Dostepny na zawołanie: aplikacja Linde Truck Call
13 mar 2018
Linde Material Handling prezentuje aplikację do zarządzania flotą
Wysłanie odpowiedniego wózka przemysłowego i operatora we właściwe miejsce i we właściwym czasie jest często trudnym zadaniem dla menadżerów flot. Nowa aplikacja Truck Call od Linde Material Handling umożliwia użytkownikom cyfrowe przydzielanie tego typu zadań transportowych, co znacznie upraszcza i przyspiesza komunikację między menadżerami floty a operatorami.
Typowy przykład z dnia codziennego: w wyniku opóźnień w ruchu, spowodowanych niekorzystnymi warunkami drogowymi, ciężarówka przewożąca towary dociera na miejsce znacznie później niż oczekiwano. Szybki rozładunek jest konieczny natychmiast. Gdybyś tylko wiedział, gdzie najbliżej znajduje się odpowiedni wózek widłowy… Co należy zrobić? Przeczesywać teren w poszukiwaniu maszyny? Wykonywać mnóstwo połączeń telefonicznych? Poprosić kierowcę ciężarówki, żeby zaczekał?
Linde Material Handling oferuje teraz lepsze rozwiązanie w tego typu przypadkach: Linde Truck Call – aplikację, która znacznie ułatwia przydzielanie nieplanowanych zadań transportowych i zapewnia szybszą komunikację pomiędzy menadżerami a operatorami. W zasadzie działa to jak nowoczesna taksówka – wyjaśnia Marietta Landsmann, Starszy Menadżer ds. Produktów Cyfrowych w Linde Material Handling (Niemcy). Firma taksówkarska otrzymuje instrukcje, takie jak np.: „Czy możemy zamówić taksówkę dla ośmiu osób na adres X?”. Żądanie przekazywane jest wszystkim kierowcom minibusów w firmie, aż któryś z nich potwierdzi przyjęcie zlecenia.
Twórcy aplikacji Linde Truck Call przenieśli tę zasadę na procesy logistyczne firm posiadających mniejsze pule wózków przemysłowych. Pobieranie aplikacji i rejestracja w programie odbywają się za pośrednictwem Google Playstore. Kolejny krok to utworzenie poprzez portal internetowy lub aplikację wirtualnych duplikatów pojazdów wraz z ich konfiguracjami i funkcjami. Aplikacja jest także zainstalowana na telefonach komórkowych operatorów. Jeżeli transport lub kompletacja ma być wkrótce zakończona, osoba odpowiedzialna wprowadza odpowiednie informacje do systemu. Ten natomiast automatycznie wysyła wiadomość do wszystkich operatorów, których to dotyczy – mogą oni albo przyjąć, albo odrzucić pracę (zlecenie).
Zwłaszcza w mniejszych firmach menadżerowie flot muszą wykonywać wiele zadań, stąd mają niewiele czasu na poszukiwania odpowiedniego wózka do konkretnej pracy. Na szczęście w przyszłości będą mogli go znaleźć, po prostu siedząc przy biurku. Klienci, którzy przetestowali już aplikację, odnotowują znaczny wzrost wydajności swojej floty. Jak mówi Marietta Landsmann: Dzięki cyfrowemu przydzielaniu zadań do konkretnych wózków floty mogą być wykorzystywane znacznie lepiej niż dotychczas i przyjmować więcej zamówień niż mogły przed użyciem aplikacji.
Dodatkową zaletą nowego rozwiązania od Linde jest zintegrowana funkcja dokumentowania. Jeśli na przykład operator zauważy jakiekolwiek uszkodzenia podczas transportu, może je łatwo zarejestrować za pomocą zintegrowanej funkcji fotografowania. Realizacja zlecenia transportowego może być również potwierdzona poprzez aplikację. Do tej pory nierzadko miały miejsce tak zwane puste przejazdy, ponieważ operator wózka musiał wrócić do swojego przełożonego i wręczyć dowód dostawy – mówi Landsmann. Dzięki nowej aplikacji Linde Truck Call takie przejazdy nie mają miejsca.