Linde

Sukces baterii litowo-jonowych

Firma Linde MH poszerza ofertę wózków przemysłowych o wózki wykorzystujące technologię litowo-jonową

Od czasu wprowadzenia litowo-jonowej technologii do wózków produkowanych przez Linde Material Handling (MH) udało się wskazać wiele korzyści w różnych sektorach przemysłu płynących z takiego rozwiązania. Ze względu na zebranie wielu pozytywnych opinii firma postanowiła oferować baterie litowo-jonowe w szerszej niż dotychczas gamie produktów. Poza pieszo prowadzonymi paletowymi wózkami Linde T16 ION i Linde T18 ION do oferty z tym unikalnym rozwiązaniem dołączyły także wózki paletowe z platformą dla operatora, wózki do kompletacji z niskich poziomów oraz wstępne modele ciągników. Ponadto nowe mocniejsze baterie o pojemności 4,5 lub 9,0 kWh stanowią uzupełnienie dotychczasowego zakresu pojemności baterii, tj. 1,8 i 3,6 kWh.

Poza pieszo prowadzonymi paletowymi wózkami Linde T16 ION i Linde T18 ION do oferty z tym unikalnym rozwiązaniem dołączyły wózki paletowe z platformą dla operatora, wózki do kompletacji z niskich poziomów oraz wstępne modele ciągników.
Coraz więcej użytkowników z branży logistyki i przemysłu docenia przewagę technologii litowo-jonowej nad tradycyjnymi bateriami kwasowymi. Poniżej prezentujemy jedynie krótkie podsumowanie korzyści wynikających z praktycznych zastosowań. Przy gwarantowanych 2500 cyklach ładowania baterii żywotność baterii litowo-jonowej jest dwukrotnie dłuższa niż w przypadku odpowiedników ołowiowych (w zależności od aplikacji owa żywotność może być nawet kilkukrotnie dłuższa). Ponadto wydajność baterii litowo-jonowych jest także większa. Ponad 90% energii z naładowanej baterii może być wykorzystana do obsługi urządzenia, podczas gdy w konwencjonalnych odpowiednikach wartość ta utrzymuje się na poziomie 60%. Co więcej, gdy upłynie czas gwarantowanej żywotności baterii, w żadnym wypadku nie jest to równoznaczne z końcem jej użyteczności. Ponad 75% oryginalnej pojemności baterii jest nadal dostępne, a to oznacza, że bateria może być jeszcze użytkowana nawet przez kolejne 10 lat (w zależności od aplikacji).
Elastyczne doładowywanie i wydajne baterie o pojemności 4,5 i 9,0 kWh
Obecnie technologia litowo-jonowa jest stosowana głównie do aplikacji związanych z logistyką, w których urządzenie nie pracuje nieprzerwanie przez całą zmianę. Technologia ta jest też głównie kojarzona z zadaniami, podczas których urządzenie ma przerwy w pracy, np. podczas załadunku lub rozładunku ciężarówek. Przerwy w pracy są doskonałą okazją do doładowywania baterii. Cykl całkowitego ładowania trwa 90 minut. Po 40 minutach bateria jest naładowana w 60%. W porównaniu do baterii kwasowych komponenty baterii litowo-jonowych cieszą się większą wytrzymałością. Oznacza to, że nowa technologia umożliwia zastosowanie większej mocy w urządzeniach pracujących w wąskich korytarzach roboczych –  wózkach paletowych lub ciągnikach. Dzięki temu możliwe było zastosowanie baterii o większych pojemnościach tj. 4,5 i 9,0 kWh. W ten sposób Linde oferuje wózki przemysłowe z bateriami litowo-jonowymi o zakresie pojemności od 1,8 do 9,0 kWh i tym samym spełnia wymagania większości aplikacji.
Szersza oferta oraz wtyczka do bocznego ładowania baterii
Pieszo sterowany wózek paletowy Linde T16 ION i Linde T18 ION charakteryzują się udźwigami 1,6 t i 1,8 t. Wspomniane modele cieszą się powodzeniem wśród naszych klientów już od 2014 roku. Aby sprostać jeszcze większej liczbie aplikacji z zakresu logistyki, firma Linde Material Handling postanowiła wprowadzić na rynek szereg nowych modeli. Ich lista prezentuje się następująco: pieszo prowadzony wózek paletowy Linde T20 ION, ciągniki P30C ION i P50C ION o uciągu 3 t i 5 t, wózek paletowy z platformą dla operatora T20 SP/AP ION, T24 SP/AP ION i T30 ION oraz wózek do kompletacji z niskich poziomów N20 ION i N24 ION. Każdy z tych modeli został stworzony z myślą o konkretnych aplikacjach. Baterie w wózkach mogą być łatwo i szybko doładowywane za pomocą znajdującej się z boku wózka standardowej wtyczki bez konieczności otwierania pokrywy baterii.
Praca także w niskich temperaturach i obszarach wrażliwych
Akumulatory stosowane w wózkach Linde o napięciu 24V bazują na bezpiecznej i niezawodnej litowo-żelazowo-fosforanowej technologii. Możliwe jest zatem efektywne stosowanie maszyn w temperaturach od -35°C do +45°C. Z tego powodu aplikacje z dziedziny logistyki w mroźniach korzystają głównie z tej technologii.
Wózki przemysłowe z niemalże bezobsługowymi bateriami litowo-jonowymi dowiodły swoich korzyści w wielu gałęziach przemysłu, m.in. w mroźniach i obsłudze produktów spożywczych.
Komunikacja pojazdu i baterii
Baterie litowo-jonowe doskonale współdziałają z wózkami wyprodukowanymi przez Linde MH. Ma to także ogromne znaczenie jeśli chodzi o bezpieczeństwo – baterie muszą być bowiem odporne na wstrząsy wynikające z pracy wózka. Linde dostarcza także odpowiedni osprzęt do ładowania baterii litowo-jonowych. System zarządzania baterią (BMS) odpowiada za komunikację baterii z pojazdem i urządzeniem ładującym za pomocą złącza CAN bus. System ten wskazuje stan naładowania baterii i pozostały czas jej pracy na wyświetlaczu w przedziale operatora. Dodatkowo zabezpiecza on baterię przed całkowitym rozładowaniem i nadmiernym naładowaniem, przyczyniając się w ten sposób do optymalnej żywotności baterii.
Baterie dla wózków z przeciwwagą
Trwają także prace nad wypuszczeniem wózków przeciwwagowych od Linde MH wyposażonych w baterie litowo-jonowe. W przeciwieństwie do wózków magazynowych tu napięcie baterii będzie wynosiło 48 V, a nie 24 V.

 

Nasz serwis używają plików cookies. Klikając „Akceptuję” lub korzystając dalej z serwisu, wyrażają Państwo zgodę na politykę prywatności i cookies Linde Material Handling Polska sp. z o. o..

Więcej informacji znajdą Państwo tutaj.