Tryb pieszego i tryb jazdy w jednym
Elastyczne wózki paletowe T20 – T25 AP są zoptymalizowane pod kątem wydajnego załadunku i rozładunku pojazdów dostawczych i wagonów kolejowych. Idealnie nadają się do kompletowania ładunków i manewrowania nimi w punkcie przyjęcia towaru i halach wysyłkowych oraz do okazjonalnej kompletacji zamówień. Kierowca może złożyć platformę do stania do góry, a dyszel sterujący w dół, aby zamienić pojazd w zwrotny model prowadzony pieszo. Ze złożoną platformą modele T20 – T25 AP można również wykorzystywać w dowolnym momencie do przejazdów transportowych na krótkich i średnich trasach. Platforma do stania jest całkowicie oddzielona od podwozia – ma to na celu ochronę kierowcy przed wibracjami i wstrząsami podczas jazdy. Zależnie od modelu, pojazdy przewożą ładunki o masie od 2000 do 2500 kg.
Właściwości
Bezpieczeństwo
Podczas dłuższych przejazdów transportowych rozkładane pałąki boczne chronią kierowcę przed obrażeniami. Stanowisko operatora skonstruowano w taki sposób, aby ciało kierowcy przez cały czas znajdowało się w obrębie konturów pojazdu. Modele T20 – T25 AP są wyposażone w trzy niezależnie układy hamulcowe gwarantujące bezpieczeństwo kierowcy i ładunku w każdej sytuacji. Gdy kierowca zwolni dźwignię motylkową (wyłącznik czuwakowy), pojazd zatrzymuje się automatycznie. Ponadto wózki paletowe są wyposażone w system Linde Curve Assist, która zmniejsza prędkość jazdy na zakrętach. W celu umożliwienia odpowiednio wczesnego ostrzegania otoczenia przed zbliżającym się pojazdem nawet w warunkach ograniczonej widoczności, modele T20 – T25 AP można wyposażyć w opcjonalną ostrzegawczą sygnalizację świetlną Linde BlueSpot. Bazujący na oprogramowaniu system zarządzania prędkością connect:zi umożliwia konfigurację stref bezpieczeństwa z automatycznym dopasowaniem prędkości.
- Rozkładane pałąki boczne
- Trzy niezależnie układy hamulcowe
- Regulacja prędkości na zakrętach
- Opcjonalna ostrzegawcza sygnalizacja świetlna Linde BlueSpot
- Inteligentne strefy prędkości
Ergonomia
W modelach T20 – T25 AP, zarówno składane stanowisko operatora jak i głowica dyszla są całkowicie oddzielone od podwozia, co ma na celu ochronę kierowcy przed wibracjami i wstrząsami w każdej sytuacji. Aby umożliwić łatwe działanie nawet w najbardziej niedostępnych miejscach, pojazdy dostosowują w automatyczny i płynny sposób prędkość i opór kierownicy do kąta skrętu. Standardowe wspomaganie układu kierowniczego dodatkowo ułatwia manewrowanie. Ergonomiczna głowica dyszla oferuje wszystkie funkcje sterowania i może być łatwo obsługiwana nawet w rękawiczkach. Na pojazdach można zamontować uchwyty na akcesoria, które umożliwiają mocowanie ważnych materiałów roboczych, jak np. skanery, podkładki czy rolki folii.
- Całkowicie oddzielone stanowisko operatora
- Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego
- Automatyczna regulacja prędkości
- Ergonomiczna głowica dyszla
- Uchwyty na akcesoria do materiałów roboczych
Obsługa
Dzięki składanej platformie operatora wózki T20 – T25 AP mogą działać zarówno w trybie jazdy, jak i w trybie pieszego. Po złożeniu platformy są niezwykle zwrotne i można nimi łatwo manewrować nawet w ciasnych przestrzeniach. W trybie jazdy osiągają prędkość maksymalną wynoszącą 14 km/h (bez obciążenia) i 11 km/h (z obciążeniem). Ponadto umożliwiają gwałtowne przyspieszanie i radzą sobie na wzniesieniach wynoszących nawet 20% (bez obciążenia). Jest to możliwe dzięki wydajnemu silnikowi trójfazowemu 3 kW w połączeniu z innowacyjnym układem rolek: Rolki dostępne z amortyzacją mechaniczną lub hydrauliczną dopasowują się do obciążenia, warunków jazdy i prędkości, gwarantując wysoką stabilność i dobrą trakcję nawet w trudnym terenie. System rozruchu zapobiega staczaniu się pojazdów na wzniesieniach. Poza klasycznymi bateriami kwasowo-ołowiowymi, modele T20 – T25 AP można wyposażyć w nowe baterie Li-ION nowej generacji.
- Możliwy tryb pieszego i tryb jazdy
- Wysoka prędkość maksymalna
- Wydajny silnik trójfazowy 3 kW
- Brak staczania się pojazdu na wzniesieniach
- Nowa generacja akumulatorów Li-ION
Serwis
Niewymagający konserwacji silnik trójfazowy pojazdów T20 – T25 AP umożliwia długie interwały serwisowe i utrzymuje koszty obsługi technicznej na niskim poziomie. Solidna konstrukcja o mocnych okładzinach i stabilnym podwoziu zapewnia niezwykłą trwałość i wysoką dostępność pojazdów – nawet w najtrudniejszych warunkach podczas ciągłej eksploatacji. Opracowane zgodnie z zasadą „design to service”, modele T20 – T25 AP umożliwiają technikom serwisowym szybki dostęp do wszystkich istotnych komponentów. Nowoczesna architektura magistrali CAN wózków paletowych dodatkowo ułatwia proces serwisowania, gdyż zajmujące się nim osoby mogą z łatwością odczytać dane pojazdu za pośrednictwem złącza diagnostycznego. Architektura elektryczno-elektroniczna umożliwia zdalną instalację aktualizacji oprogramowania i nowych funkcji w dowolnym momencie – o ile pojazd jest wyposażony w opcjonalny zespół transmisji danych.
- Niewymagający konserwacji silnik
- Solidna konstrukcja
- Architektura magistrali CAN
- Łatwy dostęp do komponentów
- Nowoczesna architektura E/E
Dane techniczne
Model | Udźwig / Ładunek | Wysokość podnoszenia | Prędkość jazdy, z/ bez ładunku | Promień skrętu | Napięcie baterii / nominalna pojemność (5h) |
---|---|---|---|---|---|
T20AP | 2,0 (t) | 115 (mm) | 11 / 14 km/h | 1999 / 2069 (mm) | 24 / 375 (V)/(Ah) o. kWh |
T25AP | 2,5 (t) | 115 (mm) | 11 / 14 km/h | 2861 / 2931 (mm) | 24 / 375 (V)/(Ah) o. kWh |
Wyposażenie specjalne
-
Koła z poliuretanu
-
Uchwyty na akcesoria
-
Wersja przeznaczona do chłodni
-
Technologia Li-ION
-
Speed Zoning
-
Linde BlueSpot
Koła z poliuretanu
Dla wózków paletowych dostępne są koła napędowe i ładunkowe wykonane z poliuretanu. Materiał ten jest cichy, bardzo trwały oraz ma dobre właściwości bieżne. Nie pozostawia śladów na jasnych podłogach.
Uchwyty na akcesoria
Liczne uchwyty na materiały robocze takie jak podkładki, skanery i rolki folii umożliwiają dostosowanie stanowiska operatora do indywidualnych wymagań.
Wersja przeznaczona do chłodni
Wersja przeznaczona do chłodni zapewnia pełną gotowość i wydajność wózka nawet w temperaturach do -35°C.
Technologia Li-ION
Poza klasycznymi bateriami kwasowo-ołowiowymi, pojazdy można wyposażyć w nowe baterie Li-ION nowej generacji.
Speed Zoning
Bazujący na oprogramowaniu system zarządzania prędkością connect:zi umożliwia konfigurację w magazynie różnych stref bezpieczeństwa z automatycznym dopasowaniem prędkości.
Linde BlueSpot
Ostrzegawcza sygnalizacja świetlna Linde BlueSpot zapewnia widoczność pojazdów bez wydawania dźwięku, tym samym poprawiając bezpieczeństwo podczas codziennej obsługi magazynu.