Więcej możliwości i wydajniejsza praca
22 paź 2019
Linde Material Handling rozszerza swoją ofertę baterii litowo-jonowych
Odpowiednia bateria do każdej aplikacji: to właśnie obiecujemy naszym klientom. Dobre dopasowanie baterii litowo-jonowej do specyficznych wymagań danej firmy skutkuje oszczędnością kosztów.
W porównaniu z konwencjonalnymi bateriami kwasowo-ołowiowymi baterie litowo-jonowe mają wiele zalet: możliwość doładowywania i krótki czas ładowania zapewniają wysoką dostępność, podczas gdy wydajny system redukuje koszty energii. Kolejne korzyści to co najmniej dwukrotnie dłuższa żywotność baterii oraz niższe koszty utrzymania i obsługi.
Jedynym minusem tej innowacyjnej technologii jest jej stosunkowo wysoka cena. Im większa pojemność baterii, tym wyższe koszty jej zakupu, należy zatem pamiętać, aby baterie Li-ION były precyzyjnie dopasowane do wymagań aplikacji – mówi Christoph Englert, Product Manager Energy Strategy and Solutions w Linde Material Handling (Niemcy). Logicznie rzecz ujmując, im więcej rozmiarów baterii do wyboru, tym lepiej można owo dopasowanie osiągnąć.
W związku z tym firma Linde Material Handling rozszerza swoją ofertę baterii litowo-jonowych. W przypadku wózków o udźwigu od 2 do 3,5 tony (Linde E20-E35) istniejące wersje baterii 24,1 kWh (268 Ah) i 60,3 kWh (670 Ah) zostały uzupełnione o większą wersję o pojemności 84,6 kWh (940Ah), która została zaprojektowana dla energochłonnych, trzyzmianowych aplikacji (na przykład w przemyśle papierniczym i napojowym). Ponadto dodano nową baterię o średniej pojemności dla wózków o udźwigu od 3,5 do 5 ton. Tutaj Linde Material Handling wypełnia lukę pomiędzy mniejszą 36,2 kWh (402 Ah) i większą wersją 118,4 kWh (1316 Ah) i oferuje baterię o pojemności 66,3 kWh (737 Ah). Wreszcie druga bateria o pojemności 64,7 kWh (719 Ah) jest teraz dostępna dla wózków widłowych o udźwigu od 6 do 8 ton i dołącza do istniejącej już baterii 118,4 kWh (1316 Ah).
Jeśli wózek widłowy potrzebuje dużej ilości energii, np. do transportu ciężkich ładunków, bateria musi mieć odpowiedni rozmiar. To samo dotyczy sytuacji, gdy pojazdy są intensywnie użytkowane przez wiele godzin ciągłej pracy wielozmianowej, a operatorzy nie mają możliwości, aby podjeżdżać do stacji ładowania na dłuższy czas – wyjaśnia Englert. Sytuacja jednak zmienia się, kiedy w międzyczasie wózek widłowy może być wielokrotnie doładowywany. W tym przypadku mniejsza bateria nadal wystarcza do ciągłego zasilania wózka wymaganą ilością energii.
Wszystkie nowe baterie 90 V są kompatybilne z oferowanymi prostownikami 9 kW, 17 kW i 30 kW. Jednak wybór prostownika również zależy od wymagań aplikacji: jeśli na ładowanie nie ma zbyt wiele czasu, stacja musi mieć odpowiednią moc. Jeśli natomiast proces ładowania może trwać dłużej, wystarczy mniejszy prostownik.
Dzięki nowym bateriom firma Linde Material Handling jeszcze bardziej ułatwia swoim klientom rozpoczęcie korzystania z technologii litowo-jonowej. Obecnie oferujemy baterie Li-ION do naszych wszystkich elektrycznych wózków widłowych. Dużą zaletą maszyn Linde jest to, że cały system, który składa się z wózka i baterii, jest opatrzony znakiem CE, a wszystkie komponenty przeszły rygorystyczne testy. Ponadto, korzystając ze swojej rozległej fachowej wiedzy i wykorzystując specjalne narzędzia, takie jak kalkulator litowo-jonowy, zawsze służymy radą w kwestii przechodzenia z wózków zasilanymi konwencjonalnymi bateriami na wózki z technologią Li-ION.