Linde

Historia

  • Dr Hugo Güldner, dr Carl von Linde i dr Georg von Krauss zakładają Güldner-Motoren-Gesellschaft w Monachium, Niemcy
     
    15 lutego 1904 Dr Hugo Güldner von Linde i Dr Georg von Krauss założyli wspólnie firmę Güldner-Motoren-GmbH w Monachium, Niemcy
     
     
  • Linde nabywa wszystkie akcje Güldner-Motoren-Gesellschaft. Jest to krok, który patrząc wstecz, okazuje się być niezwykle ważnym, gdyż umożliwił późniejsze rozpoczęcie budowy ciągnika.
     
    Przejęcie Güldner-Motoren-Gesellschaft
    Założona przez Carla von Linde w 1879 roku firma „Gesellschaft für Linde’s Eismachinen” działająca w sektorze urządzeń chłodniczych całkowicie przejęła Güldner-Motoren-Gesellschaft. Od tego momentu nastąpiła restrukturyzacja produkcji.
     

     

  • Przejęcie producenta hydrauliki Gusswerk Pawła Saalmann & Söhne.
     
    1958
    Powstał Department Hydrauliki, który później stał się podstawą Dywizji Maszyn Przemysłowych i Hydrauliki. Rozpoczęto produkcję pierwszego wózka widłowego z napędem hydrostatycznym. Klientami rozwiązań hydraulicznych oprócz branży wózków widłowych stali się producenci sprzętu budowlanego, maszyn rolniczych, maszyn leśnych, urządzeń transportowych i pojazdów miejskich.
  • Linde wprowadza zmianę z silników Diesla i ciągników do wózków przemysłowych i hydrauliki
     

     

     

  • Zmiana nazwy na Linde AG
     
    1965
    Firma „ Gesellschaft für Linde's Eismaschinen AG" zmieniła swoją nazwę na „ Linde AG". W tym samym roku hydrauliczna seria A została ukończona. Zawierała ona pompę hydrostatyczną i silnik oparty na zasadzie THOMA.

     

  • Linde zaprzestaje produkcji ciągników i silników Diesla
     
    1969
    Dywizja skoncentrowała się na hydraulice i wózkach widłowych. Zaprzestano produkcji ciągników. Do tego czasu 300 000 silników Diesla i około 100 000 ciągników zostało wyprodukowanych w fabrykach w Aschaffenburgu.
     

     

  • Przejęcie Baker Material Handling Corporation, amerykańskiego producenta wózków przemysłowych
     

     

  • Przejęcie największego francuskiego producenta wózków widłowych Fenwick i utworzenie Fenwick-Linde S.A.R.L. (wózki magazynowe).
     
    1984
    Linde wprowadziło technologię sensora ładunku - Linde Synchron Control. Synchronizacja ruchu wszystkich jednocześnie działających komponentów pozwala na większą szybkość i precyzję działania. W tym samym roku nastąpiła fuzja z firmą Fenwick, w wyniku której powstało Fenwick-Linde S.A.R.L. we Francji (urządzenia do transportu magazynowego).

     

  • Seria 351 rewolucjonizuje świat wózków widłowych pod względem designu i zastosowań.
    Seria ta staje się jednym z najbardziej udanych projektów.
     
     

     

  • Przejęcie brytyjskiego producenta wózków widłowych i wynalazcy wózków typu ReachTruck - Lansing Bagnall - rozszerza technologię magazynową Linde i zwiększa konkurencyjność firmy.
     
    1988
    Linde umocniło swoją pozycję na europejskim rynku wózków przemysłowych, łącząc się z firmą Lansing, w wyniku czego powstało Lansing Linde w Wielkiej Brytanii. Asortyment produktów poszerzył się o wózki widłowe czołowe spalinowe z przeciwwagą, wózki boczne, wózki do składowania kontenerów oraz inne urządzenia do transportu magazynowego.
    Napęd hydrostatyczny Linde ma już 40 lat!
    Jako pionier w komponentach hydraulicznych, Linde nie tylko wyznaczyło drogę w urządzeniach budowlanych, ale przez 40 lat napęd hydrostatyczny był istotnym niezużywającym się napędem w wózkach gazowych i z silnikiem Diesla. W lutym tego roku milowym krokiem było wprowadzenie na rynek 200tysięcznego wózka widłowego z napędem hydrostatycznym. Ponadto 600 zarejestrowanych patentów świadczy o sile innowacji w technologii Linde.

     

  • Linde nawiązuje współpracę joint venture z drugim największym chińskim producentem wózków widłowych w Xiamen.
     
    1993
    Linde nawiązało współpracę joint venture z drugą co do wielkości fabryką wózków widłowych w Xiamen.

     

  • Zakład macierzysty w Aschaffenburgu, Niemcy, po raz pierwszy produkuje ponad 18.000 wózków widłowych w ciągu jednego roku.
     

     

  • Stutysięczny wózek widłowy czołowy spalinowy z przeciwwagą serii 351.
     
    2001
    Linde wyprodukowało stutysięczny wózek widłowy czołowy spalinowy z przeciwwagą serii 351. Modele H 20 do H 35 potwierdzają ogromny sukces Linde i trwale umiejscawiają firmę w czołowej lidze w branży. Od momentu ich wprowadzenia w 1985, seria wózków 351 z typowym dla Linde wzornictwem stała się najczęściej produkowanym wózkiem widłowym w Europie i jednym z najbardziej popularnych na świecie. Otwarta zostało nowa fabryka ciężkich wózków i kontenerów w Merthyr Tydfil, Walia.

     

  • 100 lat istnienia Linde
     
    2004
    Linde Material Handling celebruje 100-ną rocznicę swojego istnienia!

     

  • Siedziba Linde Haterial Handling Polska
     
    2005
    Powstała nowa siedziba Spółki na Białołęce w Warszawie, przy ulicy Płochocińskiej 59,
    o powierzchni blisko 4000 m2 z częścią biurową i magazynową oraz doskonale wyposażonym warsztatem.

     

  • Linde Material Handling staje się prawnie niezależne w ramach nowo utworzonej Kion Group GmbH (dawniej Linde Flurförderzeuge)
     
    2006
    W wielu krajach, a także w całej Europie, KION jest numerem jeden. Grupa KION ustala swoją strategię zgodnie z zasadami pozostania liderem w innowacjach i produktywności tak, aby nadal rozwijać swoje technologiczne i rynkowe przewodnictwo.

    Globalne przodownictwo jest naszym celem. Podążając w tym kierunku, KION stworzony na potężnym dziedzictwie w przemieszczaniu ładunków, z ponad 100-letnim doświadczeniem, gwarantuje swoim Klientom nowatorskie rozwiązania w logistyce.

    Linde Material Handling jest marką premium grupy KION.
     

     

  • 500.000ny wózek widłowy opuszcza linię produkcyjną
     
     

     

  • Linde Material Handling jest pierwszym producentem wózków widłowych w Europie, który oferuje wózki napędzane ogniwami paliwowymi w produkcji seryjnej.
     
     

     

  • Linde Material Handling wprowadza "Epion" jako rozwiązanie dla magazynów.
     
    2011
    Linde Material Handling zaprezentowało wielozadaniowe wózki dla rozwiązań magazynowych. W ich projekcie zastosowano technologię Plug and Play, dzięki której osiągnięto większą elastyczność i bezpieczeństwo.
    Głównym komponentem tego systemu jest jednostka napędowa wraz z innowacyjnym panelem sterowania. Dzięki modułowemu interfejsowi ładunku podłączenie różnych części do tej samej jednostki napędowej pozwala na utworzenie różnych wózków, np. paletowego, paletowego z unoszeniem czy też wózka do kompletacji.

     

  • Zarządzanie i optymalizacja floty.
     
    2012
    Wprowadzenie do oferty Linde Material Handling Polska nowatorskiej usługi służącej do kontroli floty - CtrlFleet.