- 0 - 1 600 (kg)
- 0 - 115 (mm)
Ciągniki logistyczne LT16 Ch/BMh
Ciężkie ciągniki logistyczne do zastosowań na zewnątrz
Solidne i wszechstronne podczas prac na zewnątrz
Dzięki solidnej konstrukcji i dużym oponom, służącym do zastosowań zewnętrznych, wagoniki ciągników logistycznych LT16 Ch/BMh są idealnym rozwiązaniem do transportu towarów na zewnątrz. Nadają się do pokonywania długich tras i radzą sobie nawet na najtrudniejszym podłożu. Dzięki wytrzymałej konstrukcji dwuosiowej ciągniki logistyczne mogą przewozić ładunki o masie do 1,6 t. Dostępne są dwa warianty wagoników: ramy Ch z widłami oraz ramy BMh z regulowanymi wspornikami środkowymi. Obie wersje są wyposażone w funkcję podnoszenia hydraulicznego. Za pomocą obu wersji wagoników można transportować na odpowiednich wózkach różne rodzaje ładunków, jak np. palety, skrzynie kratowe czy duże pojemniki. Opcjonalne hamulce najazdowe umożliwiają maksymalną moc nawet na stromym podłożu.
Właściwości
Bezpieczeństwo
W celu zabezpieczenia transportowanych produktów modele LT16 Ch/BMh są wyposażone w blokadę uruchomienia. Zapobiega ona uruchomieniu ciągnika logistycznego z opuszczoną ramą załadunkową. Mechanizm opuszczania wagonika jest nieaktywny podczas jazdy. Każda rama załadunkowa jest wyposażona w mechaniczną blokadę ładunku, która umożliwia utrzymanie go w bezpiecznej pozycji podczas jazdy. Ramy są wyposażone w mocne, ultraelastyczne koła (koła SE) o średnicy 368 mm i szerokości 115 mm. Amortyzują one wstrząsy i drgania oraz sprawiają, że modele LT16 Ch/BMh mogą pokonywać również duże nierówności terenu i wyboje. Opcjonalne hamulce najazdowe umożliwiają bezpieczną pracę na bardzo stromych odcinkach. Dodatkowe bezpieczeństwo dzięki opcjom wyposażenia w zakresie oświetlenia i ochrony przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi.
- Blokada uruchomienia przy opuszczonej ramie załadunkowej
- Nieaktywna funkcja opuszczania podczas jazdy
- Mechaniczna blokada ładunku zapewniająca bezpieczne mocowanie
- Duże, mocne koła SE do zastosowań na zewnątrz
- Opcjonalne hamulce najazdowe do bardzo stromych odcinków
Ergonomia
Ergonomiczne funkcje modelu LT16 Ch/BMh umożliwiają maksymalny komfort obsługi ładunków. Załadunek i rozładunek ramy załadunkowej na poziomie podłoża odciąża operatora i obniża ryzyko dolegliwości fizycznych spowodowanych wielokrotnym podnoszeniem i odkładaniem ładunku. Blokada ramy załadunkowej następuje automatycznie pod wsunięciu ładunku, a mechanizm odblokowujący jest zlokalizowany na ergonomicznej wysokości, co umożliwia wygodną obsługę nożną. Rozwiązanie to minimalizuje obciążenie operatora w szczególności przy częstym odblokowywaniu. Rama Ch ciągnika logistycznego jest wyposażona w ergonomiczny mechanizm wyrzutu, który przemieszcza ładunek z wideł po zwolnieniu blokady przez operatora za pomocą przełącznika nożnego.
- Załadunek i rozładunek wagoników odbywa się na poziomie podłoża
- Automatyczna blokada ramy załadunkowej
- Możliwość wygodnego odblokowania stopą
- Rama Ch z wygodnym mechanizmem wyrzutu
Obsługa
Mechaniczny układ sterowania wszystkimi kołami wagoników umożliwia niezwykle precyzyjne kierowanie modelami LT16 Ch/BMh. Dzięki temu ciągniki logistyczne charakteryzują się bardzo małym promieniem skrętu, stabilnością toru i odpornością na przewrócenie. Funkcja automatycznego podnoszenia zapewnia dużą oszczędność czasu: gdy operator wsiada do wózka ciągnikowego, ramy załadunkowe podnoszą się automatycznie na czas transportu, zaś po wyjściu operatora z wózka opuszczają się z powrotem. Możliwość obustronnego ładowania i rozładowywania w przypadku ramy BMh zapewnia elastyczny i komfortowy proces załadunku. Wsporniki środkowe można przesuwać, co pozwala na transport ładunków różnej wielkości na jednej ramie. Jest to możliwe również w przypadku ram Ch dzięki regulowanym widłom. Opcjonalne przewody łączące wyposażone w zawór odcinający umożliwiają odłączenie wagoników od wózka ciągnikowego również w stanie podniesionym.
- Precyzyjne sterowanie dzięki układowi sterowania wszystkimi kołami
- Automatyczne podnoszenie i opuszczanie ramy załadunkowej
- Rama BMh: Załadunek i rozładunek z obu stron
- Możliwość opcjonalnego odłączenia wagonika w stanie podniesionym
serwisu
Modele LT16 Ch/BMh są zoptymalizowane pod kątem niezawodności działania i minimalnej konserwacji. Prosta konstrukcja ramy wagonika posiada niewiele elementów, co minimalizuje nakłady serwisowe i utrzymuje koszty konserwacji na niskim poziomie. Dwuosiowa konstrukcja wagoników umożliwia łatwy dostęp technikom serwisowym. Układ dyszla i sprzęgu praktycznie nie ulega zużyciu. Ponadto istnieje możliwość synchronizacji terminów przeglądów wagoników i ciągnika, a tym samym skrócenia czasów przestojów.
- Konserwacja wagoników i ciągnika odbywa się jednocześnie
- Prosta konstrukcja ramy o niewielu elementach
- Łatwy dostęp umożliwiający szybkie wykonanie prac konserwacyjnych
- Praktycznie nieulegające zużyciu elementy
Wideo i zdjęcia
Dane techniczne
Model | Udźwig / Ładunek | Wysokość podnoszenia | Funkcja podnoszenia | Całkowita długość | Całkowita szerokość |
---|---|---|---|---|---|
LT16-BMh | 1,6 (t) | - (mm) | - | - (mm) | - (mm) |
LT16-Ch | 1,6 (t) | 80 (mm) | Hydrauliczny | 4218 (mm) | 1540 (mm) |
Wyposażenie specjalne
-
Ochrona przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi
-
Oświetlenie tylne
-
Lampa ostrzegawcza
-
Hamulec najazdowy
-
Fartuchy błotników
-
Jasne ogumienie
-
Dodatkowa wysokość podnoszenia
-
Ochrona przed wchodzeniem
-
Większa ładowność
-
Przewód łączący wyposażony w zawór odcinający
-
Wózki transportowe
-
Tugger Train Controller
Ochrona przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi
Ramy modeli Ch i BMh można zaopatrzyć w naciąganą osłonę z plandeki, którą na ramie Ch można otworzyć z jednej strony, a na ramie BMh – z obu stron.
Oświetlenie tylne
Dostępny jest czterofunkcyjny zestaw tylnego oświetlenia LED (kierunkowskazy, światła tylne, światła hamowania, oświetlenie tablicy rejestracyjnej) z uchwytem magnetycznym oraz dwiema lampami. Obudowa z przezroczystego szkła jest wodoodporna i posiada homologację E4 oraz certyfikat ISO 1724.
Lampa ostrzegawcza
Jako światło ostrzegawcze można umieścić na wagoniku migającą lampę, co zapewni widoczność ciągnika logistycznego także w ciemności.
Hamulec najazdowy
Mechaniczny układ hamulcowy w połączeniu z hamulcem bębnowym do wjeżdżania na rampy i pokonywania bardzo stromych odcinków. Zapewnia bezpieczną jazdę również przy maksymalnym załadunku.
Fartuchy błotników
W celu uniknięcia zanieczyszczenia pomieszczeń, przez które prowadzi trasa przejazdu, opony można wyposażyć w fartuchy błotników.
Jasne ogumienie
Ramy są standardowo wyposażone w ciemne koła SE do dużych obciążeń (368x115). Opcjonalnie dostępne są również jasne, niepozostawiające śladów koła.
Dodatkowa wysokość podnoszenia
Standardowa wysokość podnoszenia wagonika wynosi 80 mm. Na potrzeby zastosowań specjalnych możliwe jest dostarczenie ram o wysokości podnoszenia 115 mm.
Ochrona przed wchodzeniem
Przestrzeń pomiędzy ramami można zabezpieczyć taśmą zabezpieczającą, która zapobiega przechodzeniu nad dyszlem wagonika. Taśma ta jest również dostępna jako doposażenie.
Większa ładowność
Istnieje możliwość zwiększenia ładowności ramy Ch do maks. czterech ton.
Przewód łączący wyposażony w zawór odcinający
Po zamknięciu zaworu odcinającego w stanie podniesionym rama pozostaje podniesiona, co umożliwia łatwe odłączenie wózka ciągnikowego.
Wózki transportowe
Dla wszystkich modeli ciągników logistycznych dostępne są liczne wersje wózków transportowych do różnych ładunków. Można je wyposażyć np. w modułowe nadbudówki regałowe.
Tugger Train Controller
System sterowania ciągnikiem logistycznym koordynuje zlecenia transportowe i proponuje operatorowi optymalne trasy. Pulpit programu pokazuje wszystkie najważniejsze informacje w jednym miejscu i umożliwia przeprowadzenie analiz w celu optymalizacji procesów.