Cały magazyn wyposażony w Li-ION!
24 paź 2017
Klienci Linde mogą obecnie wykonywać większość operacji logistycznych w magazynie przy użyciu technologii litowo-jonowej
W kwestii inwestycji w nowe wózki przemysłowe wielu operatorów rozważa wymianę baterii kwasowo-ołowiowych na technologię Li-ION. Wynika to z jej licznych zalet: szybkiego ładowania baterii, możliwości doładowywania, braku konieczności jej wymiany, doskonałej wydajności dzięki dużej gęstości energii i stałej mocy wyjściowej, długiej żywotności oraz łatwości obsługi. Z ponad 30 wózkami, które dołączyły do portfolio Linde Material Handling – włącznie z paletowymi wózkami stertującymi, wózkami podwójnego składowania, wózkami do komisjonowania oraz wózkami wysokiego składowania – Klienci mogą teraz realizować większość zadań logistycznych w magazynie z wózkami w technologii Li-ION.
Powiększona rodzina modeli litowo-jonowych obejmuje paletowe wózki stertujące i wózki podwójnego składowania o udźwigach od 1,2 do 1,6 tony, które są dostępne jako wózki prowadzone pieszo lub jako modele ze składaną lub stałą platformą. Dodatkowo gama produktów obejmuje wózki do komisjonowania o udźwigu 2 ton oraz wózki typu wysokiego składowania o ładowności od 1 do 2,5 tony.
Wraz z istniejącymi już wcześniej modelami, takimi jak wózki do kompletacji poziomej i ciągniki, technologia litowo-jonowa może zostać wykorzystana we wszystkich kluczowych obszarach zastosowań w magazynie: od ramp po przechowywanie i pobieranie towarów w magazynie wysokiego składowania, od komisjonowania do przygotowania towarów do wysyłki. Nasz asortyment obejmuje teraz baterie litowo-jonowe dla wszystkich segmentów szerokiego rynku technologii magazynowej, co oznacza, że podjęliśmy ogromny krok na drodze do stania się wszechstronnym dostawcą tej technologii– mówi Christoph Englert, Product Manager w dziale Wózków Przemysłowych w Linde. Od wielu Klientów otrzymujemy bardzo pozytywne opinie dotyczące długoterminowej eksploatacji maszyn Li-ION. Zadowoleni są przede wszystkim z napięcia baterii, które pozostaje stałe aż do całkowitego jej rozładowania. Ponadto chwalą wysoką dyspozycyjność, która warunkuje większą wydajność oraz obniżone koszty.
Aby jak najlepiej wykorzystać zalety oferowane przez nową technologię Li-ION, poszczególne elementy – bateria, funkcja zarządzania baterią oraz prostownik – zostały zaprojektowane przez Linde jako kompletny system i komunikują się między sobą za pośrednictwem magistrali CAN. System zarządzania baterią monitoruje ją i kontroluje, gwarantuje ponadto, że zawsze działa w optymalnym zakresie – podkreśla Englert. Cały pakiet opatrzony został znakiem CE, a baterie drobiazgowo przetestowano i wyposażono w wielopoziomowy system bezpieczeństwa.
W zależności od udźwigu paletowych wózków stertujących, wózków podwójnego składowania i wózków do komisjonowania, które pracują z bateriami 24V, dostępne są cztery baterie o mocy od 1,8 kWh do 9,0 kWh. W przypadku wózków wysokiego składowania (48V) proponowane są baterie o mocy do 39,2 kWh. Każda bateria może być łączona z trzema różnymi prostownikami – w zależności od tego, jak często i jak długo możliwe jest ładowanie (pośrednie) i jakie są wymagania Klientów w zakresie szybkości ładowania. W najlepszym przypadku pełne ładowanie baterii litowo-jonowej trwa zaledwie 70 minut.