Linde

Pełna gama wózków z zasilaniem litowo-jonowym

Linde Material Handling uzupełnia portfolio swoich produktów litowo-jonowych.
Wypełniliśmy ostatnią lukę: najcięższe elektryczne wózki widłowe od Linde o udźwigu
od 6 do 8 ton są już dostępne także w wersji Li-ION. Dzięki temu nasi Klienci mają
do wyboru baterie  kwasowo-ołowiowe i litowo-jonowe do wszystkich elektrycznych
wózków widłowych z przeciwwagą i prawie całego asortymentu wózków magazynowych.
Wszystko zaczęło się cztery lata temu od wózków paletowych, natomiast od 2017 roku opcja wyposażenia w baterię litowo-jonową jest dostępna dla prawie wszystkich elektrycznie zasilanych serii wózków Linde o udźwigu do 5 ton. Teraz dodaliśmy kolejne modele, aby wypełnić ostatnie luki w asortymencie Li-ION, w tym elektryczne wózki z przeciwwagą, które mogą podnosić ładunki o wadze do 8 ton. Tylko nieliczniproducenci oferują elektryczne wózki widłowe w tej kategorii udźwigu – podkreśla Björn Walter, Product Manager ds. Wózków Widłowych z Przeciwwagą w Linde Material Handling (Niemcy). Dlatego jesteśmy dumni,
że możemy zaoferować kompletne rozwiązanie w postaci baterii litowo-jonowej oraz prostownika również dla tych ciężkich pojazdów. W tym przypadku szczególnie widoczne
są zalety technologii litowo-jonowej, takie jak dłuższa dostępność pojazdu, rezygnacja
z konieczności wymiany baterii, a także większa prędkość jazdy i szerszy zakres temperatur, w których może pracować wózek.
Wszystkie modele z tej serii mogą być wyposażone w 90-woltową baterię litowo-jonową
o pojemności prawie 120  kWh. Dostępne są ładowarki o mocy 9  kW, 17  kW i 30  kW –
w zależności od tego, jak szybko musi nastąpić ładowanie (doładowanie) baterii podczas pracy. Dzięki technologii Li-ION bezobsługowe trójfazowe silniki napędowe przyspieszają wózek do prędkości 20 km/h z ładunkiem lub bez ładunku, co skutkuje wzrostem wydajności. To wyjątkowa zaleta w porównaniu z odpowiednikami  kwasowo-ołowiowymi.
Odporne na duży zakres temperatur
Do tego wszystkiego dochodzi duża wytrzymałość wózków z bateriami litowo-jonowymi – chociażby w kwestii temperatury otoczenia. Urządzenia 90-woltowe pracują zarówno
w warunkach mroźniczych, jak i w środowisku przemysłowym o wysokiej temperaturze.
W przeciwieństwie do akumulatorów kwasowo-ołowiowych baterie litowo-jonowe nie nagrzewają się. Oznacza to, że możemy zapomnieć o przerwach na chłodzenie akumulatora, które trwały niekiedy wiele godzin.
Kolejna zaleta technologii litowo-jonowej rzuca się w oczy przede wszystkim właśnie
w tak ciężkich wózkach – nie jest konieczna wymiana baterii. Akumulator kwasowo-ołowiowy tego rozmiaru waży około trzech ton i musi być wymieniony na przykład za pomocą wózka widłowego – mówi Björn Walter. W tym przypadku koszty mogą dotyczyć nie tylko poświęconego czasu i pieniędzy, istnieje bowiem ryzyko różnych zagrożeń, takich jak ewentualne obrażenia pracowników czy uszkodzenie akumulatora bądź samego pojazdu.
Niższe emisje = zrównoważony rozwój
Wózki widłowe w technologii litowo-jonowej przyczyniają się do zrównoważonego
rozwoju. Wynika to z faktu, że maszyny tego typu emitują mniej CO2 niż wózki widłowe
z akumulatorami  kwasowo-ołowiowymi i silnikami Diesla. Można te wartości dokładnie obliczyć dla każdej indywidualnej aplikacji za pomocą naszego kalkulatora Li-ION.
Bateria litowo-jonowa lepiej sprawdza się również w przypadku innych emisji: w procesie ładowania nie powstają żadne szkodliwe gazy akumulatorowe wymagające ekstrakcji.
Na zakończenie Björn Walter zapewnia, że: Istnieją mocne argumenty przemawiające
za technologią litowo-jonową. Dzięki naszemu bogatemu asortymentowi i korzystnym warunkom gwarancji zapewniamy nieustanną dynamikę wzrostu.

Nasz serwis używają plików cookies. Klikając „Akceptuję” lub korzystając dalej z serwisu, wyrażają Państwo zgodę na politykę prywatności i cookies Linde Material Handling Polska sp. z o. o..

Więcej informacji znajdą Państwo tutaj.