Nowe wózki spalinowe z napędem hydrostatycznym
Doskonałość w każdym caluNowy standard branżowy dla wózków widłowych z przeciwwagą: Wózki widłowe diesel i wózki widłowe LPG H20 – H35 i H35 – H50 firmy Linde Material Handling
Czy to w handlu, czy w przemyśle: bez wózków widłowych nie da się zbyt wiele zrobić. Tymczasem handel elektroniczny, sterowane cyfrowo procesy i połączone w globalną sieć łańcuchy dostaw stale zwiększają wymagania stawiane technologii. W związku z tym wymiana doświadczeń z użytkownikami z wszystkich branż stworzyła podstawę dla całkowicie nowej koncepcji wózka.
Najnowsze wózki widłowe z przeciwwagą łączą w sobie wszystkie cechy, które od zawsze charakteryzowały wózki firmy Linde – są wyjątkowo wydajne, bezpieczne, łatwe w obsłudze, solidne i wszechstronne. Każda z tych cech została drobiazgowo dopracowana i ulepszona. Pojazdy w klasie ładowności od 2 do 5 ton, dostępne jako wózki widłowe diesel i wózki widłowe LPG, wyznaczają standardy wydajności, ergonomii, bezpieczeństwa oraz łączności w swojej klasie ładowności – i dzięki temu także w przyszłości będą stanowić optymalną odpowiedź na wyzwania związane z przepływem materiałów.
Ogólne informacje na temat nowych wózków widłowych diesel i wózków widłowych LPG
H20 – H35: mocne i zwrotne
Wózki widłowe diesel i wózki widłowe LPG H20 – H35 są wytrzymałe, wydajne i niezwykle elastyczne. Przewożą ładunki o wadze od 2 do 3,5 tys. kilogramów. Dzięki swojej kompaktowości i zwrotności nadają się szczególnie do stosowania w ograniczonych przestrzeniach.
Szczegółowe informacje na temat wózka H20 – H35 można znaleźć tutaj.H35 – H50: do wielu zastosowań
Wózki widłowe diesel i wózki widłowe LPG H35 – H50, transportujące ładunki o wadze od 3,5 do 5 tys. kilogramów, są najbardziej uniwersalnymi pojazdami wśród wózków spalinowych. Zaprojektowane tak, aby uzyskać maksymalną zdolność przeładunkową, nadają się znakomicie do intensywnego użytkowania w pracy wielozmianowej, nawet w najtrudniejszych warunkach na zewnątrz.
Więcej informacji na temat wózka H35 – H50 można znaleźć tutaj.Wózki widłowe diesel i wózki widłowe LPG: Doskonała integracja człowieka i maszyny
Podstawą maksymalnej wydajności jest idealna współpraca między operatorem a wózkiem widłowym. Jest to możliwe dzięki wzajemnemu uzupełnianiu się wydajnego układu napędowego, jakim jest napęd hydrostatyczny, oraz intuicyjnego układu sterowania. Właśnie dlatego nowe spalinowe wózki widłowe firmy Linde zostały w pełni zaprojektowane z myślą o operatorze i jego potrzebach. Dzięki sprawdzonej koncepcji obsługi, która oparta jest na dwupedałowym systemie jazdy oraz na systemie Linde Load Control sterującym wszystkimi funkcjami jazdy i masztu, praca z wózkami jest łatwa, precyzyjna i intuicyjna. Inteligentne rozmieszczenie wszystkich elementów obsługi sprawia, że operator może korzystać z każdego elementu sterującego przy minimalnym wysiłku, osiągając przy tym maksymalną precyzję. Dzięki temu operator może przepracować całą zmianę bez uczucia zmęczenia.
-
Napęd hydrostatyczny
-
Asymetrycznie umieszczona kierownica
-
Dwupedałowy system jazdy
-
Linde Load Control
-
Konsola obsługowa przy dachu
-
Łatwe wsiadanie
-
Maksymalny komfort siedzenia
-
Zoptymalizowane stanowisko operatora
-
Przestronna kabina
Napęd hydrostatyczny
Niewymagający konserwacji układ hydrauliczny wózków z nowej serii bez żadnych strat przenosi moc silnika na koła napędowe i do hydraulicznej instalacji podnoszenia. W ten sposób napęd hydrostatyczny umożliwia płynne przyspieszenie, szybką zmianę kierunku jazdy, łagodną obsługę ładunku i precyzyjne manewrowanie w ciasnych przestrzeniach.
Asymetrycznie umieszczona kierownica
Kierownica jest umieszczona asymetrycznie. Zmniejsza to ruchy lewego ramienia i zapobiega tym samym obciążeniu stawów. Kierownica jest poręczna, działa bardzo lekko i można ją indywidualnie dopasować.
Dwupedałowy system jazdy
Sprawdzony dwupedałowy system jazdy umożliwia bardzo czułe i precyzyjne sterowanie wózkiem widłowym, ponieważ obie stopy mają stały kontakt z pedałami. Prawy pedał jest przeznaczony do jazdy do przodu, lewy natomiast obsługuje jazdę wstecz. Dzięki temu operator odbiera bezpośrednią informację zwrotną dotyczącą ruchów wózka.
Linde Load Control
Dzięki systemowi Linde Load Control operator steruje wszystkimi głównymi funkcjami masztu wózka widłowego. Elementy obsługi są umieszczone na ergonomicznie zaprojektowanym podłokietniku, który minimalizuje ruchy ramion i zapobiega zmęczeniu. Opcjonalnym przyciskom dodatkowym można przypisać funkcje uzupełniające.
Konsola obsługowa przy dachu
Ważnymi funkcjami, dotyczącymi np. reflektorów czy ogrzewania, można sterować za pośrednictwem znajdującej się przy dachu konsoli. Znajduje się na niej jedenaście przycisków, z których dziewięć odpowiada za funkcje oświetlenia i ostrzegania. Pozostałe z nich można zaprogramować dowolnie.
Łatwe wsiadanie
Niski stopień zapewnia wygodne wsiadanie i wysiadanie z pojazdu – bez względu na wzrost użytkownika. Dodatkowe atuty to antypoślizgowy podest i ergonomiczny kształt uchwytu do wsiadania.
Maksymalny komfort siedzenia
W spalinowych wózkach widłowych H20 – H35 i H35 – H50 standardowy fotel operatora został tak dopracowany, aby zapewniał więcej przestrzeni nad głową oraz wygodniejszą pracę. Dzięki dwunastu wariantom ustawienia fotela można dodatkowo zwiększyć komfort, a także ochronę przed negatywnymi następstwami związanymi z nieprawidłową postawą.
Zoptymalizowane stanowisko operatora
Stanowisko operatora zapewnia więcej przestrzeni nad głową i na nogi. Oś napędowa, oś skrętna i maszt są oddzielone od chassis, co chroni operatora przed obciążeniem fizycznym spowodowanym wibracjami.
Przestronna kabina
Przestronna kabina zapewnia optymalną widoczność. Dzięki dużym szklanym powierzchniom operator ma wrażenie, że siedzi na zewnątrz. Ogrzewanie i klimatyzacja (zawiera węglowodory fluorowane) kabiny regulują temperaturę w ciągu kilku minut, zapewniając przyjemne środowisko pracy.
Innowacyjna koncepcja sterowania Linde Steer Control
Linde Steer Control to rewolucyjna koncepcja kierowania wózkiem widłowym. Klasyczna kierownica jest zastąpiona minikierownicą lub dżojstikiem, co poprawia komfort jazdy oraz intuicyjność obsługi pojazdu. Optymalizuje właściwości ergonomiczne wózka widłowego i zmniejsza fizyczne obciążenie kierowcy. Aby zapewnić maksymalną precyzję wszystkich ruchów podczas jazdy, system Linde Steer Control automatycznie dostosowuje czułość elementów kierujących do prędkości pojazdu.
Wbudowane bezpieczeństwo: Wózki widłowe diesel dla „Vision Zero”
W kwestii bezpieczeństwa niczego nie można pozostawiać przypadkowi. „Vision Zero” – czyli zero wypadków w transporcie wewnętrznym – tak brzmi nasz nadrzędny cel. Z tego powodu w wózkach widłowych nowej serii z napędem spalinowym udoskonalono wszystko, co w dłuższej perspektywie zmniejsza ryzyko wypadków. Dopracowana konstrukcja, doskonała widoczność oraz liczne systemy ostrzegania i wspomagania zapewniają optymalne poczucie bezpieczeństwa zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz pojazdu. Tylko wtedy, gdy operator czuje się bezpiecznie, może on korzystać ze swojej maszyny z maksymalną wydajnością.
Zoptymalizowana widoczność
W wózkach widłowych nowej serii o ładowności od 2 do 5 ton chassis, kabina i maszt zostały zoptymalizowane w taki sposób, aby operator miał niezakłócony widok na ładunek i otoczenie we wszystkich kierunkach. Wąski maszt, smukłe słupki przednie kabiny i niski pas przedni poprawiają widoczność w przód, natomiast wąskie poprzeczne elementy konstrukcji dachu i opcjonalny wzmocniony szklany dach zapewniają dobrą widoczność do góry. Opcjonalne kamery wokół wózka poszerzają naturalne pole widzenia.
Wsiądź i zobacz: oto 360-stopniowy zakres widoczności z wózka.
Zaprojektowany z myślą o bezpieczeństwie
Bezpieczeństwo bierne wózków widłowych diesel firmy Linde to klasa sama w sobie: listwy progowe konstrukcji ramowej są bardzo wytrzymałe i stanowią ochronę przed uderzeniami. Niski środek ciężkości wózka i wysoko zawieszona oś skrętna zmniejszają ryzyko przewrócenia się maszyny. Jednocześnie górne siłowniki pochyłu i odporna na działanie momentu skręcającego konstrukcja masztu zapewniają wysoki udźwig resztkowy oraz bezpieczną i precyzyjną obsługę nawet wysoko uniesionego ładunku.
Stabilność i dobra widoczność
Liczne funkcje bezpieczeństwa pomagają uniknąć błędów obsługi. Dzięki automatycznemu hamulcowi postojowemu pojazd pewnie zatrzymuje się na rampach i pochyłościach, co umożliwia operatorowi bezpieczne wysiadanie z pojazdu. Wszystkie wózki widłowe bez opcjonalnej kabiny są standardowo wyposażone w elektroniczne monitorowanie pasów. Gdy operator nie ma zapiętych pasów, wózek porusza się jedynie ruchem zwolnionym. Dla zapewnienia lepszej widoczności i dodatkowego bezpieczeństwa wózki H20 – H35 i H35 – H50 są również wyposażone w różnorodne systemy ostrzegania i oświetlenia, takie jak Linde LED Stripes, Linde Truck Spot oraz Linde VertiLight.
Funkcjonalne systemy wspomagające
Wózki widłowe diesel i wózki widłowe LPG z nowej serii są fabrycznie wyposażone w system Linde Curve Assist. System dostosowuje prędkość jazdy do kąta skrętu, zmniejszając w ten sposób niebezpieczeństwo przewrócenia przy pokonywaniu zakrętów. Standardowo dostępny jest także system Linde Load Assist, który określa udźwig resztkowy pojazdu, a tym samym zmniejsza ryzyko wypadków związanych z przewróceniem. Dla zapewnienia jeszcze większego stopnia bezpieczeństwa pojazd można dodatkowo wyposażyć we wskazanie masy ładunku oraz systemy wspomagające Linde Safety Pilot i Linde Safety Guard .
Przygotowany na przyszłość: wózek widłowy diesel i rozwiązania z zakresu łączności
Dane są walutą przyszłości – szczególnie w przepływie materiałów nowoczesnych firm. Dlatego wszystkie dane dotyczące wydajności można analizować za pomocą oprogramowania. Dzięki standardowo dostępnej jednostce transmisji danych wózek widłowy można w łatwy sposób zintegrować z systemem zarządzania flotą Linde connect . W ten sposób użytkowanie pojazdu jest wydajniejsze, planowanie konserwacji bardziej precyzyjne, a kalkulacja kosztów bardziej niezawodna.
Maksymalna wydajność: mniej przestojów, większa produktywność
Wózki widłowe diesel i wózki widłowe LPG H20 – H35 i H35 – H50 są najbardziej wydajnymi wózkami widłowymi z przeciwwagą w swojej klasie. Z jednej strony to zasługa sprawdzonego napędu hydrostatycznego, który gwarantuje harmonijną i intuicyjną współpracę operatora i maszyny. Z drugiej strony sprzyja temu solidna i łatwa w serwisowaniu konstrukcja, która minimalizuje przestoje związane z naprawą. Maksymalną wydajność wózków z nowej serii potwierdza również fakt, że pod względem kosztów całkowitych wypadają one lepiej niż konkurencja.
Napęd zapewniający optymalną zdolność przeładunkową
Przez dziesięciolecia firma Linde Material Handling doskonaliła układ napędowy, który zapewnia precyzyjne i czułe sterowanie mocą wózka widłowego z przeciwwagą. Tą konkurencyjną technologię stanowi napęd hydrostatyczny.
Zamknięty i niewymagający konserwacji układ hydrauliczny bez żadnych strat przenosi moc silnika przemysłowego na koła napędowe i do hydraulicznej instalacji podnoszenia, dzięki czemu operator ma do dyspozycji taką moc wózka, jaka jest potrzebna w danej sytuacji. Gwarantuje to maksymalną wydajność przy minimalnym zużyciu paliwa. Wózki widłowe diesel firmy Linde Material Handling od lat są pojazdami o najniższej emisji spalin na rynku. Nowe wózki H20 – H35 i H35 – H50 spełniają normę emisji spalin Euro 5.
Konserwacja może poczekać
Przestoje spowodowane awariami i konserwacją to strata czasu i pieniędzy oraz dodatkowy stres. Dzięki solidnej i łatwej w obsłudze konstrukcji przestoje wózków widłowych diesel i wózków widłowych gazowych z nowej serii są minimalne. Listwy progowe konstrukcji ramowej służą jako ochrona przed uderzeniami i zapobiegają uszkodzeniom wskutek wypadków. Również nowy silnik przemysłowy jest wyjątkowo wytrzymały. Przykładowo zamiast zwykłego paska rozrządu stosowanego w pojazdach mechanicznych jest on wyposażony w koła zębate, które wymagają jedynie niewielkiej konserwacji. Dodatkowo system Engine Protection System (EPS) nadzoruje silnik i chroni go przed przeciążeniem.
W celu szybkiej i łatwej konserwacji poprawiono dostęp do kluczowych komponentów poprzez zastosowanie zdejmowanych osłon i powiększonych otworów serwisowych. Truck Health Monitoring umożliwia kompleksowe monitorowanie i szybszą lokalizację awarii. Ponadto przesyłane są kody błędów, które umożliwiają wstępną diagnostykę. Dzięki temu technik serwisowy może zabrać ze sobą odpowiednie części zamienne bezpośrednio na miejsce naprawy.
Ten wózek widłowy się opłaca
Fakt, że wózki widłowe firmy Linde zostały zaprojektowane z myślą o maksymalnej efektywności, potwierdzają również dane dotyczące wydajności tych pojazdów. Certyfikowany test wydajności wykazuje, że maszyny potrzebują mniej czasu na przewiezienie takiej samej ilości ładunku i jednocześnie zużywają mniej paliwa. Obliczenia modelowe potwierdzają natomiast, że wózki te osiągają najlepszy całkowity koszt ekploatacji w warunkach bezpośredniej konkurencji, nawet przy czasach eksploatacji dłuższych niż 20 000 motogodzin. Oprócz wydajności pojazdu uwzględniane są również koszty utrzymania i personelu.