Linde

Kolejna generacja rider trucks

Linde Material Handling wprowadza nowe wózki z platformą
Wózki paletowe z platformą do pracy w pozycji stojącej oraz wózki z siedziskami są niezastąpione w transporcie wewnętrznym, aplikacjach wymagających dużej manewrowości wózka oraz pracach wewnątrz naczep. Linde MH właśnie wypuściło ofensywę dla tych maszyn – gwarantuje to jeszcze szerszy zakres możliwych zastosowań oraz zwiększoną produktywność operatorów. Co więcej, Linde jako producent i dostawca rozwiązania oferuje nową serię ze znacznie poprawionym komfortem operowania, węższym chassis oraz szeregiem dodatkowych funkcji gwarantujących jeszcze wyższą wydajność przy niższej konsumpcji energii. Dodatkowo wszechstronność modeli wzbogacają ich różne dodatkowe warianty. Wózki do pracy w pozycji stojącej T14 S, T20 S/SF i T25 S/SF o udźwigach od 1,4 do 2,5 tony oraz wózki podwójnego składowania D12 S i D12 SF o udźwigu 1,2 tony i wysokością podnoszenia wynoszącą 2124 mm są pierwszymi wózkami dostosowanymi do nowego standardu. Kolejne serie dołączą do nich w nadchodzących miesiącach.

Nowe wózki do pracy w pozycji stojącej Linde T14 S, T20 S/SF i T25 S/SF o udźwigach od 1,4 do 2,5 tony gwarantują znacznie poprawiony komfort operowania, węższe chassis oraz szereg dodatkowych funkcji zapewniających jeszcze wyższą wydajność przy niższej konsumpcji energii. Dzięki swojej kompaktowej budowie umożliwiają łatwiejsze operowanie w naczepach oraz przy składowaniu blokowym.

Nowe wózki podwójnego składowania Linde D12 S oraz D12 SF z udźwigiem wynoszącym 1,2 tony oraz wysokością podnoszenia 2124 mm stanowią idealne rozwiązanie do pracy na rampach rozładunkowych oraz przy ładowaniu i rozładowywaniu naczep.
 
Oferta maszyn przeznaczonych do pracy w pozycji stojącej została rozszerzona o wózki do obsługi magazynów blokowych: pierwszy z udźwigiem 1,4 tony oraz drugi o udźwigu 2,5 tony (jako uzupełnienie istniejącej już oferty modeli dwutonowych). Wózki te, jak i wózki podwójnego składowania – poza modelem Linde T14 S – są oferowane w dwóch wersjach różniących się koncepcją prowadzenia. W wersji S operator ustawiony jest pod kątem prostym do kierunku jazdy, co zapewnia mu dobrą widoczność na otoczenie oraz podczas poruszania się w obu kierunkach. Dodatkowo podwyższone wyściełane oparcie zapewnia komfortowe warunki pracy. W wersji SF operator stoi frontalnie do kierunku jazdy i ma bardzo dobry widok na znajdujący się przed nim transportowany ładunek. W obu wariantach, dopóki operator znajduje się w obrębie wózka, odpowiednia budowa maszyny zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa, skutecznie chroniąc operatora.
Klienci mogą wybrać najbardziej optymalne dla ich aplikacji rozwiązanie dzięki ofercie aż siedmiu wózków. Nową cechą wszystkich pojazdów jest ich szerokość, która wynosi 770  mm, co oznacza, że są one węższe o 20 mm w stosunku do swoich poprzedników. Dzięki bardziej kompaktowej budowie wózki zapewniają lepszą manewrowość na naczepach lub w magazynach blokowych.
W pełni amortyzowany przedział operatora
Szczególną ergonomiczną zaletą wszystkich modeli jest przedział operatora, który zamontowano na sprężynach, dzięki czemu jest on całkowicie oddzielony od chassis – ta unikalna cecha w znaczący sposób redukuje oscylacje oraz wibracje, na jakie narażony jest operator, nawet podczas silniejszych wstrząsów wynikających z nierównego podłoża. Wraz z wyściełanym oparciem to komfortowe miejsce pracy zapewnia efektywną ochronę przed nadwyrężaniem układu mięśniowo-szkieletowego.

Wersja S, w której operator stoi poprzecznie do kierunku jazdy, posiada dodatkowo innowacyjną funkcję sterowania ‘Tip Control’. Konsola o szerokim zakresie regulacji pozwala operatorowi na stabilną pozycję stojącą i jest wyposażona w przełączniki, dzięki którym ruch wózka oraz funkcje podnoszenia mogą być kontrolowane za pomocą kciuka i palca wskazującego. Dodatkowo budowa przełączników pozwala na pracę w rękawicach. Operatorzy mogą dostosować układ elementów sterujących: w zależności od preferencji kierownica sterująca może być umieszczona po prawej, a drążek ‘Tip Control’ po lewej stronie, i odwrotnie. Duży kolorowy wyświetlacz pokazuje wszystkie istotne informacje.
Nowe wózki do pracy w pozycji stojącej. Linde  T14 S, T20 S/SF i T25 S/SF o udźwigach od 1,4 do 2,5 tony gwarantują znacznie poprawiony komfort operowania, węższe chassis oraz szereg dodatkowych funkcji zapewniających jeszcze wyższą wydajność przy niższej konsumpcji energii. Dzięki swojej kompaktowej budowie umożliwiają łatwiejsze operowanie w naczepach oraz przy składowaniu blokowym.
Produktywność
To kolejna zaleta wózków nowej generacji: wyposażono je w trójfazowy silnik AC o mocy 3 kW, który rozpędza 1,4-tonowy model do 8 km/h z obciążeniem i do 10 km/h bez, natomiast modele o udźwigach 2 i 2,5 tony rozpędzają się do 10 km/h z i 12 km/h bez obciążenia. Dodatkowo (z obciążeniem) mogą pokonać wzniesienia o nachyleniu aż do 15%. To wszystko sprawia, że maszyny idealnie sprawdzają się przy intensywnej pracy podczas ładowania naczep oraz transportu towarów na dłuższe dystanse. Prędkość jest automatycznie redukowana w zależności od kąta skręcenia kierownicy, zapewniając tym samym ochronę przed błędami operatora.
Oprócz domyślnych ustawień napędu wózki posiadają także tryb Eco, który, w zależności od aplikacji, pozwala zaoszczędzić do 12% energii wszędzie tam, gdzie ładowność nie stanowi priorytetu.
Duża różnorodność opcjonalnego wyposażenia i dodatkowych akcesoriów
Szeroki zakres dodatkowych funkcji jeszcze lepiej dopasowuje wózki do konkretnych aplikacji – wszystko po to, aby w najwyższym stopniu sprostać indywidualnym wymaganiom klienta. Maszyny mogą zatem zostać przystosowane do pracy w chłodniach czy też być wyposażone w system do zarządzania flotą ‘connect:’ (z kontrolą dostępu, detekcją uderzeń i analizą wykorzystania) bądź w większą ilość opcji zwiększających bezpieczeństwo (redukcja prędkości z opuszczonymi widłami, ochrona masztu, koguty odblaskowe).

Nasz serwis używają plików cookies. Klikając „Akceptuję” lub korzystając dalej z serwisu, wyrażają Państwo zgodę na politykę prywatności i cookies Linde Material Handling Polska sp. z o. o..

Więcej informacji znajdą Państwo tutaj.