Linde

Nowe wózki w technologii Li-ION

Linde Material Handling wykorzystuje technologię litowo-jonową w nowych wózkach podwójnego składowania i wózkach paletowych
Wszystkim operatorom, którzy używają wózków paletowych oraz wózków podwójnego składowania przy co najmniej dwuzmianowej pracy oraz posiadają baterie na wymianę, Linde Material Handling rekomenduje zastosowanie baterii Li-ION. Czas na to przedsięwzięcie jest wyjątkowo korzystny, ponieważ Linde właśnie rozszerzyło swoje portfolio o dwa nowe wózki wyposażone w nowoczesną i przyszłościową technologię Li-ION: wózek paletowy T16L ION oraz wózek podwójnego składowania D08 ION (obie maszyny zaopatrzone w maszt). W nadchodzących miesiącach Linde poszerzy ofertę rodziny maszyn Li-ION także o wózki magazynowe składujące.

Linde właśnie rozszerzyło swoją ofertę o dwa nowe modele wózków magazynowych, które są wyposażone w baterie litowo-jonowe: wózek paletowy Linde T16L ION oraz wózek podwójnego składowania Linde D08 ION.
 
„Główną zaletą baterii litowo-jonowych jest możliwość ich doładowywania w dowolnej chwili, co wydłuża czas pracy wózka”, wyjaśnia Christophe Chavigneau, Dyrektor działu Product Marketing Warehouse Range w Linde MH. „Jeśli operator nie używa maszyny dłużej niż kilka minut, może wówczas podjechać do ładowarki i podłączyć wózek”. Opcjonalna bocznie montowana wtyczka baterii czyni okazjonalne doładowywanie wózka T16L ION jeszcze łatwiejszym i wygodniejszym. Jedyne, co musi zrobić operator, to podłączyć kabel do gniazda – bez potrzeby otwierania pokrywy. Ze względów bezpieczeństwa podczas ładowania wózek pozostaje unieruchomiony, co przeciwdziała także potencjalnemu uszkodzeniu kabla przez przypadkowe wciśnięcie przycisków sterujących ruchem maszyny.
 
Chavigneau odrzuca obawy związanie z wysoką gęstością energii w bateriach Li-ION, podkreślając, iż rygorystyczne standardy bezpieczeństwa dotyczą w takim samym stopniu wszystkich maszyn marki Linde. Dzięki elektronicznemu monitorowaniu parametrów baterii wózek pozostaje pod stałą, ścisłą kontrolą i jest wyłączany, zanim wartości wskaźników zaczną zbliżać się do punktu krytycznego. Wszystko to zweryfikowano i udokumentowano poprzez serie wymagających testów jeszcze przed wprowadzeniem na rynek. „System jest absolutnie bezpieczny, jeśli używa się go zgodnie ze specyfikacją”, mówi Chavigneau. Niemniej jednak istotne jest, aby użytkownicy wiedzieli, jak reagować w krytycznych sytuacjach – odnosi się to zresztą w takim samym stopniu do baterii kwasowych.
W wózkach dostępne są cztery 24-woltowe baterie o różnych rozmiarach. Pojemności baterii wynoszą od 1,8 kWh do 3,6 kWh i od 4,5 kWh do 9,0 kWh. Wózek podwójnego składowania może być wyposażony w dwie mniejsze baterie. Wybór rozmiaru baterii powinien bazować na zapotrzebowaniu na energię w danej aplikacji oraz ustalonej liczbie przerw na doładowania.
Główną aplikacją, w której są wykorzystywane wózki z ergonomicznym unoszeniem i podwójnym składowaniem, jest załadunek/rozładunek towarów przy wykorzystaniu ramp ładunkowych. Dodatkowo dzięki swoim kompaktowym wymiarom wózki te mogą pobierać ładunki w wąskich korytarzach, gdzie wolna przestrzeń jest mocno ograniczona. Ergonomiczna funkcja podnoszenia pozwala unieść ładunek na wysokość 675 mm. Dystans ten zawiera podnoszenie wstępne i pozwala operatorowi w łatwiejszy sposób podnosić oraz transportować różnego rodzaju ładunki. Oznacza to również, że operator może pracować w zdrowej i wygodnej dla niego pozycji kręgosłupa. Opcjonalne rozwiązanie, które jest dostępne w standardowych wózkach od początku 2016 roku, zapewnia jeszcze większy komfort i oszczędność czasu, a jest to funkcja automatycznego podnoszenia i opuszczania. Dwa czujniki światła zamontowane na maszcie „sprawdzają”, czy na określonej wysokości na palecie wciąż znajduje się towar lub czy operator właśnie go odstawił i będzie teraz opuszczał maszt w celu pobrania następnego ładunku. Jeśli żaden towar nie zostanie wykryty przez czujniki, wówczas paleta będzie automatycznie podniesiona aż do 550 mm. Pozwala to operatorowi pobierać ładunki zawsze z optymalnej dla niego wysokości pozwalającej na wygodną, ergonomiczną i zdrową dla kręgosłupa pozycję ciała. Z drugiej zaś strony, jeśli operator pobierze ładunki z regału, to łapy ładunku automatycznie się opuszczą.
Opcjonalnie dostępne znajdujące się z boku wózka przyciski umożliwiają ręczną kontrolę funkcji podnoszenia i opuszczania. Nawet jeśli nie jest to tak wygodne, jak w automatycznej wersji, to operator i tak oszczędza czas, ponieważ nie musi za każdym razem wracać do dyszla, aby podnieść lub opuścić ładunek. „Jeśli wózek jest często wykorzystywany do pobierania, nowe dodatki są wysoce rekomendowane”, mówi Chavigneau. Dodatkowo wózki te są wyposażone w standardzie w trzy komfortowe funkcje, co dotyczy również wersji Li-ION, a są to: bezobsługowe koła podporowe zintegrowane z amortyzatorem i sprężyną, które zapewniają stabilność nawet na nierównej powierzchni; brzęczyk (zamiast klaksonu) do użytku we wrażliwych na hałas środowiskach; umieszczenie przycisku awaryjnego centralnie nad wyświetlaczem, co umożliwia do niego dostęp ze wszystkich stron maszyny.

 

Nasz serwis używają plików cookies. Klikając „Akceptuję” lub korzystając dalej z serwisu, wyrażają Państwo zgodę na politykę prywatności i cookies Linde Material Handling Polska sp. z o. o..

Więcej informacji znajdą Państwo tutaj.