Linde

Oszczędność paliwa i wysoka wydajność

H50-H80 z napędem Diesel i LPG jako uzupełnienie serii maszyn Linde
Firma Linde poszerzyła ofertę wózków widłowych z napędem LPG i Diesel z serii 39x EVO o modele o udźwigu 5 i 8 ton. Klienci, którzy głównie wykorzystują wózki do pracy w przemyśle napojowym, budowlanym, papierniczym czy odlewniczym, mogą od teraz zamawiać pojazdy, w których zużycie paliwa jest niższe o 20% w porównaniu do poprzednich wersji. Ponadto wiele udoskonaleń technicznych sprawia, że maszyny z nowej serii są bardziej kompaktowe, wytrzymałe i bezpieczne. Dzięki specjalnemu systemowi spalania gazów wózki są także bardziej korzystne dla środowiska.
Silniki skonstruowane w oparciu o najnowocześniejszą technologię oraz zmiany w systemie kontroli trakcji zapewniają bardziej wydajne zużycie paliwa. Wraz z zastosowaniem szeroko zakresowej pompy o zmiennej pojemności obrotowej oraz silników układu hydrostatycznego napędu Linde możliwe było zoptymalizowanie parametrów silnika i osiągnięcie dużej wydajności. Dodatkową oszczędność paliwa można uzyskać poprzez wybranie odpowiedniego trybu pracy wózka – Economy, Efficiency i Performance, co pozwoli na maksymalne dopasowanie parametrów pracy maszyny do aplikacji klienta. Precyzyjnie działający układ hydrostatyczny oraz konfigurowalna dynamika jazdy pozwalają na osiągnięcie dodatkowych oszczędności paliwa na poziomie 20%.  Zgodnie z cyklem VDI przy 5000 mth pracy wózka i z założeniem, że litr paliwa Diesel kosztuje 1 EUR, oszczędność kosztów paliwa sięgnie 4 500 EUR.
Dwanaście nowych modeli wózków widłowych z napędami Diesel lub LPG oraz o udźwigach od 5 do 8 ton dołączyło do oferty Linde Material Handling. Nowe modele wózków pozwalają na zredukowanie kosztów paliwa o 20% w porównaniu do dotychczasowych modeli wózków o tych samych udźwigach. Ponadto wiele udoskonaleń technicznych sprawia, że wózki z nowej serii są bardziej kompaktowe, wytrzymałe i bezpieczne, a dzięki specjalnemu systemowi spalania gazów – także bardziej przyjazne środowisku.
Transport szerokich i niejednorodnych ładunków
Firma Linde MH udoskonaliła dotychczasową konstrukcję wózka tak, aby minimalizować oddziaływanie sił skrętnych i związane z tym ryzyko. Dzięki solidnemu połączeniu między masztem a klatką ochronną operatora (OHG) działanie sił skrętnych zostało zredukowane o 30%. W ten sposób wzrosła także stabilność maszyny – zwłaszcza podczas podnoszenia szerokich lub kołyszących się ładunków, a także towarów z wysoko umiejscowionym środkiem ciężkości. Większa stabilność wózka to szybsza obsługa ładunków. Specjalna konstrukcja pojazdu stanowi podstawę do osiągania wyższych wartości udźwigów resztkowych oraz większego bezpieczeństwa, np. podczas obsługi takich ładunków, jak ciężkie role papieru czy laminowane deski drewniane. Dzięki nowemu rozwiązaniu wózki widłowe o udźwigu 8 t osiągają pełen udźwig nawet na wysokości 6,5 m.
Wyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu popłaca
Modele wózków widłowych z napędem Diesel i LPG, czyli Linde H50-H80/1100 EVO, są w standardzie wyposażone w system ochrony silnika LEPS (Linde Engine Protection System) oraz Linde Curve Assist. Oba z wymienionych rozwiązań zapewniają wyższy poziom bezpieczeństwa, a także gwarantują większą dostępność wózka oraz wydajność ekonomiczną. System LEPS monitoruje kluczowe parametry silnika, takie jak np. poziom oleju, ciśnienie oleju, poziom płynu chłodzącego czy temperaturę, informuje także operatora o konieczności przeprowadzenia niezbędnych czynności konserwacyjnych. Zabezpieczenia i system ostrzegania obejmuje również wprowadzenie żółwiego trybu pracy wózka, jeśli wystąpi taka konieczność. System Linde Curve Assist odpowiada za zmniejszanie prędkości jazdy wózka podczas pokonywania zakrętów tak, by była ona proporcjonalna do kąta skrętu i przede wszystkim bezpieczna dla operatora. Firma Linde Material Handling jako jedyny producent wózków widłowych oferuje tę funkcję w standardzie.
Stacja robocza operatora została zaprojektowana z myślą o komfortowej pozycji siedzenia. Kabina jest całkowicie odizolowana od wstrząsów i wibracji wynikających z nierówności podłoża dzięki elastycznym gumowym pierścieniom amortyzującym oś skrętną i napędową. System amortyzacji kabiny spełnia wymagania dyrektywy maszynowej dotyczące ekspozycji operatorów urządzeń na wstrząsy i wibracje (Dyrektywa 2002/44/EC). Zgodnie ze wspomnianym dokumentem konieczne jest, aby regularnie mierzyć ekspozycję operatorów na wstrząsy, a w razie konieczności podejmować odpowiednie kroki mające na celu zredukowanie nadmiernych wibracji.
Firma Linde poszerzyła ofertę wózków widłowych z napędem LPG i Diesel z serii 39x EVO o modele o udźwigu 5 i 8 ton. Wraz z zakupem nowych wózków klienci zyskują oszczędność paliwa, większą wydajność, wyższy poziom bezpieczeństwa i bardziej przyjazną środowisku maszynę.
Technologia Clean AdBlue®
Podobnie jak w ciężkich wózkach widłowych HT100Ds–HT180D firma Linde dostosowała modele H50-H80 EVO do wymagań najnowszych norm dotyczących emisji spalin. Silnik Diesel produkcji Deutz posiada wbudowany system recyrkulacji spalin wydechowych oraz dodatkowy system wykorzystujący technologię AdBlue®, które redukują emisję tlenków azotu (NOx). Oznacza to, że silniki montowane w tych modelach spełniają dyrektywę europejską 2004/26/EC Etap 4 w odniesieniu do silników 56-130 kW, które wymagają redukcji tlenków azotu o 80%. Co ważne, Linde spełnia wymagania dyrektywy w więcej niż 100%. Wysokoprężny silnik o mocy 85 kW z turbodoładowaniem, filtrem cząstek stałych i katalizatorem SCR wykorzystującym AdBlue® minimalizuje emisję tlenku węgla, tlenków azotu, węglowodorów i cząstek stałych – jest to średnio aż o 64% niższe uwalnianie, niż wymaga tego norma.
Po wcześniejszym przedostaniu się przez filtr cząstek stałych emitowane spaliny przechodzą przez katalizator SCR. Roztwór AdBlue® prowadzi do reakcji redoks azotu i amoniaku, podczas której spora część amoniaku zamienia się w wodę. Co więcej, specjalny katalizator usuwa jego charakterystyczny zapach. W wielu pojazdach technologia AdBlue® stosowana jest już od wielu lat. Firma Linde zdecydowała się więc na zastosowanie tej technologii w wózkach widłowych Linde H50-H80 EVO. Główną korzyścią dla klienta pozostaje oszczędność paliwa i zredukowanie negatywnych skutków oddziaływania spalin na otaczające nas środowisko.
Interesujące dodatki
Firma Linde oferuje również szereg dodatkowych rozwiązań dla nowych modeli wózków. Pojazd może zostać wyposażony w oświetlenie LED, a, jak wiadomo, ten rodzaj oświetlenia charakteryzuje się dłuższą żywotnością żarówek. Skrętne chlapacze podążające za ruchem kół zapobiegają przedostawaniu się błota i kurzu do przeciwwagi. Ta seria oferuje także możliwość zastosowania nowych superelastycznych opon produkcji Continental - CS (Closed Shoulder). Zostały one opracowane wspólnie przez firmy Linde i Continental, a są dostępne jedynie w Linde. Ten model opon charakteryzuje się mniejszymi oporami toczenia, cichą pracą i dłuższą żywotnością. Modele z napędem LPG zostały wyposażone w urządzenie ułatwiające proces ładowania.

Nasz serwis używają plików cookies. Klikając „Akceptuję” lub korzystając dalej z serwisu, wyrażają Państwo zgodę na politykę prywatności i cookies Linde Material Handling Polska sp. z o. o..

Więcej informacji znajdą Państwo tutaj.