Linde Rental Solutions podczas Formula Student Germany 2016
Na torze wyścigowymLinde Rental Solutions w międzynarodowym konkursie Formula Student na Hockenheimring
Oto konkurs, który nie ma sobie równych: 115 zespołów z 28 krajów i w sumie 3600 uczestników współzawodniczy ze sobą w skonstruowaniu najlepszego samochodu wyścigowego w ramach Formula Student Germany. Studenci przez cały rok tworzą prototyp, przygotowują prezentacje i trenują podczas jazd próbnych. Radość i emocje, z jakimi zespoły przystępują do dzieła, są ogromne. Dlatego też bardzo ważna jest bezproblemowa organizacja i sprawne przeprowadzenie imprezy na torze w Hockenheim. Za szybkie i profesjonalne przygpotowanie oraz za obsługę wszystkich procesów logistycznych podczas tego wydarzenia od wielu lat odpowiada Wynajem Linde.
Stawiając czoło wyzwaniom logistycznym
Napięcie wisi w powietrzu. Wszędzie kręcą się członkowie zespołów: ustawiają samochody wyścigowe na pozycjach, przykręcają coś do karoserii, ćwiczą prezentowanie swoich planów biznesowych i w ostatniej chwili rozwiązują jakieś problemy techniczne. W tym czasie zespół wolontariuszy wykonał już większą część swojej pracy: Formula Student Germany jest wydarzeniem najwyższej rangi. Razem z 6000 zaproszonych osób gościmy tu około 10 000 ludzi.
Wszyscy oczekują świetnie zorganizowanej imprezy. Gdy przyjeżdżamy na miejsce w niedzielę wieczorem, to w zasadzie jest tu szczere pole. W bardzo krótkim czasie musimy przygotować wszystko, co jest potrzebne na 5 dni zawodów – a i w trakcie imprezy pojawiają się liczne nieprzewidziane wyzwania logistyczne. Jesteśmy na nie doskonale przygotowani dzięki Linde Rental Solutions – mówi Tim Hannig, prezes Formula Student Germany.
Dostawa wózków o świcie
Formula Student Germany to niezwykle kosztowne i czasochłonne wydarzenie, które nie mogłoby się odbyć bez pomocy licznych wolontariuszy. Trzeba bowiem odgrodzić tory wyścigowe, sektory zaopatrzeniowe i sektory przeznaczone dla publiczności oraz przygotować, a późnej zdemontować wszelkie urządzenia zabezpieczające. Przede wszystkim jednak trzeba bezpiecznie wyładować ponad 100 samochodów wyścigowych. Zespół ma tylko 36 godzin na przygotowanie, które w tym wąskim okienku czasowym musi być wykonane wyjątkowo efektywnie.
Dzięki Linde Rental Solutions jesteśmy elastyczni. Możemy bez problemu uzgodnić, o której godzinie mają dotrzeć urządzenia: wcześnie rano czy późno wieczorem – mówi Johannes Kratzel, szef Event Support, który nadzoruje cały proces przygotowań i demontażu. Tak więc i w tym roku punktualnie o 7 rano pojawiła się ciężarówka z naczepą. Krótki protokół przekazania i można zaczynać – mówi Kratzel o pozbawionej biurokracji dostawie wózków.
Doskonałe rozwiązanie
Wynajem krótkoterminowy Linde (STR) to idealne rozwiązanie w przypadku imprez lub krótkich projektów, przy których realizacji konieczny jest transport. Wózek można wynająć na okres od jednego dnia do roku. Dla Linde znaczy to dużo więcej, niż tylko dostarczenie kilku wózków widłowych i ich odbiór kilka dni później. Na życzenie dostarczamy całą flotę pojazdów przeznaczonych do różnego rodzaju zadań i niezwykle elastycznie reagujemy na wyzwania, zmiany i nieprzewidziane przeszkody – mówi Theresa Fischer, osoba odpowiedzialna za kontakt w zakresie międzynarodowego wynajmu wózków Linde. Nasi pracownicy posiadają odpowiednią wiedzę, dzięki której mogą bardzo dokładnie ocenić, które urządzenia będą najlepiej spełniać wymagania i ile sztuk maszyn będzie potrzebnych. Dzięki flocie wynajmu, która w Europie obejmuje ponad 45 000 wózków, odpowiednie maszyny są zazwyczaj dostępne od ręki.
500 metrów ogrodzenia i... opony
Dwa wózki widłowe, wózki do komisjonowania oraz ciągniki – takich maszyn potrzebuje Kratzel do przygotowania infrastruktury. Sponsorzy przywożą tu niezliczoną liczbę palet z materiałami, które muszą być odpowiednio rozprowadzone – nie wspominając już o naszym bogatym wyposażeniu. Do rozładunku samochodów dostawczych wykorzystujemy małe i zwrotne wózki do komisjonowania. Maszyny są bardzo łatwe w obsłudze. Jest to niezwykle ważne, ponieważ operują nimi nasi woluntariusze, którzy przeszli jedynie krótkie przeszkolenie. Nie ma czasu na ćwiczenia – opisuje Kratzel początek montażu o poranku. Z kolei ciągniki bardzo nam pomagają w pokonywaniu długich odcinków tras na torze w Hockenheim. Jest to duże ułatwienie i znaczne przyspieszenie prac – kontynuuje Kratzel. W końcu zabezpieczono teren przy wykorzystaniu 500 metrów ogrodzenia i poukładano niezliczone stosy z opon, które stanowią bufory bezpieczeństwa.
Miliony w truskawkowym koszu
Specyficzną cechę studenckiej formuły stanowi fakt, że nie jest to jedynie wyścig, ale raczej konkurs projektowy. Studenci opracowują, projektują i budują prototyp jednoosobowego samochodu wyścigowego, sprawdzając w ten sposób swoją wiedzę i kreatywność. Jako fikcyjna firma produkcyjna mają też obowiązek przygotowania biznesplanu uwzględniającego aspekty budżetowe i marketingowe. Podczas tzw. części statycznej studenci prezentują swoje koncepcje, w części dynamicznej zaś kierowca musi zademonstrować właściwości samochodu na torze wyścigowym: przyspieszenie, siłę hamowania i obsługę maszyny.
Podczas prezentacji trzeba rozwiązać specyficzne zadania logistyczne: samochody wyścigowe muszą zostać podniesione na dach boksu, który ma ponad sześć metrów wysokości. Do wykonania tego zadania jest potrzeby wózek o odpowiedniej wysokości podnoszenia oraz specjalna platforma transportowa, tzw. truskawkowy kosz, która zawdzięcza swoją nazwę czerwonemu kolorowi. Oczywiście nie pracuję na co dzień z wózkami, jedynie podczas studenckiej formuły – mówi Christian Klein, wolontariusz i osoba odpowiedzialna za truskawkowy kosz. Mam tu tylko niewielką ilość miejsca na manewrowanie, a muszę podnieść na dach boksu pojazd o wartości nawet 100 000 euro. W związku z tym niezwykle ważna jest łatwa obsługa, dobra ergonomia i precyzyjne sterowanie – kontynuuje Klein. Można się nieźle spocić na myśl o dwóch i pół miliona euro, których wart jest materiał, i o trwającej rok pracy przy każdym samochodzie wyścigowym. W tym przypadku musimy w stu procentach zaufać technologii – Kratzel podkreśla dużą odpowiedzialność, jaka spoczywa na nim i jego zespole.
Łatwy, praktyczny i elastyczny
Dla Johannesa Kratzela w przypadku wynajmu Linde ważne jest przede wszystkim to, że usługa jest nieskomplikowana i elastyczna. Dla mnie jako odbiorcy jest to bardzo proste i praktyczne rozwiązanie. Na początku wystarczy wysłać e-mail lub zadzwonić. Nawet jeśli na chwilę przed imprezą zmienią się wymagania, to zawsze znajdzie się jakieś szybkie rozwiązanie. I tak na przykład kilka lat temu podano nieprawidłową wysokość podnoszenia dla wózka, który miał podnosić truskawkowe kosze. Zadzwoniliśmy na infolinię czynną przez 24 godziny na dobę i w ciągu kilku godzin mieliśmy już inny wózek. Doceniam możliwość szybkiego reagowania na nagłe zmiany – ocenia Kratzel kwestię niespodziewanych zdarzeń podczas tak dużej imprezy. Ostatecznie jedenasta edycja studenckiej formuły w Niemczech na torze w Hockenheim była niezapomnianym przeżyciem dla wszystkich uczestników. Już dzisiaj cieszymy się z tego, co będzie w przyszłym roku, oraz z ponownej współpracy z Linde – mówi Johannes, który nie może się już doczekać wydarzenia Formula Student Germany 2017.
Video:
Dostępne napisy (CC): angielskie, hiszpańskie, portugalskie, niemieckie.