoszona kabina to ogromna korzyść zwłaszcza w przypadku składowania i pobierania ciężkich ładunków lub umieszczania ich w małych dokach załadowczych, np. przez drzwi do luk bagażowych w samolotach.
Niemieckie zalecenia zapobiegania wypadkom (BGV D27) dla wózków przemysłowych mówią: "Operator wózka widłowego może kierować wózkiem jadąc z ładunkiem do tyłu jedynie w przypadku, gdy ładunek przenoszony na widłach zakłóca widoczność toru jazdy. Należy jednak unikać zbyt częstej jazdy wózkiem do tyłu ze względu na niebezpieczne połączenie wibracji z niekorzystną pozycją ciała operatora".

Nowa unoszona kabina jest dostępna jako opcja dla wózków widłowych od Linde Material Handling o udźwigach od 10 do 18 t. Kabinę można unieść na maksymalną wysokość 5,5 m w mniej niż dziesięć sekund. Kiedy kabina jest uniesiona, operator wózka ma doskonałą widoczność na ładunek i może bezproblemowo kierować wózkiem jadąc do przodu. Unoszona kabina to ogromna korzyść zwłaszcza w przypadku składowania i pobierania ciężkich ładunków lub umieszczania ich w małych dokach załadowczych, np. przez drzwi do luk bagażowych w samolotach.
 
Nowa unoszona kabina zapobiega konieczności jazdy wózkiem do tyłu, nawet gdy ładunek zasłania drogę jazdy wózka, ponieważ po jej uniesieniu operator zyskuje pełne pole widzenia w przód.

Unoszona kabina dla operatora oznacza pracę w bardziej ergonomicznej pozycji, co podnosi także wydajność, ponieważ jazda w przód jest znacznie bezpieczniejsza i szybsza - zwłaszcza dotyczy to przejazdów na długich dystansach. Warto też zauważyć, że ryzyko zniszczenia wózka wskutek kolizji lub uderzenia jest zminimalizowane.
Intuicyjna obsługa
Unoszoną kabiną można sterować za pomocą oddzielnego joysticka lub czterech indywidualnie programowalnych przycisków. Kabina unosi się z prędkością 0,24 m/s i osiąga maksymalną wysokość 5,5 m w niecałe dziesięć sekund. Kabina na tak dużej wysokości daje operatorowi pełną widoczność otoczenia i ładunku, nawet jeśli jest to ładunek długi, obszerny i ciężki. Automatyczna redukcja prędkości po uniesieniu kabiny umożliwia całkowicie bezpieczną pracę wózkiem. Co ważne, prędkość unoszenia kabiny może zostać zredukowana w zależności od preferencji klienta.
Inne rozwiązania optymalizujące widoczność
Ciężkie wózki Linde są dostępne również z kabiną obrotową. Dzięki tej opcji operator może obrócić całą kabinę o 180 stopni, dzięki czemu ładunek znajdujący się na widłach będzie za operatorem, a nie przed nim. Opisywana opcja umożliwia zatrzymanie kabiny w dowolnym punkcie obrotu.
Obrotowa kabina operatora została opracowana przez Linde i jest dostępna dla elektrycznych wózków przeciwwagowych o udźwigach od 2,5 do 5 t oraz dla spalinowych wózków przeciwwagowych o udźwigach od 2 do 8 t. W zależności od modelu i konstrukcji wózka fotel operatora wraz z kolumną kierownicy i pedałami może obrócić się o 90 stopni w bok tak, aby pozycja operatora była jak najbardziej komfortowa względem kierunku jazdy. Ankieta przeprowadzona w Niemczech przez Niemieckie Stowarzyszenie Handlu i Logistyki (BGHW) potwierdziła, że takie rozwiązanie zwiększa poziom ergonomii miejsca pracy operatora o 60%. Jednocześnie, cofanie jest o wiele bezpieczniejsze i nie ma negatywnego wpływu na zdrowie operatorów.

Nasz serwis używają plików cookies. Klikając „Akceptuję” lub korzystając dalej z serwisu, wyrażają Państwo zgodę na politykę prywatności i cookies Linde Material Handling Polska sp. z o. o..

Więcej informacji znajdą Państwo tutaj.