Linde

Czujniki nadające tempo

Wyższy poziom bezpieczeństwa dzięki systemowi Linde Speed Assist

Miejsca w centrach logistycznych i halach produkcyjnych, w których przestrzenie zewnętrzne łączą się z pomieszczeniami, to zazwyczaj punkty krytyczne pod względem bezpieczeństwa. Operatorzy, jeżdżąc wózkami na zewnątrz, często poruszają się z maksymalną prędkością. Po powrocie do hali powinni odpowiednio wcześniej zredukować tempo jazdy, aby nie uszkodzić ładunku ani nie spowodować wypadku z udziałem innych pracujących tam osób. Linde Speed Assist doskonale sprawdzi się w codziennej pracy operatorów i menadżerów mających do czynienia z powyższym problemem. System ten opiera się na technologii radarowej działającej niezależnie od warunków atmosferycznych, ma ponadto możliwość regulacji czasu reakcji oraz czułości czujników. Jest on dostępny jako element doposażenia wózków, który w znaczący sposób zwiększa poziom bezpieczeństwa w logistyce wewnątrzmagazynowej.

Operatorzy wózków widłowych, jeżdżąc po przestrzeniach na zewnątrz, często poruszają się z maksymalną prędkością. Po powrocie do pomieszczeń zamkniętych powinni w odpowiednim czasie zredukować prędkość jazdy, aby nie uszkodzić magazynu, ładunku oraz nie spowodować wypadku. Wózki wyposażone w system Linde Speed Drive z technologią radarową to gwarancja dla operatorów i menadżerów, że dopuszczalne prędkości nie zostaną przekroczone.
Wydajność procesów logistycznych zależy od niezawodności, z jaką te systemy mogą być wdrażane i powtarzane. Dotyczy to zwłaszcza zamkniętych przestrzeni magazynowych i hal produkcyjnych, gdzie wymagane jest ograniczenie prędkości jazdy wózków widłowych i magazynowych. Zbyt szybki wjazd do hal może narażać na niebezpieczeństwo inne osoby tam pracujące, istnieje również ryzyko szybkiego i gwałtownego hamowania, co mogłoby spowodować uszkodzenie ładunku, a w konsekwencji prowadzić do strat. Idealna prędkość jazdy w magazynach zależy od lokalnych warunków i przeważnie jest określona przez menadżera magazynu lub logistyki, który powinien także kontrolować, by dopuszczalne prędkości nie były przekraczane.
Czujnik o zasięgu do 24 metrów
Linde Speed Assist, nowy system wspierający operatorów w ich codziennej pracy, oferuje szereg korzyści mających na celu szybką, łatwą i praktyczną kontrolę prędkości. W przeciwieństwie do innych rozwiązań dostępnych na rynku system Linde nie bazuje na podatnych na czynniki pogodowe i relatywnie drogich technologiach (np. czujniki na podczerwień), ale na czujnikach radarowych o zasiągu od 1 do 24 m. Technologia radarowa nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi kosztami, np. z montowaniem kolejnych sensorów na regałach. Cały system polega na tym, że czujniki radarowe montowane są na OHG i pełnią rolę zarówno nadajników, jak i odbiorników wysyłanego przez siebie sygnału, który odbija się (lub nie) od dachu. Dzięki temu sensory wychwytują, kiedy wózek znajduje się w pomieszczeniu zamkniętym lub na zewnątrz – w zależności od tego, czy sygnał odbije się od sufitu czy nie. Na tej podstawie dopasowywana jest też maksymalna prędkość jazdy wózka. Co więcej, system nie jest zależny od warunków atmosferycznych panujących na zewnątrz, takich jak zimno, gorąco lub intensywny deszcz. Jedynym ograniczeniem są temperatury pracy urządzenia, które muszą mieścić się w granicach od -40 do 65°C.
Inteligentne czujniki z regulowanym czasem reakcji
Czas reakcji czujników Linde Speed Assist jest regulowany. Istnieje możliwość ustawienia czterech różnych poziomów, co daje możliwość dopasowania do danego miejsca. Kolejną istotną cechą warunkującą bezpieczeństwo wózków doposażonych w system jest regulowana czułość czujników. Niepożądane sygnały mogą być blokowane – dzięki zindywidualizowanym ustawieniom system wykrywa mniejsze przedmioty oraz większe urządzenia (np. rurociągi, daszki czy wierzchołki drzew), rozpoznaje je i nie redukuje prędkości, gdy nie jest to potrzebne. Dlatego operatorzy mogą swobodnie pracować z maksymalną prędkością na przestrzeniach otwartych.
Element doposażenia nowych lub wynajmowanych wózków
System Linde Speed Assist to rozwiązanie dostępne zarówno dla nowo wyprodukowanych wózków, jak i maszyn używanych (tzn. jeżdżących już w magazynach klientów). Ze względu na niewielką liczbę komponentów oraz łatwą instalację / dezinstalację systemu jest to także dogodne rozwiązanie dla wózków wynajmowanych. System składa się bowiem z trzech komponentów: czujnika, wiązki przewodów i zestawu instalacyjnego. Zamontowanie go na wózku przez technika serwisu zajmuje wyjątkowo mało czasu. Co więcej, producent oferuje trzy rodzaje czujników, aby zapewnić zgodność ze specyficznymi wytycznymi telekomunikacyjnymi obowiązującymi w różnych krajach europejskich, USA, Kanadzie, Brazylii, Chinach, Australii i Nowej Zelandii.