- 0 - 1 200 (kg)
- 0 - 12 660 (mm)
- 0 - 14 500 (mm)
Wózki do komisjonowania V modular
Modułowy wózek, który wysoko sięga
Maksymalna wydajność kompletacji na każdej wysokości
Wózek do pionowego komisjonowania V modular osiąga wysokość chwytania wynoszącą nawet 14,5 m, a jego udźwig – zależnie od modelu – wynosi maks. 1200 kg. Kabina z amortyzacją drgań, niskie wejście i ergonomiczna wysokość barierki ochronnej odciążają kierowcę i ułatwiają proces kompletacji. Duża wysokość podnoszenia i jazdy zapewnia maksymalną wydajność procesu pobierania towarów. Firma Linde oferuje wózek V modular w dwóch wersjach: W wersji z dodatkowym podnośnikiem operator kompletuje zamówienie z kabiny na paletę umieszczoną na ergonomicznej wysokości. Wersja z kabiną otwarta do przodu umożliwia operatorowi wejście na bezpiecznie zamocowaną paletę i kompletację zamówienia z tego miejsca. Dzięki modułowej konstrukcji wózek V modular można dopasować do wymagań na miejscu. Użytkownicy mają do wyboru różne szerokości podwozia, rozmiary baterii, warianty masztu i wersje kabiny.
Właściwości
bezpieczeństwo
Wózek V modular może ruszyć tylko wtedy, gdy operator dwiema rękami dotknie elementów sterujących monitorowanych przez czujniki i jednocześnie uruchomi nogą urządzenie czuwakowe. Takie rozwiązanie praktycznie wyklucza błędy obsługi oraz ryzyko zranienia operatora. Jeżeli monitorowane elektrycznie bariery boczne nie są zamknięte, pojazd nie podniesie kabiny na wysokość powyżej 1,2 metra. Zawór opuszczania awaryjnego pod tylną osłoną jest łatwo dostępny w sytuacji zagrożenia. Model V modular można dodatkowo wyposażyć w różne opcjonalne systemy wspomagania. Asystent do bezpiecznej nawigacji w wąskich korytarzach umożliwia zdefiniowanie przystanków jazdy i podnoszenia, aby uniemożliwić kolizję z infrastrukturą magazynu. Mobilny moduł ochrony osobistej monitoruje drogę jazdy i zatrzymuje pojazd w razie wykrycia osób lub przeszkód. System wspomagania Linde System Control oblicza udźwig resztkowy dla danej wysokości podnoszenia i ostrzega kierowcę przed grożącym przeciążeniem. Podczas pracy w szerokich korytarzach opcjonalny system czerwonych linii ostrzegawczych Red Warning Lines pomaga pieszym i innym pojazdom utrzymać odpowiednią odległość od wózka widłowego.
- Obsługa dwiema rękami zapewnia większe bezpieczeństwo
- Elektrycznie monitorowane bariery boczne
- System czerwonych linii ostrzegawczych Red Warning Lines ostrzega pieszych i inne pojazdy
- Mobilny moduł ochrony osobistej rozpoznaje osoby i przeszkody
- Linde System Control ostrzega przed przeciążeniem podczas podnoszenia ładunków
- Zawór opuszczania awaryjnego pod tylną osłoną
- Możliwość wstępnego zdefiniowania przystanków jazdy i podnoszenia za pomocą asystenta do bezpiecznej nawigacji w wąskich korytarzach
Ergonomia
Szerokie wejście do kabiny oraz nisko położony podest do wsiadania ułatwiają wchodzenie do wózka V modular, a niska barierka – pobieranie i odkładanie towarów. Miękka mata podłogowa amortyzuje wibracje i zapobiega zmęczeniu kierowcy. Przestronna kabina operatora umożliwia wygodną pracę. Na życzenie dostępna jest komfortowa osłona kabiny po stronie masztu, która daje dodatkową przestrzeń do przechowywania, w której można zmieścić np. kosz na śmieci i folię do owijania. Opatentowany, ergonomiczny wałek firmy Linde służy operatorowi jako oparcie i odciąża jego układ mięśniowy. Panel sterujący wózka V modular można umieścić po stronie masztu, ładunku lub z obydwu stron. Dzięki kolorowemu wyświetlaczowi operator ma pod kontrolą istotne parametry, takie jak prędkość, wysokość podnoszenia, udźwig resztkowy czy kąt skrętu. Wyświetlają się na nim również informacje z systemów opcjonalnych, jak np. nawigacja magazynowa. Opcjonalnie wózek można wyposażyć w bariery przechylne, które lekko wychylają się na zewnątrz, gdy oprze się o nie operator. Takie rozwiązanie ułatwia sięganie w głąb regału.
- Ergonomiczny panel sterujący
- Wielofunkcyjny kolorowy wyświetlacz
- Przestronna kabina
- Amortyzowana kabina z matą antywibracyjną
- Niska barierka
- Ergonomiczny wałek służący jako oparcie
- Bariery przechylne
Obsługa
V modular osiąga wysokość chwytania wynoszącą nawet 14,5 m i prędkość maksymalną wynoszącą 13 km/h, co maksymalizuje wydajność przeładunku w magazynie wysokiego składowania. Ponadto wysokie prędkości podnoszenia i udźwig resztkowy oraz niskie zużycie paliwa zapewniają wysoką wydajność pojazdu. Nowa konstrukcja podwozia i udoskonalone ramiona ładunkowe gwarantują wyższą stabilność i maksymalną zwrotność. Do wózków V modular firma Linde oferuje dwa maszty typu triplex: Wersja standardowa z wolnym skokiem jest przeznaczona przede wszystkim do magazynów o ograniczeniach konstrukcyjnych, np. z regałami nad korytarzem transferu. Wersja bez wolnego skoku umożliwia szybsze podnoszenie, ponieważ nie ma konieczności zwalniania w przypadku przejścia sekcji masztu. Poza wersją standardową z podnośnikiem dodatkowym wózek V modular jest dostępny z paletą, z możliwością wejścia: Widły są zamocowane na pojeździe i otoczone koszem ochronnym. Kabina jest otwarta od strony wideł, dzięki czemu operator może wchodzić na paletę w celu kompletacji zamówienia. Innowacyjna koncepcja sterowania umożliwia płynne sekwencje wszystkich ruchów jazdy i masztu.
- Wysokość chwytania do 14,5 m
- Duża prędkość podczas jazdy i podnoszenia
- Duży udźwig resztkowy
- Dwa warianty do masztu triplex
- Dostępna paleta z możliwością wejścia
- Innowacyjna koncepcja sterowania
- Niskie zużycie energii
Serwis
Silnik jazdy i podnoszenia wózka V modular są całkowicie hermetyczne. Takie rozwiązanie zapewnia pełną ochronę przed pyłem i brudem i niemal całkowicie eliminuje konieczność konserwacji, co poprawia dostępność pojazdów i znacząco redukuje kosztowne przestoje. Cala konstrukcja jest zoptymalizowana pod kątem łatwości serwisowania: Główne komponenty znajdują się za osłoną, umożliwiając łatwy i szybki dostęp technikom serwisowym. Dzięki złączu magistrali CAN technik może odczytywać i sprawdzać wszystkie dane na laptopie serwisowym. W celu ułatwienia analizy błędów wszystkie urządzenia do pracy w wąskich korytarzach firmy Linde są wyposażone w takie samo złącze diagnostyczne.
- Niewymagające konserwacji silniki jazdy i podnoszenia
- Łatwy dostęp do serwisowanych podzespołów
- Hermetyczne silniki są zabezpieczone przed pyłem
- Magistrala CAN
Wideo i zdjęcia
Dane techniczne
Model | Udźwig / Ładunek | Wysokość podnoszenia | Prędkość jazdy, z/ bez ładunku | Promień skrętu | Szer. kor. z paletą 800 x 1200 wzdłuż wideł |
---|---|---|---|---|---|
V modular 48V Standard mast | 1,2 (t) | 8525 (mm) | 11 / 11 km/h | 2071 (mm) | 1380 (mm) |
V modular 48V Triplex mast | 1,2 (t) | 11160 (mm) | 13 / 13 km/h | 2316 (mm) | 1820 (mm) |
V modular 48V Triplex mast | 1,2 (t) | 12660 (mm) | 13 / 13 km/h | 2316 (mm) | 1820 (mm) |
Wyposażenie specjalne
-
System ochrony osób (PSA)
-
Linde System Control (LSC)
-
Panel sterujący i kolorowy wyświetlacz
-
Maszt triplex bez wolnego skoku
-
Bariery przechylne
-
Paleta z możliwością wejścia
-
Czerwone linie ostrzegawcze
-
Asystent do bezpiecznej nawigacji w wąskich korytarzach
-
Nawigacja magazynowa
-
Boczna wymiana baterii
System ochrony osób (PSA)
Zgodnie z normą DIN 15185 skanery laserowe wykrywają osoby w strefie bezpieczeństwa wynoszącej dziewięć metrów przed i za wózkiem widłowym. W przypadku wykrycia osoby rozlega się sygnał ostrzegawczy i wózek widłowy zatrzymuje się automatycznie. Dwa dodatkowe, regulowane pola ostrzegawcze umożliwiają zmniejszenie prędkości jeszcze przed strefą bezpieczeństwa, a także mogą służyć do bezpiecznej zmiany biegów.
Linde System Control (LSC)
System zapewnia szybszy przeładunek i większe bezpieczeństwo. W wersji podstawowej system LSC pokazuje operatorowi udźwig resztkowy dla konkretnej wysokości. Rozszerzone wersje LSC dopasowują prędkość jazdy do masy transportowanego ładunku.
Panel sterujący i kolorowy wyświetlacz
Ergonomiczny panel sterujący można opcjonalnie umieścić po stronie ładunku, masztu lub z obydwu stron. Zasady obsługi pozostają takie same, niezależnie od wybranego położenia. Kolorowy wyświetlacz panelu sterującego dostarcza operatorowi wszystkie istotne informacje, takie jak godzina, prędkość, wysokość podnoszenia i kąt skrętu.
Maszt triplex bez wolnego skoku
Firma Linde oferuje dwie różne koncepcje masztów typu triplex: Wersję standardową z wolnym skokiem, która nadaje się szczególnie do magazynów o ograniczeniach konstrukcyjnych, np. z regałami nad korytarzem transferu. Drugą opcją jest wersja bez wolnego skoku, w przypadku której prędkość nie zmniejsza się przy przejściu sekcji masztu, co umożliwia szybsze podnoszenie kabiny operatora.
Bariery przechylne
Gdy operator opiera się o barierę, ta wychyla się o 10 centymetrów. Dzięki temu operator ma łatwiejszy dostęp do regału, a komisjonowanie staje się prostsze i bezpieczniejsze.
Paleta z możliwością wejścia
Paleta jest zabezpieczona przed przechylaniem i zsunięciem, a dodatkowo jest otoczona koszem ochronnym. Operator może na nią wejść i wykonywać z niej proces kompletacji.
Czerwone linie ostrzegawcze
System czerwonych linii ostrzegawczych Red Warning Lines poprawia widoczność w słabo oświetlonych obszarach magazynu. System świateł ostrzegawczych Red Warning Lines wyświetla czerwone lnie bezpieczeństwa na podłodze, dzięki czemu piesi mogą zachować odpowiednią odległość od pojazdu.
Asystent do bezpiecznej nawigacji w wąskich korytarzach
System wspomagania reaguje na zdefiniowane przeszkody w regale, na podłodze lub suficie i precyzyjnie ogranicza funkcje pojazdu, np. prędkość i wysokość podnoszenia. Pojazd rozpoznaje swoje położenie w wąskim korytarzu na podstawie znacznika RFID lub etykiety z kodem kreskowym. Dzięki temu można uniknąć uszkodzeń wózka, ładunku czy regału.
Nawigacja magazynowa
Wózek otrzymuje zlecenia transportowe z systemu WMS. Pojazd lokalizuje pozycję w magazynie i mierzy aktualną wysokość w oparciu o kod kreskowy na etykiecie lub znacznik RFID. Na tej podstawie wózek samodzielnie kieruje się do wybranej pozycji palety, operator musi jedynie kierować jazdą.
Boczna wymiana baterii
Boczna komora na rolkach pozwala na szybką wymianę baterii, co jest przydatne w przypadku pracy w systemie zmianowym.