Linde

Linde Load Management

Linde MH wprowadza nowy system wspierający operatorów paletowych wózków stertujących, który chroni ludzi i towary.
Dwa lata temu firma Linde Material Handling wprowadziła na rynek inteligentny system wspomagania operatorów wózków przemysłowych – Linde Safety Pilot (LSP). Obecnie podobne narzędzie jest także dostępne dla paletowych wózków stertujących. Oto system Linde Load Management, który wyświetla wszystkie istotne dane dotyczące ładunku
i podejmuje odpowiednie działania korygujące, gdy tylko zostaną wykryte błędy. Dzięki
temu ryzyko urazów, wypadków czy uszkodzeń towarów lub wyposażenia jest ograniczone do minimum, a wewnętrzny przepływ materiałów staje się jeszcze bardziej bezpieczny
i wydajny.
System Linde Load Management dla paletowych wózków stertujących zapewnia jeszcze większe bezpieczeństwo podczas podnoszenia ładunków. Duży kolorowy wyświetlacz pokazuje najważniejsze informacje o obciążeniu, ostrzega operatora, gdy maszt zbliża się do limitu wagi ładunku, i w razie potrzeby interweniuje.
Paletowe wózki stertujące L14-L20 (o udźwigu od 1,4 do 2 ton) mogą podnosić towar
na wysokość ponad 5 metrów. Potencjalna błędna ocena obciążenia stanowi poważne zagrożenie zarówno dla operatora, jak i innych osób znajdujących się w otoczeniu.
W przypadku ciężkich, dużych, długich i niewymiarowych ładunków operatorzy mogą mieć problem z oceną możliwości podnoszenia. Za pomocą wykresów ładunkowych powinn
w takim wypadku starannie obliczyć wysokość, do jakiej mogą podnosić paletę. Jeśli polegaliby jedynie na własnym odczuciu, wózek mógłby stracić stabilność i się przewrócić. Niebezpieczeństwo dotyczy również błędów występujących podczas manewru lub transportu towaru, np. gdy operator jeździ z podniesionym ładunkiem lub dyszel ustawiony jest
pod zbyt dużym kątem.
System Linde Load Management to nieocenione wsparcie dla operatorów. Duży kolorowy wyświetlacz pokazuje najistotniejsze informacje o obciążeniu: z jednej strony rzeczywistą wagę znajdującego się na widłach towaru, z drugiej zaś aktualną oraz maksymalną dopuszczalną wysokość podnoszenia. Dodatkowo system ostrzega operatora, gdy dane parametry pracy wózka zbliżają się do maksymalnych dopuszczalnych wartości. Na wyświetlaczu pojawia się wówczas żółty symbol ostrzegawczy oraz uruchomiony zostaje alarm dźwiękowy. Jeśli jednak operator zignoruje ostrzeżenie, system uniemożliwi dalsze podnoszenie, aby zapobiec sytuacji krytycznej, a na wyświetlaczu pojawi się informacja
o przekroczonym dopuszczalnym limicie obciążeń. W tym momencie operator nie będzie
w stanie podnieść masztu wyżej, może go jedynie opuścić. Jednakże, aby wykluczyć takie przypadki, jak ładunki zaklinowane na regale kilka metrów nad ziemią, funkcja blokowania może zostać wyłączona. W tym celu operator musi jednoznacznie potwierdzić taki manewr. Dodatkowo czerwony symbol na wyświetlaczu i powtarzający się sygnał dźwiękowy będą stale przypominać, że przekroczono dopuszczalną granicę wagi ładunku.
Ale to nie wszystko. Dokładne informacje dotyczące ciężaru ładunku i wysokości podnoszenia nie tylko stanowią podstawę ciągłego obliczania obciążeń resztkowych, ale również służą do regulacji przyspieszenia i prędkości jazdy w zależności od kąta skrętu, ciężaru ładunku i wysokości podnoszenia. Uniemożliwia to operatorowi zbyt duże odchylenie dyszla przy większych prędkościach lub za szybkie podnoszenie ładunku, co mogłoby zdestabilizować wózek.
Wózki paletowe Linde L14-L20 to wszechstronne pojazdy do pracy w magazynach i na rampach, które należą do najbardziej popularnych urządzeń magazynowych wśród wózków Linde. Szczególnymi cechami tej serii są kompaktowe wymiary podwozia, zamontowany nisko i centralnie na wózku długi dyszel z ergonomicznie rozmieszczonymi elementami sterującymi oraz mocny napęd podnoszący i wysoka wartość udźwigu resztkowego.