Elastyczny i niezawodny dzięki nawigacji SLAM
Autonomiczny, mobilny robot transportowy Linde C-MATIC HP to idealne rozwiązanie do automatycznych procesów w trybie pracy mieszanej, gdzie z łatwością może współdziałać z ludźmi, pojazdami obsługiwanymi ręcznie oraz innymi autonomicznymi wózkami jezdniowymi w tym samym otoczeniu. Samoczynnie transportuje palety i stojaki na kółkach, przemieszcza ładunki do 1000 kg na średnich i długich odcinkach osiągając przy tym prędkość maksymalną wynoszącą 8 km/h. Za pomocą innowacyjnej nawigacji konturowej (SLAM) pojazd sam wyszukuje swoją trasę, dzięki czemu potrafi w razie potrzeby objeżdżać przeszkody. Nie ma konieczności stosowania infrastruktury instalowanej na stałe. C-MATIC HP jest zoptymalizowany pod kątem swobodnego podnoszenia ładunków. Dzięki temu może podnosić również jednostki transportowe o nieoptymalnym położeniu, takie jak wózki. Oparte na chmurze sterowanie oprogramowaniem umożliwia łatwą integrację robotów transportowych z kompleksowymi procesami intralogistycznymi.
Właściwości
bezpieczeństwo
Za pośrednictwem skanera laserowego urządzenie C-MATIC HP rejestruje wszystkie dane o otoczeniu i reaguje natychmiast, gdy na jego drodze pojawią się ludzie, wózki bądź inne przeszkody statyczne. Przetwarzanie danych w czasie rzeczywistym umożliwia objazd rozpoznanych przeszkód i samoczynne wyszukanie alternatywnej trasy. Precyzyjne ruchy C-MATIC HP umożliwiają stabilne podnoszenie ładunków podczas transportu palet lub stojaków na kółkach. W celu zapewnienia dodatkowej stabilności podczas przenoszenia palet można go wyposażyć w dokładnie dopasowaną płytę adaptera. Z obydwu stron pojazdu znajdują się wyłączniki awaryjne z możliwością łatwego dostępu w razie wypadku. Wszystko to czyni C-MATIC HP optymalnym połączeniem elastyczności, produktywności i maksymalnego bezpieczeństwa.
- Kontrola otoczenia przez skaner laserowy
- Przetwarzanie danych w czasie rzeczywistym
- Niezawodna ochrona osób i wózków
- Stabilne podnoszenie ładunków
- Wyłączniki awaryjne z obydwu stron
Obsługa
Roboty C-MATIC HP są prowadzone przez sterowaną laserowo nawigację konturową. Nie ma konieczności stosowania instalowanej na stałe infrastruktury takiej jak taśmy magnetyczne czy kody QR. W razie zmiany obszaru zastosowania wystarczy zaktualizować dotychczasową mapę otoczenia. C-MATIC HP aktywnie omijają przeszkody i samodzielnie wyszukują alternatywne trasy, co zapewnia stabilny przepływ materiałów. Roboty transportowe nadają się ponadto do częściowo zautomatyzowanych procesów, w przypadku których pracują w połączeniu z wózkami jezdniowymi obsługiwanymi ręcznie. Oparte na chmurze oprogramowanie sterujące umożliwia łatwą integrację z istniejącymi procesami. Płaska konstrukcja C-MATIC HP ułatwia podjeżdżanie stojakami na kółkach oraz pobieranie palet na stacjach przeładunkowych. Urządzenie może przy tym podnosić również ładunki, których nie umieszczono w pozycji optymalnej do odbioru. Na potrzeby bezpośredniego transportu palet dostępne są opcjonalne płyty adaptera. Bateria litowo-jonowa oraz samoczynne ładowanie przy niskim poziomie naładowania czynią go idealnym rozwiązaniem do pracy w trybie 24/7.
- Niewymagająca infrastruktury nawigacja SLAM
- Aktywne objeżdżanie przeszkód
- Optymalne rozwiązanie do pracy w trybie mieszanym
- Swobodne podnoszenie ładunków
- Bezproblemowa implementacja
- Bateria litowo-jonowa i funkcja samoczynnego ładowania
serwis,
Niezawodna technologia oraz solidne komponenty C-MATIC HP gwarantują niewielkie zapotrzebowanie na serwisowanie i utrzymują koszty konserwacji i napraw na niskim poziomie. Wszystkie istotne komponenty elektroniczne i mechaniczne są łatwo dostępne na potrzeby szybkiej konserwacji, co dodatkowo poprawia dostępność pojazdu. Wszystkie dane pojazdu można odczytać za pośrednictwem przewodu diagnostycznego na laptopie serwisowym i przeanalizować w oprogramowanie diagnostycznym. Opcjonalnie użytkownik może monitorować i ustawiać pojazd korzystając z funkcji diagnostyki zdalnej na komputerze. Na potrzeby napraw i konserwacji pojazdu przez cały czas dostępna jest globalna sieć serwisowa firmy Linde.
- Solidna konstrukcja wózka
- Długie okresy między przeglądami
- Łatwy dostęp do podzespołów
- Analiza błędów na laptopie
- Monitorowanie dzięki funkcji diagnostyki zdalnej
Dane techniczne
Model | Udźwig / Ładunek | Wymiary ładunku b12 x l6 | Wysokość opuszczonych wideł | Prędkość jazdy, z/ bez ładunku |
---|---|---|---|---|
C-MATIC HP 10 | 1,0 (t) | 1260 x 860 (mm) | 222 (mm) | 8 km/h |
Wyposażenie specjalne
-
Automatyczna stacja ładowania
-
Wielobarwna lampa sygnalizacyjna
-
Wózki na kółkach
-
Bezpośredni transport palet
-
Oprogramowanie sterujące
Automatyczna stacja ładowania
Gdy poziom naładowania baterii pojazdu jest niski, C-MATIC HP automatycznie wyszukuje stację ładowania i samodzielnie przeprowadza proces ładowania. Czas pełnego naładowania wynosi ok. 1,5 godziny. Stacja ładowania umożliwia ładowanie kilku urządzeń C-MATIC HP tego samego typu.
Wielobarwna lampa sygnalizacyjna
Opcjonalnie C-MATIC HP można wyposażyć w wielobarwną lampę sygnalizacyjną z tyłu. Dzięki temu pojazd jest lepiej widoczny dla pieszych i operatorów wózków, co pozwala unikać kolizji i uszkodzeń.
Wózki na kółkach
Do pracy z C-MATIC HP dostępne są dodatkowe stojaki na kółkach (wózki) do transportu towarów. Pojazdy podjeżdżają pod stojak transportowy i samodzielnie przemieszczają go w wybrane miejsce.
Bezpośredni transport palet
Opcjonalnie C-MATIC HP można wyposażyć w płytę adaptera umożliwiającą niezawodny i wydajny transport palet pomiędzy stacjami przeładunkowymi w trybie mieszanym.
Oprogramowanie sterujące
Szybką i opłacalną implementację C-MATIC HP zapewnia oparte na chmurze oprogramowanie sterujące AnyFleet. Użytkownicy otrzymują licencję na użytkowanie oraz roczną licencję na wsparcie dla pojazdu.