Linde

Unikalne rozwiązania

Opcje „skrojone na miarę” dla  efektywnego przepływu materiałów
Firma Linde Material Handling stawia sobie za cel perfekcyjne dostosowanie rozwiązań
w kwestii przepływu materiałów do każdego klienta i każdej aplikacji, oferując w swoim portfolio wózków przemysłowych szeroką gamę maszyn z 85 różnymi liniami produktów
i z ponad 6 tysiącami wariantów wyposażenia. Ale Linde jest w stanie zaproponować znacznie więcej, a mianowicie dostosować się do konkretnych potrzeb klienta i zaoferować modyfikacje idealnie „skrojone na miarę”.
Klient i jego specyficzne wymagania niezmiennie pozostają w centrum naszego zainteresowania. – Każde zlecenie jest inne – mówi Klaus Müller, dyrektor działu Customized Options (CO) w Linde MH. – Na przykład: podczas gdy część z naszych maszyn jest używana w chłodniach, tak niektóre z nich muszą pracować w pełnym słońcu. Staramy się odpowiedzieć na każde specjalne życzenie i zaoferować klientom rozsądne rozwiązania. Kupujący to doceniają. Obecnie 45% wszystkich zamówień otrzymanych przez Linde jest dostosowanych do indywidualnych potrzeb – informuje Müller. W jednym tygodniu odpowiedzieliśmy na 200 tysięcy takich zamówień i doręczyliśmy klientom nasze unikalne rozwiązania. Jednym z nich była francuska firma Geodis Logistics, która zwróciła się do nas z prośbą o dostarczenie spalinowego wózka Linde H35 ze specjalną zwiększającą bezpieczeństwo pracy opcją. Tak oto stworzyliśmy maszynę
z automatycznym zatrzymaniem silnika, który wyłącza się, jak tylko operator opuści siedzisko.
Klaus Müller, dyrektor działu Customized Options w Linde Material Handling Niemcy.
Przez kilka ostatnich lat Linde Material Handling zapewniło klientom szeroką gamę rozwiązań specjalnych – niektóre z nich stanowiły techniczne wyzwanie, część potrzebowała „jedynie” optycznego dostosowania, aby wpasować się w gusta naszych klientów, a inne weszły nawet do seryjnej produkcji. Oto przykłady:
Wózek widłowy dla operatorów z niepełnosprawnością ruchową
Jeden z operatorów pracujących dla firmy Lithonplus w Schönewalde (Brandenburgia) stracił nogę. Firma Linde skonstruowała zatem specjalnie dostosowany wózek widłowy
z przeciwwagą, który można obsługiwać zarówno jedną, jak i dwoma nogami.
Ten wózek może być obsługiwany przez osoby niepełnosprawne.
Płaskie palety
Międzynarodowa grupa meblowa zamiast drewnianych palet chciała używać zamienników z tektury falistej. Ponieważ są one znacznie bardziej płaskie niż konwencjonalne palety, posiadany przez firmę sprzęt przestał spełniać swoją rolę. W odpowiedzi na to wyzwanie Linde odpowiednio dostosowało niektóre z urządzeń, a następnie włączyło owe rozwiązanie do swojej oferty jako linię produktów w regularnej produkcji.
Od indywidualnych rozwiązań po produkcję seryjną – wózek paletowy L06.
„Nos Pinocchia”
W przemyśle papierniczym powszechnie stosuje się zaciski do ważących po kilka ton transportowanych bel. Zaciski te są jednak podatne na częste uszkodzenia, tym samym sprawiając, że ogromne ilości papieru nie nadają się potem do użytku. Firma Linde zmierzyła się z tym problemem, konstruując odpowiednio przystosowany wózek: oto reach truck „Pinocchio”, który „nosi” rolki za pomocą długiego kolca. Dzięki temu rozwiązaniu udało się znacznie zminimalizować ilość odpadów.
Papierowa bela „leży” na przypominającym nos Pinocchia ponad trzymetrowym kolcu.
Drewniany joystick
Ze względu na specyficzne warunki otoczenia joysticki w odlewni Alfing wyjątkowo szybko się niszczyły. Linde Material Handling opracowało więc do nich specjalną drewnianą gałkę. Rozwiązanie to zdobyło następnie fanów wśród wielu alergików, stało się również popularne ze względów estetycznych.
Panoramiczny widok
Transport dużych i niestandardowych towarów to codzienność w zakładzie przetwórstwa drewna. Operatorzy wózków widłowych często zmagali się z obserwowaniem otoczenia podczas transportu towaru, co bardzo rozpraszało ich uwagę. W związku z tym Linde opracowało kabinę, która może być podniesiona na wysokość aż 5,48 metra, co zapewnia operatorowi niezakłócony widok na ładunek i otoczenie.
Zawsze w pełni panoramiczna widoczność nawet przy dużych ładunkach