Ta przeglądarka jest nieaktualna. Aby móc w pełni korzystać z naszej strony internetowej, przełącz się na inną przeglądarkę.

Dofinansowanie działań płatnika składek na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy

Dotacje ZUS
Dotacja ZUS na wózek widłowy

Konkurs ZUS nr 2025.01 - najważniejsze informacje

TERMINDOKUMENTYWSPARCIE LINDE
Wnioski o dofinansowanie można składać:
od 10 lutego do 10 marca 2025.
Dokumenty, jakie należy złożyć są dostępne pod linkiem: lista dokumentów
Uwaga: przy składaniu wniosków o dofinansowanie wózków widłowych należy dodatkowo załączyć:
1) Dokumentację oceny obciążenia układu mięśniowo-szkieletowego.
2) Wizualizację urządzeń proponowanych do zakupu jeśli nie występują w ofercie.

Wsparcie w wyborze produktu z oferty Linde MH do konkretnego zadania.
Nie wypełniamy wniosków ani dokumentacji jaką należy złożyć w ZUS.

Dotacje ZUS na zakup wózka widłowego

Kto może przystąpić do konkursu?

Płatnik składek, który spełnia łącznie następujące warunki:

- nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenia zdrowotne;

- nie zalega z opłacaniem podatków;

- nie znajduje się w stanie upadłości, pod zarządem komisarycznym, w toku likwidacji, postępowania upadłościowego lub postępowania układowego z wierzycielem;

- nie ubiega się o kolejne dofinansowanie przed upływem 3 lat od dnia wypłaty przez ZUS całości ostatniego dofinansowania;

- nie ubiega się o kolejne dofinansowanie przed upływem 3 lat od dnia zwrotu dofinansowania, do którego został zobowiązany.

Konkurs ZUS nie jest przeznaczony dla osób, które chcą zakupić urządzenie wcześniej niż po upływie 10-12 miesięcy.

Konkurs nie obejmuje zakupu takich urządzeń jak:

- wózki widłowe z siedziskiem;

- wózki bez napędu elektrycznego;

- ciągniki rolnicze, minikoparki, mini ładowarki, urządzenia wielozadaniowe;

- urządzenia do transportu materiałów sypkich lub płynnych bez opakowania;

- urządzenia do transportu poziomego osób;

- pojazdy niepodlegające dozorowi technicznemu.

Jak wziąć udział w konkursie ZUS?

Wybór urządzeń

Ważnym punktem jest określenie jakie urządzenie lub jakie urządzenia będą odpowiednie do modernizacji lub zakupu w celu poprawy bezpieczeństwa pracy w Państwa firmie.

Przygotowanie i złożenie wniosku 

Wnioski należy składać wyłącznie w formie elektronicznej w terminie od 10 lutego do 10 marca 2025.

Oczekiwanie na decyzję i podpisanie umowy

Po złożeniu wniosku pozostaje oczekiwanie na jego ocenę przez komisję konkursową ZUS. Po wydaniu pozytywnej decyzji następuje podpisanie umowy z ZUS.

Ważne uwagi

Co warto wiedzieć?

Wniosek musi być podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Należy upewnić się, że spełnione są wszystkie warunki udziału w konkursie takie jak brak zaległości w opłacaniu podatków i składek.

Wyniki konkursu

Projekty będą realizowane w 2026 roku a wyniki konkursu zostaną ogłoszone do 31.12.2025.

Wszystkie informacje na temat konkursu dostępne są na stronie ZUS .

Wiele praktycznych wskazówek i odpowiedzi na pytania dotyczące konkursu znajdują się w dokumencie „Katalog przykładowych pytań i odpowiedzi”