Wysoka wydajność w wąskich korytarzach
Wózek A firmy Linde Material Handling z obrotową głowicą typu man-down charakteryzuje się wysoką przepustowością w szczególnie wąskich korytarzach. Wszystko to dzięki nowoczesnemu układowi napędowemu, który nawet przy maksymalnych wysokościach podnoszenia może osiągać wysokie prędkości podnoszenia i jazdy. Wózek może też jednocześnie poruszać się i podnosić. Równie ważne są udźwig resztkowy oraz różne kamery i systemy wspomagające. Stanowią one pomoc przy nawigacji w magazynie, chronią przed wypadkami i ułatwiają szybką pracę na dużej wysokości. Wózek do wąskich korytarzy A jest zbudowany w sposób modułowy. Klient ma do wyboru różne silniki, baterie, maszty, podwozia i wiele innych funkcji, aby spełnić wymagania swojej aplikacji.
Właściwości
Bezpieczeństwo
Boczna pozycja fotela zapewnia optymalną widoczność podczas jazdy do przodu i do tyłu. Operator może jeszcze lepiej obserwować ładunek na dużych wysokościach dzięki opcjonalnej kamerze na widłach i laserowi krzyżowemu. Systemy ułatwiają obsługę ładunku na górnych poziomach regałów i ograniczają ryzyko wypadku. Opcjonalny system Dynamic Reach Control (DRC) inteligentnie dostosowuje zasięg do aktualnego ciężaru ładunku i redukuje boczne wahania masztu podczas pobierania i odkładania. Funkcje te zwiększają bezpieczeństwo i wydajność transportową. Technik serwisu może zaprogramować przystanki końcowe jazdy, podnoszenia i opuszczania. Zapobiega to niezamierzonemu podnoszeniu lub opuszczaniu ładunku w czasie jazdy. Dostępny jako wyposażenie dodatkowe asystent do bezpiecznej nawigacji w wąskich korytarzach (Aisle Safety Assistant) ustala za pomocą znaczników RFID lub kodów kreskowych swoją poziomą pozycję w korytarzu i w konsekwencji reaguje na nierówności podłoża lub przeszkody na regale bądź suficie, odpowiednio dostosowując wysokość podnoszenia oraz prędkość. Dostępny również w ramach opcji system Personal Safety Equipment (PSE) wykrywa za pomocą umiejscowionych z przodu i z tyłu wózka czujników, czy na drodze przejazdu znajdują się ludzie lub przedmioty, i w razie potrzeby zatrzymuje maszynę.
- Optymalna widoczność dzięki bocznej pozycji fotela
- Dynamic Reach Control (DRC) zmniejsza wahania masztu podczas pobierania i odkładania ładunków
- Regulowane przystanki końcowe jazdy, podnoszenia i opuszczania
- Opcjonalny system Personal Safety Equipment
Ergonomia
Operator z łatwością operuje podnoszeniem za pomocą ergonomicznie ukształtowanego wielofunkcyjnego dżojstika. Wysoki komfort jazdy zapewnia duża kabina, regulowany fotel oraz intuicyjnie rozmieszczone elementy obsługowe. Boczna pozycja fotela zapewnia operatorowi dobrą widoczność we wszystkich kierunkach i pozwala uniknąć uciążliwych ruchów ciała. Miękka, antypoślizgowa mata na podłodze oraz dostępny w ramach opcji pneumatyczny układ amortyzacji fotela redukują wstrząsy i wibracje przenoszone na operatora. Na kolorowym wyświetlaczu widoczne są wszystkie niezbędne informacje.
- Ergonomiczny, intuicyjny w obsłudze dżojstik
- Regulowany fotel
- Kabina z dużą liczbą schowków
- Wszystkie istotne informacje pokazane na kolorowym wyświetlaczu
Obsługa
Technologia napędu wózka A pozwala osiągać duże prędkości nawet przy dużych wysokościach podnoszenia. Ponadto istnieje kilka systemów wspomagających i kamer do operowania na dużych wysokościach – na przykład zautomatyzowany cykl pracy wideł. Po naciśnięciu przycisku wózek wykonuje samodzielnie trzy ruchy podczas pobierania lub odkładania palety. Dużym ułatwieniem dla operatora jest połączenie opcjonalnej kamery na widłach i (także opcjonalnego) lasera krzyżowego. Laser wspomaga precyzyjne pobranie palety, a kamera na widłach zapewnia optymalny widok na ładunek podczas pobierania na wysokich poziomach regału oraz umożliwia większą wydajność transportową. Wózek może zostać włączony do systemu nawigacji w magazynie, dzięki czemu może on szybko odnaleźć położenie palety, korzystając z najszybszej i najbardziej wydajnej trasy. System działa w oparciu o technologię RFID lub kody kreskowe. W zależności od potrzeb wózek widłowy może być wyposażony w widły obrotowe lub widły teleskopowe.
- Opcjonalna kamera na widłach i laser krzyżowy ułatwiają obsługę ładunku
- Nowoczesne systemy wspomagające
- Liczne funkcje ułatwiające pozycjonowanie
- Elektroniczne funkcje wspomagania
Serwis
Solidna i trwała konstrukcja wózka widłowego A pozwala na zmniejszenie kosztów eksploatacji i kosztów użytkowania. Procesy serwisowe ułatwia złącze magistrali CAN: wszystkie dane wózka mogą być odczytywane i sprawdzane w laptopie. Wymiana baterii przebiega szybko przy użyciu wózka pomocniczego.
- Złącze magistrali CAN
- Szybka wymiana baterii
- Solidna konstrukcja wózka
Dane techniczne
Model | Udźwig / Ładunek | Wysokość podnoszenia | Prędkość jazdy, z/ bez ładunku | Szer. kor. z paletą 800 x 1200 wzdłuż wideł | Napięcie baterii / nominalna pojemność (5h) |
---|---|---|---|---|---|
Przykład-A 1 | 1,0 (t) | 7600 (mm) | 10,5 / 10,5 km/h | 1740 (mm) | 48 / 700 (V)/(Ah) o. kWh |
Przykład-A 2 | 1,35 (t) | 7450 (mm) | 10,5 / 10,5 km/h | 1665 (mm) | 48 / 980 (V)/(Ah) o. kWh |
Przykład-A 3 | 1,5 (t) | 12850 (mm) | 10,5 / 10,5 km/h | 1765 (mm) | 48 / 1120 (V)/(Ah) o. kWh |
Wyposażenie specjalne
-
System ochrony osób (PSA)
-
Kamera na widłach i laser krzyżowy
-
Asystent do bezpiecznej nawigacji w wąskich korytarzach (Aisle Safety Assistant)
-
Nawigacja magazynowa
-
Linde System Control (LSC)
-
Dynamic Reach Control (DRC)
-
Zarządzanie flotą
-
BlueSpot™
System ochrony osób (PSA)
Zgodnie z normą DIN 15185 skanery laserowe wykrywają osoby w strefie bezpieczeństwa wynoszącej dziewięć metrów przed i za wózkiem widłowym. W przypadku wykrycia osoby rozlega się sygnał ostrzegawczy i wózek widłowy zatrzymuje się automatycznie. Dwa dodatkowe, regulowane pola ostrzegawcze umożliwiają zmniejszenie prędkości jeszcze przed strefą bezpieczeństwa, a także mogą służyć do bezpiecznej zmiany biegów.
Kamera na widłach i laser krzyżowy
Połączenie kamery na widłach i lasera krzyżowego znacznie ułatwia obsługę ładunku. Laser krzyżowy pomaga w namierzaniu palety w celu jej precyzyjnego pobrania. Kamera na widłach zapewnia optymalny widok na ładunek podczas pobierania i odkładania na wysokich poziomach regału.
Asystent do bezpiecznej nawigacji w wąskich korytarzach (Aisle Safety Assistant)
System wspomagający rozpoznaje nierówności podłoża i przeszkody w regale, na posadzce lub suficie magazynu przy wykorzystaniu kodów kreskowych lub znaczników RFID i ogranicza w tych miejscach funkcje wózka, takie jak prędkość jazdy, wysokość podnoszenia czy wysunięcie wideł.
Nawigacja magazynowa
Wózek otrzymuje zlecenia transportowe z systemu WMS. System wykrywa lokalizację w magazynie oraz aktualną wysokość podnoszenia i niezależnie prowadzi maszynę do lokalizacji palety najszybszą trasą. Operator musi tylko obsługiwać funkcję ruchu.
Linde System Control (LSC)
System zapewnia szybszy przeładunek i większe bezpieczeństwo. W wersji podstawowej system LSC pokazuje operatorowi udźwig resztkowy dla konkretnej wysokości. W rozszerzonej wersji systemu istnieje możliwość samodzielnego dostosowania ruchów wózka związanych z jazdą i podnoszeniem oraz ruchów dodatkowych do faktycznej masy ładunku i wysokości podnoszenia.
Dynamic Reach Control (DRC)
System ten łączy wszystkie funkcje LSC i zapewnia inteligentną stabilizację ładunku. Podczas pobierania czy odkładania system dostowowuje zasięg do aktualnego ciężaru ładunku i redukuje boczne oscylacje masztu. Umożliwia to szybsze przemieszczanie ładunków oraz minimalizuje ryzyko uszkodzenia towarów i regałów.
Zarządzanie flotą
Kto i w jaki sposób korzysta z poszczególnych wózków? Jak wyglądają dane każdej maszyny i czy wszystkie wózki są sprawne? Odpowiedzi na te pytania dostarcza system zarządzania flotą Linde connect.
BlueSpot™
Światło ostrzegawcze Linde BlueSpot™ zwiększa bezpieczeństwo podczas pracy. Dzięki lampie diodowej wózek jest widoczny bez wydawania dźwięku.