Ergonomia
Człowiek w zgodzie z technikąErgonomia jako motyw przewodni
Ergonomiczna konstrukcja wózków widłowych i urządzeń techniki magazynowej ma już długą tradycję w firmie Linde Material Handling. Kamieniem węgielnym było stworzenie ponad 50 lat temu napędu hydrostatycznego. Jest to technologia, która umożliwia wyjątkowo precyzyjne sterowanie i znacznie ułatwia pracę operatora. W odpowiedzi na wymagania kierowców wózków pojawiały się w międzyczasie liczne innowacje, dzięki którym zmniejszyło się obciążenie pracowników, a wzrosły komfort i bezpieczeństwo. Ergonomia jako myśl przewodnia towarzyszy Linde nie tylko w dziedzinie rozwoju wózków. Urządzenia zabezpieczające, oprogramowanie wspomagające zarządzanie flotą czy koncepcje serwisowe – wszystko to opiera się na założeniu idealnej współpracy człowieka i techniki.
Efektywna ochrona operatorów
Operatorzy podczas codziennej pracy są narażeni na różne wibracje, uderzenia lub wstrząsy, które występują podczas korzystania z wózków widłowych. Nawet jeśli pojedyncze drgania są praktycznie niewyczuwalne, to ich kumulacja w znaczący sposób obciąża ludzki organizm. W związku z tym firma Linde Material Handling od ponad 20 lat intensywnie pracuje nad badaniami oraz tworzeniem technologii, które będą efektywnie chronić operatora przed tego typu czynnikami, i robi to z sukcesem. Produkty naszej firmy nie tylko bowiem plasują się poniżej ustawowych wartości granicznych – w porównaniu z konkurencją wózki Linde wypadają w niezależnych testach najlepiej.
Oprócz napędu hydrostatycznego, który zapewnia między innymi wyjątkowo łagodne przyspieszanie i hamowanie, operatora chroni przede wszystkim systemowe odizolowanie poszczególnych komponentów wózka. Ergonomiczna konstrukcja miejsca pracy operatora jest więc kluczem do bezpiecznej, komfortowej i efektywnej pracy. Gdy obciążenie operatora jest niewielkie, spada ryzyko wypadku i absencji z powodu choroby, wydajność pracy natomiast znacznie się zwiększa.
Sterowanie z wyczuciem
Dzięki opatentowanemu układowi sterowania za pomocą dwóch pedałów operowanie wózkami widłowymi Linde jest wyjątkowo precyzyjne. Jego techniczną podstawę stanowi napęd hydrostatyczny równomiernie przenoszący siłę bezpośrednio na dwa silniki kół napędowych. Prawy pedał jest przeznaczony do jazdy do przodu, lewy natomiast obsługuje jazdę wstecz. Napęd działa w sposób ciągły.
Dzięki zastosowaniu hydrostatu mechanizm różnicowy staje się zbędny, podobnie jak sprzęgło i skrzynia biegów. Hamulce również nie są potrzebne: wózek hamuje w momencie zwolnienia przez operatora pedału przyspieszenia.
Idealne miejsce pracy
W przypadku wózków widłowych firmy Linde Material Handling człowiek i maszyna stanowią jedność. We wszystkich typach pojazdów elementy sterujące są rozmieszczone w taki sposób, aby były łatwo dostępne dla kierowcy. W każdym modelu miejsce pracy operatora jest zoptymalizowane pod kątem konkretnego zastosowania wózka, można je także odpowiednio dopasować. Przykładem jest nowy wózek Linde T20/T25SP: dzięki technologii Linde e-Driver można go wygodnie obsługiwać jedną ręką. Operator stoi wygodnie pod kątem 45° do kierunku jazdy i ma optymalny widok na drogę i ładunek.
Cechą charakterystyczną wózków Linde jest obrotowy fotel operatora, dzięki któremu operator ma doskonały widok również podczas jazdy wstecz bez potrzeby obracania głowy. Do komfortu obsługi przyczynia się również Linde Load Control. Dwa zintegrowane w podłokietnikach joysticki umożliwiają operatorowi łatwe i precyzyjne sterowanie hydrauliką wózka.
Konstrukcja uwzględniająca potrzeby użytkownika
Ergonomiczna budowa wózków i miejsc pracy operatora będzie niezmiennie stanowić kluczowy element filozofii Linde. Tak jak postępująca cyfryzacja zmienia interakcje między człowiekiem a maszyną, tak coraz bardziej wysuwają się na pierwszy plan kwestie zorientowanej na pracownika organizacji miejsca pracy. Celem Linde pozostanie rozwój coraz bardziej intuicyjnych interfejsów użytkownika w systemach wspomagania operatora i układach sterowania, rozwiązań programowych oraz mobilnych technologii, które będą wspomagać zarówno operatorów, jak i menedżerów flot.