Linde

Napęd hydrostatyczny

Przykład: Hydrostatyczny
Już 50 lat temu Linde Material Handling zarejestrował swój patent na hydrostatyczny napęd. Zasada jest równie prosta, co skuteczna: w przeciwieństwie do napędu mechanicznego, silnik napędza pompę. Przekazuje ona moc poprzez zamknięty obieg paliwa do wszystkich silników hydraulicznych i w ten sposób napędza koła. System dwóch pedałów sprawia, że wózek widłowy porusza się albo w przód albo w tył. Gdy pedał jest zwolniony, pojazd staje, dzięki czemu hamulce nie są potrzebne. Ciśnienie oleju przekazuje moc równomiernie przez pompę do obu kół. Dzięki temu dyferencjał jest zbędny, podobnie jak sprzęgło i skrzynia biegów - hydrostatyczny napęd Linde pracuje płynnie, a kierunek jazdy kontrolowany jest za pomocą dwóch wspomnianych pedałów.
Korzyści dla ludzi
Hydrostatyczny napęd upraszcza obsługę. Oznacza to, że wózek widłowy reaguje w sposób wrażliwy na każdą komendę prowadzącego, a system dwóch pedałów sprawia, że pojazd może być sterowany z niespotykaną dotąd precyzją również w otoczeniu pełnym przeszkód i progów. Silnik nie może zgasnąć, zaś hydrostatyczne hamowanie nie powoduje wzbijania się drobnych pyłów z podłoża.
Korzyści dla środowiska
W przypadku napędów hydrostatycznych nie potrzeba ani oleju do dyferencjału, ani do skrzyni biegów. Nie potrzeba również linek hamulcowych i linek sprzęgła. Wszystko to wpływa dodatnio na środowisko i oszczędza Twoje środki. Generowanie szkodliwego dla środowiska drobnego pyłu jest całkowicie wyeliminowane. Poziom wydajności napędu hydrostatycznego wynosi 90 procent. Dla porównania ten sam wskaźnik dla napędu diesla wynosi zaledwie 45 procent.
Czy to się opłaca?
Kierowcy mogą zwiększyć wydajność pracy o 20 procent, dzięki użyciu Linde Load Control oraz systemu dwóch pedałów. Oznacza to, że czas załadunkowy się skraca, dzięki czemu można zredukować ilość pojazdów. Ponadto dzięki napędowi hydrostatycznemu koszty obsługi znacznie spadają. Zaoszczędza on do 30 procent paliwa, zaś wymiana oleju następuje dopiero po 6,000 godzin użytkowania. Stopień wydajności wynosi 90 procent, podczas gdy zużycie opon jest zmniejszone o połowę. Wartość rezydualna zwiększona jest o 15 procent.