Opcja półautomatyczna dla wózków do komisjonowania N20 i N20 C
Automatycznie lepsza wydajnośćCyfrowe łańcuchy procesów i dostaw oraz postępująca indywidualizacja produktów wymagają większej automatyzacji procesów intralogistycznych. Pozioma kompletacja zamówień oferuje znaczny potencjał optymalizacji w magazynach sieci handlowych, dostawców usług logistycznych, supermarketów czy drogerii. Proces ten polega w dużej mierze na przemieszczaniu się pracownika i ręcznym pobieraniu i układaniu towaru. Takie etapy procesu stają się znacznie wydajniejsze dzięki półautomatycznej opcji wózków do komisjonowania Linde N20 SA i N20 C SA (semi-automated). Podnoszą one produktywność i przepustowość w magazynie.
Wyższa wydajność na każdym kroku
Używanie wózków przemysłowych przez pracowników odgrywa kluczową rolę w optymalizacji procesu kompletacji zamówień. Jest to jedno z najbardziej uciążliwych i czasochłonnych zadań w magazynie, na które składa się 30 do 45% przemieszczania się pracownika i kolejne 30 do 45% ręcznego pobierania i układania towarów. Ogólnie rzecz biorąc, istnieje potencjał optymalizacji, który można wykorzystać z pomocą automatyzacji.
W tym miejscu do gry wchodzą półautomatyczne tryby jazdy wózków do komisjonowania N20 SA i N20 C SA. Skracają one odległości pokonywane pieszo oraz minimalizują konieczność wchodzenia do wózka i schodzenia z niego, co ma bezpośredni wpływ na wydajność obsługi i produktywność w magazynie. Każdy krok, którego pracownik nie robi, zwiększa wydajność i częstotliwość pobrań. Testy z użyciem różnych metod wykazały o około 20% wyższą wydajność półautomatycznych wózków do komisjonowania firmy Linde w porównaniu z komisjonowaniem ręcznym. Jedną z głównych zalet zautomatyzowanych funkcji jest to, że mogą one zostać bezproblemowo zintegrowane z procesami klienta i pozwalają pracownikom zachować zwykłą rutynę komisjonowania, a przy tym robić to znacznie szybciej i bezpieczniej.
Bardziej efektywne komisjonowanie
Aby udowodnić wysoki potencjał optymalizacji, firma Linde przeprowadziła test wydajności przy użyciu trzech popularnych metod komisjonowania. Rezultat: w porównaniu z wyłącznie ręcznym komisjonowaniem wydajność wzrosła o około 20%.
Podąża i jedzie naprzód
Opcja SA oferuje dwa tryby dla najpopularniejszych aplikacji klienta. Jednym z najczęściej spotykanych procesów w magazynach wysokiego składowania jest komisjonowanie z jednej strony regału, gdzie pracownik porusza się przez korytarz po literze „U”. Idealny dla tego procesu jest tryb „walk with me”, gdzie wózek podąża za operatorem. Jeśli pracownik się zatrzyma, wózek również, jeśli natomiast operator ruszy dalej, wózek będzie kontynuował jazdę. Operator może pozostać przy regale i pobierać towar; nie musi już ciągle przechodzić na platformę i z powrotem na koniec wideł. Kontynuacja jazdy jest uruchamiana po przekroczeniu przez operatora określonego punktu: tę tak zwaną „wirtualną ścianę” można ustawić za pomocą pilota.
W mniejszych magazynach odpowiedni jest tryb „continuous”, w którym wózek porusza się przez środek korytarza i jest ładowany z obu stron. W tym przypadku, aby pobierać i odkładać towary, pracownik porusza się pomiędzy dwoma regałami po ścieżce w kształcie litery „Z”. Operator korzysta z funkcji Stop & Go, wysyłając wózek do przodu, podczas gdy sam pozostaje po stronie wideł, co skraca drogę do przejścia. W razie potrzeby operator może też po prostu sam prowadzić wózek.
Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie
Aby półautomatyczna jazda była bezpieczna, z przodu wózków umieszczono wysokiej klasy skaner bezpieczeństwa. Skaner ten wykrywa ludzi, inne wózki, a nawet przeszkody, które nagle pojawiają się przed pojazdem, co pozwala uniknąć kolizji i wypadków. Lokalizację operatora można określić z centymetrową dokładnością dzięki pilotowi, który komunikuje się za pomocą technologii ultraszerokopasmowej z czterema antenami zamontowanymi na wózku. Półautomatyczne tryby jazdy zmniejszają liczbę błędów i wypadków także poprzez ograniczenie ryzyka obrażeń spowodowanych ciągłym wsiadaniem do wózka i wysiadaniem z niego. Specjalna osłona z przodu zderzaka zapobiega dostaniu się stóp operatora pod pojazd. Kilka lampek zamontowanych na listwie sygnalizuje odpowiedni tryb jazdy różnymi kolorami. Lapmki zapalają się również, gdy maszyna jest w trybie półautomatycznym, i ostrzegają, gdy pilot nie jest sparowany z wózkiem. Aby zapewnić operatorowi bezpieczne i wygodne miejsce pracy, wózek automatycznie utrzymuje minimalną odległość 50 cm od regałów i zatrzymuje się na końcu korytarza, aby uniknąć kolizji z innymi pojazdami poruszającymi się po głównych korytarzach magazynu.