Odporny na wstrząsy dzięki systemowi Active Stability Control
19 kwi 2018
Linde prezentuje innowację dla kompensowania nierównych powierzchni
Oto pionierskie osiągnięcie: system Active Stability Control (ASC) od firmy Linde Material Handling został zaprojektowany tak, aby wózki VNA były niewrażliwe na nierówności terenu. Ta innowacyjna technologia umożliwia szybką i bezpieczną jazdę w magazynach wysokiego składowania i oznacza jedno: kosztowne naprawy podłóg należą już do przeszłości.
Warunki nawierzchni odgrywają decydującą rolę w intralogistyce – szczególnie w magazynach wysokiego składowania obsługiwanych przez wózki VNA o wysokości podnoszenia do 18 metrów, gdzie odległości między pojazdem a regałem są bardzo małe. Nierówności w powierzchni podłogi, nawet te rzędu kilku milimetrów, mogą powodować niebezpieczne kołysanie się pojazdu.
Przez wiele lat było to dużą niedogodnością dla użytkowników: jeżeli podłoga nie miała odpowiedniej jakości, powierzchnia musiała być szlifowana do idealnej równości w celu stworzenia bezpiecznego środowiska pracy. Działania te kosztowały często wiele tysięcy euro. Alternatywnie, ze względów bezpieczeństwa, prędkość pojazdów musiała zostać zmniejszona, co skutkowało niższymi osiągami w zakresie obsługi klienta i ostatecznie znacznie utrudniało zwiększenie produktywności.
Teraz nowa technologia od Linde Material Handling rewolucjonizuje tego typu aplikacje w magazynach wysokiego składowania i za jednym zamachem spełnia wszystkie wyzwania. Active Stability Control (ASC) stale skanuje strukturę podłogi za pomocą inteligentnej interakcji czujników mechanicznych i elektronicznych. Jeśli system wykryje nierówności powierzchni w korytarzu, koła podporowe natychmiast je wyrównają, co zapobiegnie kołysaniu się pojazdu na boki. Dzięki temu wózek pozostaje bezpieczny i stabilny.
Najwyższa wydajność gwarantowana
Nowy system oferuje wyjątkowe korzyści: dzięki ASC maksymalne prędkości do 14 km/h i wysokość podnoszenia do 18 metrów można osiągnąć nie tylko na idealnie gładkich podłogach, jak wymaga tego odpowiedni standard VDMA. Nierówność podłoża o wielkości do 10 mm między lewą a prawą stroną korytarza może być skompensowana przy zachowaniu odpowiednich odstępów bezpieczeństwa. Wówczas wystarczy, że jakość podłogi będzie zgodna z niższymi wymaganiami normy DIN 18202 (tabela 3, wiersz 3), ponieważ poprzeczne kołysanie jest redukowane bezpośrednio w trakcie jego występowania. Dzięki temu operator może jechać szybko i bezpiecznie.
Nowa technologia jest interesująca również dla tych klientów, którzy pracują w wynajmowanych halach i nie mogą nic zrobić z nawierzchnią – mówi Anna Keilbach, Product Manager ds. VNA w Linde Material Handling (Niemcy). Dzięki ASC operatorzy mogą w pełni wykorzystać potencjał produkcyjny wózków K od Linde. Jednak nawet w przypadku nowych magazynów warto wyposażyć flotę pojazdów w system Active Stability Control. Keilbach zapewnia: Wiele nowo ułożonych podłóg nie spełnia wymaganych standardów jakościowych. Dzięki ASC ta niedogodność należy już do przeszłości, przynajmniej w odniesieniu do naszych Klientów. Jak zwykle ważne jest kompetentne doradztwo. Nasi partnerzy analizują sytuację na miejscu i obliczają najlepsze rozwiązanie dla Klienta. Kluczową rolę odgrywają tu indywidualne okoliczności.
Wraz z systemem Active Stability Control uzupełniamy swoją ofertę systemów wspomagających zapewnienie maksymalnej stabilności. Pół roku temu, kiedy nowy wózek K został wprowadzony na rynek, zaprezentowaliśmy system Dynamic Reach Control (DRC) – rozwiązanie, które redukuje drgania masztu podczas składowania i pobierania. Maszt pozostaje stabilny, dzięki czemu towary mogą być składowane pionowo nawet na maksymalnej wysokości podnoszenia bez konieczności czekania operatora na rozłożenie ładunku. Prowadzi to do wzrostu produktywności nawet o 20% w porównaniu z wersją standardową.
Technologia ASC od firmy Linde Material Handling była po raz pierwszy zaprezentowana na tegorocznym wydarzeniu „World of Material Handling”, które odbyło się w Mannheim w Maimarkt w dniach 4-15 czerwca.