Efektywne trio
27 maj 2020
Nowa seria ciągników firmy Linde Material Handling
Sprawiają, że przemieszczanie ładunków jest bezpieczniejsze, wydajniejsze i bardziej komfortowe – nawet w ograniczonych przestrzeniach. Trzy nowe modele ciągników firmy Linde Material Handling – P40 C, P40 C B i P60 C – mają wąskie chassis, są wyjątkowo zwrotne, uniwersalnie wyposażone i posiadają liczne systemy bezpieczeństwa.
Ciągniki stały się niezastąpione w wielu procesach transportowych. Te wszechstronne urządzenia są najczęściej używane jako pojazdy holownicze dla pociągów logistycznych, np. do zaopatrywania produkcji w zakładach przemysłowych, dostarczania towarów do sklepów w terminalach lotniczych, podawania posiłków w szpitalach, lub jako tzw. „półki na kółkach” w magazynach i centrach dystrybucyjnych.
Linde Material Handling prezentuje trzy nowe modele ciągników, z których każdy może być wyposażony w baterie litowo-jonowe lub kwasowo-ołowiowe:
- Linde P40 C o udźwigu 4 ton, nominalnej sile pociągowej 800 N i maksymalnej prędkości jazdy 8/13 km/h (z obciążeniem/bez obciążenia).
- Linde P40 C B o udźwigu 4 ton, nominalnej sile pociągowej 800 N i maksymalnej prędkości jazdy 8/10 km/h (z obciążeniem/bez obciążenia).
- Linde P60 C o udźwigu 6 ton, nominalnej sile pociągowej 1200 N i maksymalnej prędkości jazdy 8/13 km/h (z obciążeniem/bez obciążenia).
Wszystkie modele mają szerokość tylko 800 milimetrów i można nimi łatwo manewrować nawet w wąskich korytarzach. Operator ma z platformy niezakłócony widok na otoczenie, przyczepę, sprzęg i ładunek, co zapewnia maksymalne bezpieczeństwo. Ciągniki są tak skonstruowane, aby tułów i kończyny operatora przez cały czas pozostawały w obrębie konturów pojazdu. W przypadku kolizji wytrzymałe zderzaki skutecznie absorbują siłę uderzenia.
Wydajność i wyposażenie na najwyższym poziomie
Maszyny te są standardowo wyposażone w liczne systemy bezpieczeństwa. Przykładem jest system Linde Curve Control, który zmniejsza prędkość podczas pokonywania zakrętów w zależności od kąta skrętu kierownicy. Opcjonalny system Linde BlueSpot wysyła niebieską wiązkę światła na podłoże przed ciągnikiem i w ten sposób ostrzega pieszych o zbliżającym się pojeździe. Nieoślepiające reflektory LED zapewniają operatorowi doskonałą widoczność nawet w słabo oświetlonych korytarzach.
Ciągniki mogą zostać zatrzymane za pomocą trzech niezależnie działających układów hamulcowych. Elektromagnetyczny hamulec Linde Brake Control jest połączony z wyłącznikiem awaryjnym i po zwolnieniu zadajnika jazdy działa automatycznie jako tzw. funkcja „dead man”. Pojazd zatrzymuje się automatycznie również wtedy, gdy operator zejdzie z platformy. Z kolei wspomagany hydraulicznie układ hamulcowy reaguje proporcjonalnie do masy ładunku: im cięższy ładunek, tym większa siła hamowania.
Kolejną zaletą ciągników Linde jest zoptymalizowane zawieszenie platformy, które w porównaniu z poprzednimi modelami redukuje drgania aż do 30%. Aby zapewnić jak najlepsze tłumienie wstrząsów, istnieje możliwość dostosowania do wagi operatora. Szerokie, niskie wejście, kierownica z regulacją wysokości oraz regulowane oparcie ze składanym siedzeniem zapewniają operatorowi wysoki poziom komfortu. Podwójne koła podporowe gwarantują optymalną stabilność w każdej sytuacji. Dostępne są cztery rodzaje kół o różnych właściwościach materiałowych i przyczepności, aby jak najlepiej dostosować maszynę do warunków otoczenia i podłoża, po którym ma się poruszać. Jeśli ciągnik stanowi część pociągu logistycznego (Linde Load Train), w ramach opcji dostępny jest pilot zdalnego sterowania przyczepami.
Opcjonalny, modułowy system zarządzania flotą Linde Connect służy do kontroli dostępu, zarządzania pojazdami i pracą operatorów, planowania konserwacji, analizy użytkowania, a także regulacji prędkości w zależności od strefy.