- 0 - 1 000 (kg)
- 0 - 6 865 (mm)
- 0 - 7 833 (mm)
Wózki do komisjonowania V modular B
Wydajny model podstawowy
W górę z lekkością
Wózek do pionowego komisjonowania V modular B firmy Linde Material Handling to wydajna maszyna przeznaczona do średnich wysokości komisjonowania sięgających 7,8 metra i ładunków o masie do 1000 kg. Seria łączy w sobie to, co najlepsze z rodziny produktów do komisjonowania Linde, zapewniając wydajność przy niewielkich nakładach finansowych. Przestronna kabina operatora stanowi wygodne stanowisko pracy. W porównaniu z wózkami konkurencji podest do wsiadania znajduje się niżej, a dodatkowo kabina jest oddzielona od podwozia, co redukuje przenoszenie drgań i wstrząsów na operatora. Dzięki temu wózek V modular B umożliwia ergonomiczną i bezpieczną pracę oraz chroni operatora przed obrażeniami. Maksymalna prędkość podnoszenia wynosi 0,4 m/s, natomiast maksymalna prędkość jazdy to 11 km/h, co przekłada się na wysoką efektywność. Dzięki modułowej konstrukcji klienci mogą dokładnie dopasować wózek do swoich indywidualnych potrzeb. Przykładowo mają do wyboru silnik 24 V lub 48 V w zależności od zapotrzebowania na moc.
Właściwości
Bezpieczeństwo
Konstrukcja masztu wózka do pionowego komisjonowania zapewnia operatorowi doskonałą widoczność, przyczyniając się do zwiększenia bezpieczeństwa pracy. Boczne barierki są wyposażone w elektroniczną kontrolę i chronią operatora przed upadkiem. Ponadto w sytuacjach awaryjnych można użyć zaworu opuszczania awaryjnego, który jest łatwo dostępny pod tylną osłoną nawet w wąskich korytarzach. Technik serwisowy może także skonfigurować dodatkowe funkcje w zależności od lokalnych warunków. Pozwala to zapobiec kolizjom z sufitami i ścianami. W celu ochrony urządzenia przed nieprawidłową obsługą – a operatora przed obrażeniami – do obsługi czujników na panelu wymagane są obie ręce, a ponadto konieczne jest aktywowanie stopą czujnika obecności. Tylko wówczas możliwe jest poruszanie się wózkiem. W wąskich korytarzach moduł ochrony osobistej wyposażony w dwa skanery w kierunku ładunku i napędu chroni operatora i aktywnie ingeruje w jego zachowanie podczas jazdy.
- Bardzo dobra widoczność przez maszt
- Elektrycznie monitorowane bariery boczne
- Trójpunktowa kontrola
- Zawór opuszczania awaryjnego pod tylną osłoną
- Możliwość ustawienia punktów zatrzymania dla jazdy, podnoszenia i opuszczania
Ergonomia
Komisjonowanie należy do najbardziej obciążających fizycznie czynności w magazynie. Wózek do pionowego komisjonowania V modular B wspomaga operatora w jego pracy dzięki licznym usprawnieniom konstrukcyjnym. W przestronnej kabinie operator może wygodnie pracować. W zależności od potrzeb do dyspozycji ma różne schowki i warianty wyposażenia. Niska barierka ułatwia pobieranie i odkładanie towarów. Opatentowany, ergonomiczny wałek służy operatorowi jako oparcie i odciąża jego układ mięśniowy. W ramach opcji dostępne są barierki boczne, które lekko odginają się na zewnątrz, dzięki czemu operator może sięgnąć głębiej do regału. Podczas jazdy platforma i miękka mata amortyzują wibracje i zapobiegają zmęczeniu operatora. W trakcie komisjonowania pracownik stoi bezpiecznie na stabilnym podłożu przy brzegu podłogi kabiny.
- Ergonomiczny panel sterujący
- Wiele półek i wariantów wyposażenia
- Przestronna kabina o zaokrąglonych kształtach
- Niska barierka
- Amortyzowana kabina z matą antywibracyjną
Obsługa
Elektryczne wspomaganie umożliwia proste, szybkie i precyzyjne manewrowanie wózkiem. Duża prędkość podczas jazdy i podnoszenia dodatkowo przyczynia się do lepszej wydajności przeładunkowej. Zastosowane w wózkach do pionowego komisjonowania Linde trójfazowe silniki prądu przemiennego charakteryzują się niskim zużyciem energii i dużym udźwigiem resztkowym na wysokościach podnoszenia do 7,8 m.
- Precyzyjne kierowanie umożliwiające szybkie manewrowanie
- Duży udźwig resztkowy
- Efektywność energetyczna
- Duża prędkość podczas jazdy i podnoszenia
Serwis
Wózek do pionowego komisjonowania marki Linde jest wyjątkowo łatwy w serwisowaniu. Główne komponenty są łatwo dostępne. Silniki jazdy i podnoszenia są zabudowane i tym samym chronione przed pyłem i zanieczyszczeniami, co skutkuje mniejszą liczbą przestojów związanych z naprawami i konserwacją. Poprzez interfejs magistrali CAN technicy serwisowi mogą odczytać i skontrolować wszystkie główne dane.
- Dobry dostęp do komponentów serwisowych
- Niewymagające konserwacji silniki jazdy i podnoszenia
- Możliwość odczytu danych wózka przez magistralę CAN
Dane techniczne
Model | Udźwig / Ładunek | Wysokość podnoszenia | Prędkość jazdy, z/ bez ładunku | Promień skrętu | Szer. kor. z paletą 800 x 1200 wzdłuż wideł |
---|---|---|---|---|---|
V modular B 24V Standard mast | 1,0 (t) | 4550 (mm) | 9 / 9 km/h | 1585 (mm) | - (mm) |
V modular B 48V Standard mast | 1,0 (t) | 5000 (mm) | 10 / 10 km/h | 1958 (mm) | 1820 (mm) |
V modular B 48V Standard mast | 1,0 (t) | 6000 (mm) | 10 / 10 km/h | 1958 (mm) | 1820 (mm) |
Wyposażenie specjalne
-
System ochrony osób (PSA)
-
Panel sterujący
-
Systemy mocowania
-
Paleta z możliwością wejścia
-
BlueSpot™
-
Linde Connect
-
Linde System Control (LSC)
-
Bariery przechylne
-
Radio
-
Lusterka i oświetlenie
-
Moduł ochrony osobistej
System ochrony osób (PSA)
Zgodnie z normą DIN 15185 skanery laserowe wykrywają osoby w strefie bezpieczeństwa wynoszącej dziewięć metrów przed i za wózkiem widłowym. W przypadku wykrycia osoby rozlega się sygnał ostrzegawczy i wózek widłowy zatrzymuje się automatycznie. Dwa dodatkowe, regulowane pola ostrzegawcze umożliwiają zmniejszenie prędkości jeszcze przed strefą bezpieczeństwa, a także mogą służyć do bezpiecznej zmiany biegów.
Panel sterujący
Panel sterujący można opcjonalnie umieścić po stronie ładunku lub po stronie ładunku i masztu – logika obsługi zostaje zachowana.
Systemy mocowania
Istnieje możliwość zamocowania na przykład terminala, skanera, podkładki z klipsem, podkładki do pisania i innych wybranych elementów. Można je zamontować po lewej i prawej stronie masztu, a także po stronie ładunku i na dachu kabiny.
Paleta z możliwością wejścia
Platforma załadowcza jest zabezpieczona za pomocą kosza ochronnego. Operator może na nią wejść i wykonywać z niej proces kompletacji.
BlueSpot™
Linde BlueSpot™ zwiększa bezpieczeństwo podczas pracy. Dzięki lampie diodowej wózek jest widoczny bez wydawania dźwięku.
Linde Connect
Kto i w jaki sposób korzysta z poszczególnych wózków? Jak wyglądają dane każdej maszyny i czy wszystkie wózki są sprawne? Odpowiedzi na te pytania dostarcza system Linde connect.
Linde System Control (LSC)
System zapewnia szybszy przeładunek i większe bezpieczeństwo. W wersji podstawowej system LSC pokazuje operatorowi udźwig resztkowy dla konkretnej wysokości. Rozszerzone wersje LSC dopasowują dodatkowy mechanizm podnoszenia i/lub prędkość jazdy do masy transportowanego ładunku.
Bariery przechylne
Gdy operator opiera się o barierę, ta wychyla się o 10 centymetrów. Dzięki temu operator ma łatwiejszy dostęp do regału, a komisjonowanie staje się prostsze i bezpieczniejsze.
Radio
Kabina wózka jest wyposażona w złącze 12 V / 50 W oraz w głośniki i antenę.
Lusterka i oświetlenie
Duże lusterka w obu kierunkach oraz reflektory robocze wspierają operatora w codziennej pracy. Opcjonalnie dostępne są wentylatory, które chłodzą operatora na dużych wysokościach podnoszenia pod dachem.
Moduł ochrony osobistej
W wąskich korytarzach moduł ochrony osobistej wyposażony w dwa skanery w kierunku ładunku i napędu chroni operatora i aktywnie ingeruje w jego zachowanie podczas jazdy.