Wąska konstrukcja, szerokie portfolio
22 lis 2018
Nowe wózki paletowe i wózki podwójnego składowania od Linde
Węższe od europalety i gwarantujące wydajną oraz bezpieczną pracę w ograniczonych przestrzeniach: nowe wózki paletowe i wózki podwójnego składowania od firmy Linde Material Handling są wyjątkowo wąskie – zarówno modele prowadzone pieszo, jak i wersja ze składaną platformą operatora. Oprócz kompaktowej konstrukcji te wydajne i wytrzymałe maszyny przekonują nie tylko lepszą widocznością na ładunek, ale także większym komfortem użytkowania i szeroką gamą dodatków.
Przestrzeń jest deficytowym zasobem w logistyce. Czy to podczas załadunku i rozładunku ciężarówek, czy też podczas składowania i pobierania palet – ciasne przestrzenie i wąskie korytarze utrudniają obsługę towarów i zwiększają ryzyko wypadków lub uszkodzeń. Im bardziej kompaktowe są urządzenia, tym łatwiej się nimi manewruje. Personel, który codziennie obsługuje ładunki w wąskich obszarach, jest tego świadomy – mówi Toufik Oussou, Product Manager Wózków Magazynowych w Fenwick-Linde (Francja).
Nowe modele wózków Linde zostały zaprojektowane tak, aby były węższe niż europalety (chassis ma szerokość zaledwie 720 mm), w rezultacie są one łatwe w manewrowaniu nawet na najmniejszych przestrzeniach. Ułatwia to pracę oraz czyni ją bezpieczniejszą i wydajniejszą. Ponadto większa liczba różnych wersji i opcji wyposażenia również przyczynia się do większej efektywności. Oussou potwierdza: Szeroka gama dodatków umożliwia naszym Klientom precyzyjne dostosowanie wózków do konkretnych zastosowań w ich przedsiębiorstwach.
Najwyższa wydajność
Główne obszary zastosowania nowych wózków paletowych Linde T25 i T30 o udźwigu od 2,5 do 3,0 ton to transport towarów na krótkich i średnich trasach. Szereg różnych systemów hamulcowych i bezpieczeństwa oraz dodatkowe awaryjne wyłączniki chronią operatora przed ewentualnymi obrażeniami. Sprawdzony element stanowi długi dyszel w modelach prowadzonych pieszo: jest on montowany nisko na chassis, co zapewnia bezpieczną odległość między pojazdem a operatorem. Dźwignie sterujące znajdują się w ergonomicznej głowicy dyszla i mogą być obsługiwane obiema rękami. Przejrzysty wyświetlacz pokazuje wszystkie istotne informacje o stanie pojazdu.
Szeroki wybór opcji obejmuje przycisk żółwiej prędkości, oparcia w różnych rozmiarach, system zarządzania flotą Linde connect: z kontrolą dostępu, rejestracją wstrząsów oraz analizą użytkowania, a także słynny Linde BlueSpot, który za pomocą diod LED rzuca na podłoże niebieską wiązkę światła i ostrzega w ten sposób o zbliżającym się pojeździe.
Dobrze przemyślana konstrukcja maszyny
Nowe wózki podwójnego składowania są przeznaczone również do użytku w pomieszczeniach zamkniętych, takich jak np. wewnętrzne platformy do załadunku/rozładunku. Maszyny mogą transportować dwie palety w tym samym czasie, co znacznie zwiększa produktywność, mogą także być wykorzystywane przy składowaniu i pobieraniu palet, przy czym maksymalny udźwig wynosi po 1000 kg na każdej z par wideł (głównych i podporowych). Aby operator mógł bezpiecznie transportować dwie palety jednocześnie, inżynierowie z Linde Material Handling skupili się na optymalizacji widoczności przez maszt. Ponadto ulepszony system Linde Speed Management dla wózka podwójnego składowania D10AP zwiększa wydajność maszyny poprzez optymalizację prędkości jazdy w zależności od ładunku na głównych widłach.
Jeśli wózki muszą pokonywać większe odległości, Linde proponuje modele T20AP, T25AP i D10AP. Szczególne cechy tych pojazdów sprawdzają się nie tylko w trudnych warunkach środowiska pracy. Maszyny mają składaną platformę i boczne osłony, które utrzymują operatora w obrysie pojazdu. Platforma wraz z dyszlem i osłonami tworzy jednostkę, która jest całkowicie odseparowana od chassis, co niweluje wstrząsy i wibracje spowodowane nierównościami powierzchni, a tym samym skutecznie zapobiega schorzeniom układu mięśniowo-szkieletowego. Innowacyjne, modułowe koła podporowe gwarantują wysoką stabilność i przyczepność. Mocne silniki elektryczne o mocy odpowiednio 1,5 kW i 2,3 kW zapewniają wózkom niezbędną moc – maszyny wraz z ładunkiem mogą osiągać prędkość do 10 km/h. Dostępne są baterie litowo-jonowe i kwasowo-ołowiowe.