Ta przeglądarka jest nieaktualna. Aby móc w pełni korzystać z naszej strony internetowej, przełącz się na inną przeglądarkę.
  • 0 - 1 600 (kg)
  • 0 - 60 (mm)

Ciągniki logistyczne LT10 – LT20

Nowoczesny transport ładunków

Płynnie przez wąskie korytarze

Pociągi logistyczne Linde LT10 – LT20 to efektywne rozwiązanie dla transportu poziomego dużych ilości materiałów na większe odległości, na przykład z magazynu do kilku linii produkcyjnych. Trzy warianty wagoników – rama typu C o udźwigu do 2000 kilogramów, rama typu B o udźwigu do 1000 kilogramów oraz rama typu B z centralnym wspornikiem, o udźwigu do 1600 kilogramów – oferują elastyczność w łączeniu różnych ładunków w jednym pociągu. Palety, pojemniki siatkowe czy skrzynki na drobne ładunki – szybki, zwrotny i stabilny zestaw przewiezie nawet do 2000 kg ładunku na ramę przez wąskie korytarze i ciasne zakręty. Wagoniki mogą być ciągnięte za pomocą zarówno standardowego (manualnie sterowanego), jak i autonomicznego ciągnika. W celu integracji z cyfrowo sterowanymi procesami i zapewnienia efektywnego wykorzystania pociągów firma Linde oferuje swoim klientom dostępny w ramach opcji system sterowania pociągiem logistycznym.

Właściwości

Bezpieczeństwo

Jako zabezpieczenie transportowanych towarów służy blokada uruchomienia, która uniemożliwia rozpoczęcie jazdy, gdy ramy są opuszczone. Podczas jazdy funkcja podnoszenia jest nieaktywna. Każdy wagonik jest dodatkowo wyposażony w mechaniczną blokadę ładunku, która utrzymuje towar bezpiecznie w ramie podczas transportu. Gdy tylko pojemnik zostanie umieszczony w wagoniku, następuje automatyczna blokada. Opatentowany mechanizm podnoszenia wideł jest wyposażony w funkcję pochyłu, która zapewnia taki sam prześwit wszystkich załadowanych wagoników nawet w przypadku ciężkich ładunków. Układ sterowania wszystkimi kołami umożliwia precyzyjne prowadzenie pojazdu i zapobiega kołysaniu się ram, co zwiększa bezpieczeństwo podczas transportu.

  • Blokada ładunku na wszystkich ramach zabezpiecza transportowany towar
  • Blokada uruchomienia przy opuszczonych ramach
  • Nieaktywna funkcja podnoszenia podczas jazdy
  • Funkcja pochyłu wideł w celu zapewnienia takiego samego prześwitu także w przypadku ciężkich ładunków
  • Układ sterowania wszystkimi kołami umożliwia precyzyjne prowadzenie pojazdu i zapobiega kołysaniu się ram

Ergonomia

Dzięki możliwości załadunku i rozładunku na poziomie podłogi pociąg logistyczny stanowi ergonomiczne rozwiązanie w zakresie obsługi ładunków. Wszystkie moduły ram pociągów logistycznych Linde są połączone ze sobą i z ciągnikiem za pomocą przewodów do transmisji danych. Funkcja podnoszenia może sterować zarówno wszystkimi ramami jednocześnie, jak i każdą ramą oddzielnie. Ergonomiczny mechanizm wysuwania w ramie C wypycha ładunek, gdy operator zwolni blokadę stopą. W przypadku ramy pomostowej (typu „bridge”) dostępna jest opcja umożliwiająca pobranie ładunku z obu stron. Operator może przesunąć nośnik ładunku przez ramę, co zmniejsza wysiłek w przypadku ciężkich towarów. Dzięki elektrycznej funkcji podnoszenia praca pociągów logistycznych jest bardzo cicha.

  • Wsparcie operatora dzięki jednoczesnemu podnoszeniu wagoników lub podnoszeniu każdego z wagoników z osobna
  • Mechanizm wysuwania w ramie C i opcja przesuwania w przypadku ramy pomostowej ułatwiają obsługę ciężkich ładunków
  • Niski poziom hałasu

Obsługa

Ramy są wyposażone w mechaniczny układ sterowania wszystkimi kołami, co umożliwia niezwykle precyzyjne sterowanie maszyną. Pociągi logistyczne charakteryzują się bardzo małym promieniem skrętu, stabilnością toru i odpornością na przewrócenie. Moduły są dostępne w postaci ramy C, ramy pomostowej i ramy pomostowej z regulowanym centralnym wspornikiem. Wszystkie z nich posiadają funkcję automatycznego podnoszenia do transportu i opuszczania do rozładunku, co usprawnia procesy załadunku i rozładunku. Przesunięcie centralnego wspornika umożliwia transport różnych rozmiarów ładunków w ramie. Ponadto opatentowany mechanizm profilu podnoszącego umożliwia podnoszenie palet bez stołów rolkowych. Dostępny opcjonalnie system sterowania pociągiem logistycznym oblicza optymalną trasę przejazdu, redukuje ryzyko błędu i czas wdrożenia oraz reaguje na zmiany zleceń w czasie rzeczywistym.

  • Bardzo mały promień skrętu i stabilność toru jazdy dzięki układowi sterowania wszystkimi kołami
  • Funkcja szybkiego podnoszenia przy wsiadaniu i wysiadaniu
  • Dopasowanie do różnych ładunków dzięki przesuwnemu centralnemu wspornikowi
  • Opatentowany mechanizm profilu podnoszącego umożliwia transport palet bez stołów rolkowych
  • Opcjonalny system sterowania pociągiem logistycznym umożliwiający integrację z procesami cyfrowymi

Serwis

Aktualny status każdej ramy jest przedstawiany na ekranie dotykowym na stanowisku operatora. Silniki podnoszenia ramy nie wymagają konserwacji i są monitorowane za pomocą układu czujników, co gwarantuje bezpieczny transport ładunków. Zaczep holowniczy (kulowy) niemal nie ulega zużyciu. Konstrukcja na dwóch osiach z umieszczoną pośrodku przestrzenią ładunkową oferuje wygodny dostęp na potrzeby konserwacji. Każda rama jest wyposażona w licznik godzin pracy. Ułatwia to planowanie konserwacji dla całego zestawu ciągników i ram. Dzięki standardowym interfejsom z predefiniowanymi funkcjami ramy mogą być używane w zestawie z ciągnikami sterowanymi manualnie lub autonomicznie bez konieczności modyfikacji.

  • Aktualny status każdej ramy widoczny na ekranie dotykowym
  • Niewymagające konserwacji silniki podnoszenia z elektronicznym monitorowaniem
  • Niemal nieulegające zużyciu zaczepy
  • Łatwy dostęp do konstrukcji ramy o minimalnych wymaganiach w zakresie konserwacji
  • Licznik godzin pracy dla każdej ramy ułatwia planowanie konserwacji
  • Możliwość automatyzacji dzięki standardowym interfejsom

Wideo i zdjęcia

Pociągi logistyczne Linde

Dane techniczne

Model Udźwig / Ładunek Wysokość podnoszenia Funkcja podnoszenia Całkowita długość Całkowita szerokość
LT10-B 1,0 (t) 60 / 50 (mm) Elektryczny 4050 / 2950 (mm) 1470 (mm)
LT10-BM 1,0 (t) 60 / 50 (mm) Elektryczny 4350 / 3250 (mm) 1470 (mm)
LT16-BM 1,6 (t) 60 / 50 (mm) Elektryczny 4350 / 3250 (mm) 1470 (mm)

Wyposażenie specjalne

Opcjonalny kierunek otwarcia ramy C pociągów logistycznych LT10 C – LT16 BM firmy Linde Material Handling

Kierunek otwarcia ramy

Standardowo rama C jest otwierana z prawej strony. Opcjonalnie może być wybrana również lewa strona w kierunku jazdy.

Ruchomy wspornik centralny w pociągach logistycznych LT10 – LT20 firmy Linde Material Handling

Centralny wspornik

Istnieje możliwość wyposażenia ramy pomostowej w ruchomy wspornik centralny, który można przesunąć do wymaganej pozycji w kierunku przeciwnym do kierunku jazdy. Umożliwia to umieszczanie ładunków o różnych rozmiarach w tej samej ramie.

Wytrzymałe koła SE w pociągach logistycznych LT10 – LT20 firmy Linde Material Handling

Koła superelastyczne (SE)

Do zastosowań na zewnątrz budynków ramę można wyposażyć w wytrzymałe koła superelastyczne (SE) o średnicy 250 mm i szerokości 85 mm lub 130 mm. Koła te są w pełni amortyzowane, co minimalizuje wibracje.

Pociągi logistyczne LT10 – LT20 firmy Linde Material Handling oferują różne wysokości podnoszenia.

Wysokość podnoszenia

Standardowa wysokość podnoszenia wynosi 50 mm, co wystarcza dla większości aplikacji wewnątrz obiektów. Do zastosowań na zewnątrz budynków wysokość podnoszenia ramy pomostowej można zwiększyć do 80 mm, a ramy C – do 100 mm. Do specjalnych zastosowań można zamówić inne wysokości podnoszenia.

Większe bezpieczeństwo dzięki tylnemu oświetleniu pociągów logistycznych LT10 – LT20 firmy Linde Material Handling

Tylne oświetlenie

Dostępny jest czterofunkcyjny zestaw tylnego oświetlenia LED (kierunkowskazy, światła tylne, światła hamowania, oświetlenie tablicy rejestracyjnej) z uchwytem magnetycznym oraz dwiema lampami. Obudowa z przezroczystego szkła jest wodoodporna i posiada homologację E4 oraz certyfikat ISO 1724.

Światło ostrzegawcze pociągów logistycznych LT10 – LT20 firmy Linde Material Handling

Światło ostrzegawcze

Na górze wagonika można umieścić pulsujące światło, aby pociąg logistyczny był lepiej widoczny (w szczególności w ciemnych obszarach).

Opcjonalna ochrona przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi pociągów logistycznych LT10 – LT20 firmy Linde Material Handling

Ochrona przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi

Ramę C i ramę pomostową można zaopatrzyć w osłonę z plandeki, którą na ramie C można otworzyć z jednej strony, a na ramie pomostowej – z obu stron.

Wózki transportowe do pociągów logistycznych LT10 – LT20 firmy Linde Material Handling

Wózki transportowe

Linde oferuje różne wersje wózków transportowych. Stanowią one interfejs między ładunkiem a pociągiem i mogą być wyposażone np. w modułowe nadbudowy regałowe.

System sterowania pociągiem logistycznym

System sterowania pociągiem koordynuje zlecenia transportowe i proponuje operatorowi optymalne trasy. Pulpit oprogramowania pokazuje wszystkie najważniejsze informacje w jednym miejscu i umożliwia przeprowadzenie analiz w celu optymalizacji procesów.

Opcja przesunięcia dla ramy B

W przypadku montowanej seryjnie blokady ładunek może być wyjmowany tylko w kierunku operatora. Opcjonalne przesunięcie umożliwia wysuwanie wózka transportowego w obu kierunkach przez ramę, co stanowi odciążenie dla operatora w przypadku ciężkich ładunków.

Dodatkowa funkcja podnoszenia na ramie

Oprócz sterowania funkcją podnoszenia za pomocą wyświetlacza znajdującego się w ciągniku sterowanie podnoszeniem jest także możliwe za pomocą przycisku na ramie.

Zapytaj o ofertę

LT10-C - LT16-BM

LT10 – LT20 C / LT10 – LT16 B/BM