Linde

Linde-MATIC w magazynach

Firma Linde Material Handling poszerza ofertę zautomatyzowanych wózków przemysłowych
Podczas targów LogiMAT firma Linde MH miała ogromną przyjemność zaprezentować nowe modele zautomatyzowanych wózków przemysłowych ze znanej serii Linde-MATIC. Do aktualnej oferty firmy dołączą takie modele jak wózek paletowy Linde T-MATIC i przeciwwagowy wózek stertujący L-MATIC AC. Celem firmy jest możliwość zaoferowania klientom co najmniej jednego wózka w zautomatyzowanej wersji z każdej z głównych serii maszyn Linde. Zautomatyzowane wózki powstają we współpracy z francuską firmą Balyo. Najnowsze modele zostaną zaprezentowane w maju podczas ponad dwutygodniowych targów World of Material Handling (WoMH).
Podczas targów LogiMAT firma Linde Material Handling miała ogromną przyjemność zaprezentować nowe modele zautomatyzowanych wózków przemysłowych ze znanej serii Linde-MATIC. Do aktualnej oferty firmy dołączą takie modele jak wózek paletowy Linde T-MATIC i przeciwwagowy wózek stertujący L-MATIC AC.
Należy pamiętać, że logistyka przyszłości będzie bazowała na zautomatyzowanych systemach i sieciach cyfrowych. Seria MATIC została wprowadzona na rynek już rok temu wraz z pierwszym automatycznym wózkiem magazynowym od Linde, który potrafi poruszać się po magazynie bez żadnej dodatkowej infrastruktury. Pojazdy z tej serii są zdolne do reagowania na przeszkody w czasie rzeczywistym oraz mogą być w łatwy i szybki sposób dostosowywane do nowych warunków w halach magazynowych. Wózki są w stanie pracować niezależnie od godzin pracy i zapewniają maksymalne bezpieczeństwo ruchu. W połączeniu z bezprzewodowymi modułami LAN (tzw. COMBOXami) oprogramowanie wizyjne urządzenia zapewnia połączenie pracy rolek, przenośników taśmowych i urządzeń nawijających taśmę na podstawie danych otrzymanych z systemu ERP lub danego systemu zarządzania magazynem (WMS).
Zautomatyzowane wózki Linde pozwalają menadżerom systemów logistycznych na stopniowe wdrażanie wewnętrznych przepływów ładunków. W przypadku, gdy warunki operowania w magazynie nie są skomplikowane, wózki mogą pracować autonomicznie, tj. bez żadnych dodatkowych połączeń czy infrastruktury. W takiej sytuacji polecenia transportu są wydawane bezpośrednio przez ekran dotykowy w wózku lub mogą być programowane z poziomu komputera maszyny. Kolejnym etapem jest komunikacja systemu kierującego pojazdem z innymi urządzeniami i instalacjami, np. z czytnikiem kodów kreskowych lub czujnikiem na końcu przekaźnika taśmowego. Zautomatyzowany paletowy wózek stertujący podjedzie w odpowiednie miejsce (np. na koniec taśmociągu), pobierze paletę i przetransportuje ją we wskazane miejsce. Dodatkowo system kierujący wózkiem Linde L-MATIC zsynchronizuje dane z systemem WMS lub ERP, z którego korzysta dany klient. Komputer w wózku potrafi zarządzać przychodzącymi poleceniami, przypisanymi trasami przejazdów, a także pobiera dane zwrotne tak, aby dopasować się do ruchu w magazynie
Należy pamiętać, że logistyka przyszłości będzie bazowała na zautomatyzowanych systemach i sieciach cyfrowych. Seria MATIC została wprowadzona na rynek już rok temu wraz z pierwszym zautomatyzowanym wózkiem magazynowym od Linde, który potrafi poruszać się po magazynie bez żadnej dodatkowej infrastruktury.
Bogatsza oferta Linde dzięki nowym zautomatyzowanym modelom wózków
Wiosną 2015 roku firma Linde zaprezentowała pierwsze zautomatyzowane wózki magazynowe, czyli paletowy wózek stertujący Linde L-MATIC i ciągnik Linde P-MATIC. Kolejnym tego typu urządzeniem jest wózek paletowy T-MATIC o udźwigu 3 t, który wyposażono w długie widły do transportu dwóch palet jednocześnie. Paletowy stertujący wózek z przeciwwagą Linde L-MATIC AC ułatwia transport zamkniętych palet i został opracowany z myślą o pobieraniu ładunków ze stacji przeładunkowych, które nie są dostępne dla wideł „od spodu”. Wózek może obsługiwać ładunki o ciężarze 1,2 t. Dostępne aktualnie cztery modele zautomatyzowanych wózków magazynowych, które zostały skonstruowane zgodnie ze standardami oferowanymi przez Linde od zawsze, są w stanie sprostać większości aplikacji magazynowych.
Zastosowanie w różnych gałęziach przemysłu
Na chwilę obecną zautomatyzowane wózki stosowane są głównie do transportu palet i wagoników. Odległości przewozu mogą sięgać nawet kilkuset metrów. Zazwyczaj towary transportowane są z produkcji do obszarów magazynowych. Ten rodzaj wózków stosowany jest także do transportu towarów do miejsc, z których są one kolejno załadowywane do samochodów ciężarowych. Pierwsi klienci, którzy zdecydowali się na zakup zautomatyzowanych wózków Linde, to firmy z dziedziny motoryzacji, produktów chemicznych i farmaceutycznych, inżynierii mechanicznej, przemysłu żywnościowego, a także przedsiębiorstw z obszaru 3 PL. Flota, na jaką decydowali się dotychczasowi klienci, to około 20-30 wózków pracujących w jednym zakładzie lub magazynie. Zautomatyzowane pojazdy są przystosowane do pracy z innymi manualnie sterowanymi wózkami przemysłowymi, w związku z czym doskonale sprawdzą się we flotach mieszanych.