Linde

Technologia Li-ION w wózkach E20-E30

Linde wypuszcza na rynek wózki o udźwigach od 2 do 3 ton z bateriami w nowoczesnej technologii Li-ION.
Właśnie teraz rozpoczęła się sprzedaż pierwszych wózków z przeciwwagą zasilanych bateriami Li-ION o napięciu 90 V. Wózki o udźwigach 2, 2,5 lub 3 ton nie wymagają wielu czynności serwisowych, odznaczają się długą żywotnością, energooszczędnością, a także wydajnymi mechanizmami jazdy i podnoszenia.
Wraz z modelami E20-E30 – jako następstwo wprowadzenia na rynek pod koniec 2016 roku ich „małych braci” o udźwigach od 1,4 do 1,8 tony – Linde otwiera kolejny duży segment
z wózkami wyposażonymi w innowacyjną technologię baterii litowo-jonowych. Stefan Prokosch, dyrektor działu Product Management Counterbalance Trucks w Linde Niemcy, zapewnia, iż mnogość zalet technologii litowo-jonowej przełoży się na wyniki sprzedaży. „Stale docierają do nas pozytywne opinie klientów, którzy użytkują już mniejsze wózki z takim zasilaniem. Technologia ta jest niezawodna i niezwykle wydajna energetycznie, ponadto jest
łatwaw codziennej obsłudze. Zapewnia do 30% wyższą wydajność, umożliwia doładowanie baterii w dowolnym momencie” – podkreśla Prokosch. Co więcej, stosowanie technologii
Li-ION eliminuje problem wymieniania baterii, a także ich obsługi i konserwacji.
Szeroka, ośmioletnia gwarancja baterii Li-ION firmy Linde zapewnia bezpieczeństwo inwestycji. W przypadku wystąpienia problemów objętych gwarancją w ciągu pierwszych trzech lat akumulator zostanie naprawiony lub wymieniony nieodpłatnie. Późniejsze przypadki rozpatrywane są z uwzględnieniem wieku baterii oraz ilości cykli ładowania. Prostownik objęty jest gwarancją ważną przez 24 miesiące lub do osiągnięcia 6000 godzin ładowania. Aby zapewnić stabilne zasilanie wózków, firma Linde kładzie duży nacisk na odpowiednie ustawienie ogniw, co w konsekwencji daje stałe napięcie 90 V. Zmniejsza to obciążenia cieplne elementów układu zasilania i skutkuje zwiększeniem wydajności wykorzystania energii.
Dostępne będą dwa rodzaje baterii: mniejsza o pojemności 24,1 kWh oraz większa
o pojemności 60,3 kWh. W zależności od potrzeb do ich ładowania może posłużyć jeden
z trzech prostowników o mocy 9, 17 lub 30 kW. Wybór prostownika zależy od charakteru użytkowania wózka. Na przykład: jeśli istnieje możliwość regularnego i częstego ładowania, wystarczy użyć mniejszych baterii wraz z mocniejszym prostownikiem, aby czas niedostępności wózka był jak najkrótszy. Jeśli jednak wózek musi pracować nieprzerwanie przez długi czas, warto wybrać dużą baterię.
Technologia litowo-jonowa Linde sprawdza się nie tylko ze względu na wysoki poziom bezpieczeństwa. Wypadki spowodowane nieszczelnością baterii oraz gromadzeniem się gazów lub niewłaściwym postępowaniem w trakcie wymiany baterii zdarzają się zdecydowanie częściej w przypadku baterii kwasowych. Bezobsługowa bateria litowo-jonowa eliminuje te zagrożenia niemal całkowicie. Jednocześnie wielostopniowa koncepcja bezpieczeństwa eliminuje możliwości uszkodzenia i awarie wynikające z nadmiernego ciśnienia, przegrzania czy rozładowania. System stale monitoruje wszystkie parametry pracy baterii, a w razie wystąpienia awarii ustawia pracę wózka w tryb awaryjny. Duża, stalowa obudowa chroni cele baterii przed uszkodzeniem mechanicznym. Podczas testu zderzeniowego wykazano imponującą wytrzymałość obudowy: w pełni załadowany 8-tonowy wózek uderzył widłami w bok 3-tonowego wózka wyposażonego w baterię litowo-jonową – odpowiednie właściwości obudowy sprawiły, że cele nie uległy uszkodzeniu.
Kluczową zaletą dostarczanego przez Linde rozwiązania jest certyfikat CE, który producent wystawia na cały wózek – łącznie z baterią. W przypadku wyboru zasilania baterią litowo-jonową dostarczamy nie tylko baterię, ale kompletne rozwiązanie opracowane
z renomowanymi partnerami. W rezultacie wózek oraz bateria są do siebie idealnie dopasowane.