Nowe wózki widłowe zaprojektowane dla zapewnienia wyższej produktywności.
8 lis 2024
Linde Material Handling Polska wprowadza na rynek innowacyjne wózki elektryczne z udźwigiem do 2 ton
Aschaffenburg, 6 listopada 2024 – Linde Material Handling (MH) wyznacza przyszłościowy kierunek rozwoju: Lider w branży intralogistyki zastępuje swoją dotychczasową ofertę wózków elektrycznych 26 nowymi modelami wózków trzy- i czterokołowych o udźwigach od 1,0 do 2,0 ton. Nowe wózki zaprojektowano, by oferować znaczące usprawnienia w zakresie ergonomii i wydajności. W szczególności modele z wbudowanymi akumulatorami litowo-jonowymi wnoszą istotny wkład w podniesienie produktywności.
Największy segment rynku wszystkich klas wózków przemysłowych to wózki elektryczne trzy- i czterokołowe z udźwigiem do dwóch ton. Te wszechstronne pojazdy są niezastąpione w wielu branżach, takich jak: produkcja i sprzedaż napojów, artykułów spożywczych czy centra dystrybucyjne oraz handel materiałami budowlanymi. Ponadto, idealnie nadają się do pracy w warsztatach metalurgicznych, zakładach chemicznych, fabrykach papieru czy w zakładach stolarskich. Zastosowania są różnorodne, obejmujące zarówno kilka zadań transportowych dziennie, jak i wymagające operacje wielozmianowe z ładunkami stale na granicy maksymalnego udźwigu. W innych przypadkach wózki muszą działać w ciasnych przestrzeniach oraz w trudnych warunkach środowiskowych, takich jak skrajne temperatury, pył i brud.
Aby sprostać szerokiej gamie wymagań klientów, nowe elektryczne wózki z przeciwwagą dostępne są w niespotykanej dotąd różnorodności modeli, z udźwigami od 1,0 do 2,0 ton, w wersjach trzy- lub czterokołowych, z możliwością wyboru między wbudowanymi akumulatorami litowo-jonowymi a akumulatorami wymiennymi. Wszystkie pojazdy mogą być dostosowane do optymalnej wydajności, z najwyższą możliwą pojemnością w razie potrzeby, a także oferują ergonomiczne stanowisko pracy.
„Linde MH ponownie wyznacza standardy w tym kluczowym segmencie wózków przemysłowych. Dzięki nowym technologiom i zoptymalizowanej konstrukcji pojazdów możemy jeszcze lepiej spełniać oczekiwania naszych Klientów dotyczące wydajnych, energooszczędnych, wygodnych i bezpiecznych pojazdów” – powiedział Torsten Rochelmeyer, dyrektor ds. Strategii i Portfolio Rozwiązań w Linde Material Handling, podczas premiery produktów.
Dwa różne warianty: Linde Xi i Linde E
Najnowocześniejsze 12 modeli z serii Linde Xi wyposażono w zintegrowane akumulatory litowo-jonowe oraz udźwig od 1,0 do 2,0 ton, co zapewnia wyjątkową wydajność i szeroki zakres zastosowań. Dodatkowe 14 wariantów to ulepszone standardowe wózki elektryczne, modele Linde E14 do E20, z udźwigiem od 1,4 do 2,0 ton i akumulatorem wymiennym.
Operatorzy mają możliwość zmiany między akumulatorami kwasowo-ołowiowymi a litowo-jonowymi zgodnie z zasadą plug-and-play lub kontynuowania pracy na istniejących akumulatorach. Co więcej, modele E zostały zaprojektowane tak, żeby były kompatybilne z technologią ogniw paliwowych.
Najwyższa wydajność
Modele Linde Xi10 do Xi20 odnotowały znaczący wzrost wydajności dzięki połączeniu akumulatora litowo-jonowego o napięciu 90 V i silnika synchronicznego o strumieniu reluktancyjnym. Wózek może osiągnąć prędkość 20 km/h w krótkim czasie, a prędkości podnoszenia i opuszczania są o 20 procent wyższe niż średnia dla konkurencyjnych wózków. System zarządzania termicznego gwarantuje, że pełna moc silnika jest dostępna nawet przy dużym obciążeniu i w ciągłej eksploatacji. W modelach Linde E14 do E20 Linde MH polega na sprawdzonej technologii akumulatorów litowo-jonowych 48 V oraz bezobsługowych silnikach asynchronicznych, aby osiągnąć wysoki poziom wydajności.
Zorientowane na operatora: Przyjazne miejsce pracy przyciąga pracowników
„Coraz trudniej jest obsadzić wakaty w logistyce i magazynach. Nowe wózki elektryczne Linde stanowią prawdziwą przewagę dla menedżerów ds. Zasobów Ludzkich w ich staraniach o rekrutację i zatrzymanie pracowników. Dzięki przestronnemu stanowisku pracy, które spełnia najwyższe standardy ergonomiczne, nasi inżynierowie stworzyli pojazdy w pełni dopasowane do potrzeb operatorów, wspierające ich komfort i wydajność” – mówi menedżer ds. Portfela Produktów Rochelmeyer, opisując rosnący niedobór personelu w tym obszarze.
Przykładem innowacji są modele Linde Xi10 – Xi20. Wbudowany akumulator litowo-jonowy zapewniał projektantom większą elastyczność. Dzięki temu zastosowaniu stopień wejściowy do wózka jest znacznie szerszy i niżej położony, a przestrzeń na nogi aż o 30% większa niż w typowych pojazdach tej klasy, co ułatwia swobodę ruchu operatora. Ponadto we wszystkich wersjach elektrycznych wózków powiększono przestrzeń nad głową, co zapewnia komfort pracy nawet wyższym osobom. Rochelmeyer nazywa to „cudem przestrzeni,” podkreślając wygodę dla każdego operatora. Kolejnym wyróżnikiem jest nowoczesny system ogrzewania, który – dzięki regulowanym nawiewom i poprawie wydajności grzewczej o 60% względem poprzednich modeli – gwarantuje przyjazny mikroklimat wewnątrz kabiny w chłodniejsze dni.
Z kolei opcjonalny system klimatyzacji, unikalny dla tej branży i zintegrowany z osłoną górną, zapewnia komfort w upalne dni. Na komfort operatora pozytywnie wpływa również technologia amortyzacji i odsprzęgania wbudowana w osie i maszt, która skutecznie redukuje drgania, dbając o zdrowie operatora i zmniejszając jego zmęczenie. Wyświetlacz standardowy 3,5 cala i opcjonalny 7-calowy zapewniają pełen zakres informacji, zgodnie z normami branży motoryzacyjnej. Wśród innowacyjnych opcji znajduje się także Linde Steer Control, który pozwala na zamianę tradycyjnej kierownicy na mini-koło lub joystick, co umożliwia wygodne sterowanie przy minimalnych ruchach ręką spoczywającą na podłokietniku.
Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu
Bezpieczeństwo operatora i jego otoczenia to kolejny priorytet. Wózki Linde wyposażono w liczne funkcje bezpieczeństwa dostępne w standardzie lub opcjonalnie, które znacząco podnoszą poziom ochrony. System Linde Load Assist automatycznie dostosowuje funkcje podnoszenia i przechylania do masy ładunku i wysokości podnoszenia, minimalizując ryzyko wywrócenia wózka. Modele z kabiną mogą zostać wyposażone w elektroniczny system monitorowania pasów bezpieczeństwa, powiązany z kontrolą zamknięcia drzwi. Technik serwisu może skonfigurować system tak, aby wymagał zapięcia pasa przy zamkniętych drzwiach lub dopuścił wybór między zamknięciem drzwi a zapięciem pasa.
Kolejnym elementem bezpieczeństwa jest Linde Reverse Assist Radar – nowoczesne rozwiązanie wykrywające zarówno ruchome, jak i nieruchome obiekty za pojazdem, które automatycznie uruchamia hamulce w razie zagrożenia. Systemy wspomagania bezpieczeństwa oparte na sztucznej inteligencji AI, takie jak Linde Reverse Assist Camera i Front Assist Camera, wspierają bezwypadkową pracę. Kamery, zintegrowane z wyświetlaczem pojazdu, odróżniają osoby od przedmiotów i w przypadku zagrożenia mogą automatycznie ograniczyć prędkość wózka.
Cyfrowe zarządzanie procesami dla wyższej produktywności
Cyfryzacja i płynna integracja procesów to klucz do zwiększenia wydajności. Bezprzewodowa transmisja danych między sterowaniem wózka a aplikacjami opartymi na chmurze, z zabezpieczeniami danych, umożliwia zarówno predykcyjną konserwację, jak i zdalne aktualizacje oprogramowania.
Przewiduje się dalsze wzrosty produktywności dzięki integracji wózków z cyfrowymi łańcuchami procesów oraz systemami zarządzania magazynem i kontroli floty, co stwarza nowe możliwości dla automatyzacji intralogistyki.
Linde Material Handling GmbH
Linde Material Handling GmbH, spółka należąca do Grupy KION, jest działającym globalnie producentem wózków widłowych i magazynowych oraz dostawcą rozwiązań i usług dla intralogistyki. Dzięki sieci sprzedaży i serwisu, która obejmuje ponad 100 krajów, firma jest reprezentowana we wszystkich głównych regionach na całym świecie.
Kontakt dla mediów:
Katarzyna Zajkowska, e-mail: katarzyna.zajkowska@linde-mh.pl
Heike Oder: +49 (0) 6021 99-1277 – E-mail: heike.oder@linde-mh.de